Aυλαία ρίχνει η πρώτη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας για το πακέτο των σιδηροδρομικών έργων ύψους 4 δισ. ευρώ που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ. Σήμερα πραγματοποιήθηκε η ηλεκτρονική αποσφράγιση των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την τελευταία εργολαβία από τα έξι συνολικά σιδηροδρομικά έργα, που αφορούσε  τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και η κατασκευή του δυτικού προαστιακού Θεσσαλονίκης.  Για το διαγωνισμό εκδήλωσαν ενδιαφέρον τέσσερις συνολικά υποψήφιοι: οι ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος, AVAX –Alstom, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Ιntrakat.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, ανέρχεται σε 53,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή:

  • της νέας σιδηροδρομικής γραμμής για τη δυτική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης με την υφιστάμενη Σιδηροδρομική Γραμμή που συνδέει το σταθμό διαλογής με τον εμπορικό σταθμό και τον λιμένα.
  • την ανάπτυξη δικτύου δυτικού προαστιακού σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη επί υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών ή και νέων τμημάτων γραμμών.

Στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, η Επιτροπή Διεξαγωγής Διαγωνισμού, θα ελέγξει σε κλειστές συνεδριάσεις της το περιεχόμενο των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος των υποψηφίων, και θα συντάξει σχετικά πρακτικά αξιολόγησης, με τα οποία θα εισηγείται την επιλογή των υποψηφίων που πληρούν τα κριτήρια στη Β’ φάση των διαγωνισμών.

Τα σιδηροδρομικά έργα που δρομολογούνται και τα οποία αναβαθμίζουν τον εμπορικό και στρατηγικό ρόλο των βασικών λιμένων της χώρας καθώς και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη είναι:

«ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ»

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε ποσό  477 εκ. € (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος  που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου.

 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, ανέρχεται σε 391 εκ € (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό (Σ.Σ.) Κορωπίου, συνολικού μήκους περίπου 32 χλμ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, ανέρχεται σε ποσό 309 εκ € (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, ανέρχεται σε 1,68 δις € (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες, συνολικού μήκους 206χλμ., σε νέα χάραξη (νότια χάραξη) μέσω Αμφιπόλης και Ν. Καρβάλης, με σηματοδότηση, ETCS και ηλεκτροκίνηση.

 ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, ανέρχεται σε 1,08 δις € (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή της αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα  μήκους 176 χιλιομέτρων σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης καθώς και η αναβάθμιση/ανακαίνιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών σταθμών/στάσεων.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, τονίζει ότι κάθε βήμα στη διαδικασία προκήρυξης και ανάθεσης των έργων μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, είναι ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων εθνικής αλλά και διεθνούς εμβέλειας, που θα αλλάξουν τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα.

Διαβάστε ακόμη

«Αρχοντικό Χατζηγάκη»: Βγαίνει στο σφυρί το 5άστερο «διαμάντι» των Τρικάλων

Το δράμα της Φον Ντερ Λάιεν με τον Μαργαρίτη, ο συνωστισμός επενδυτών στην Αττική Οδό και η Prodea με τους… Ιεχωβάδες

Αττική Οδός: Πώς θα δοθούν οι αποζημιώσεις – Ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις αιτήσεις