Η ελληνική start up η οποία κατάφερε να πετύχει το απόλυτο ρεκόρ χρηματοδότησης των 210 εκατ. ευρώ πριν από μόλις τρεις εβδομάδες προετοιμάζεται για νέες ανακοινώσεις σε σύντομο διάστημα και όπως προβλέπει ο ιδρυτής και CEO της Γιώργος Δεσύλλας στο newmoney –στην πρώτη του μεγάλη συνέντευξη – η FlexCar θα γίνει «μονόκερος» με ρεκόρ ταχύτητας για την Ελλάδα.

Η πορεία του μέχρι σήμερα ήταν αλματώδης. Επικεντρώθηκε αρχικά στον κλάδο των οικονομικών, ως απόφοιτος του London School of Economics, όπου διατέλεσε πρόεδρος της ελληνικής φοιτητικής κοινότητας και μετά τις σπουδές του εργάστηκε επί σειρά ετών σε έγκριτες συμβουλευτικές εταιρείες στο Λονδίνο και το Dubai, όπως η Boston Consulting Group και η Goldman Sachs. Τον κέρδισε, όμως, ο χώρος των startups.

Το 2018 γύρισε στην Ελλάδα και ίδρυσε την FlexCar, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια της ευέλικτης μίσθωσης οχημάτων. Σήμερα, ο κ.Δεσύλλας εκτελεί χρέη Διευθύνοντος Συμβούλου, παραμένοντας ταυτόχρονα ένας από τους πιο δραστήριους negotiators της ομάδας στις προσπάθειες για την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση του καινοτόμου brand στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η εταιρεία (www.flexcar.gr.) προσφέροντας λύσεις ευέλικτου leasing με το μοντέλο Car-as-a-Service κέρδισε νωρίς την εμπιστοσύνη ισχυρών εγχώριων και διεθνών θεσμικών επενδυτών (Fasanara Capital, VentureFriends, Seaya Ventures, Uni.Fund, Frontline Ventures κ.α.), συγκεντρώνοντας κεφάλαια μερικών εκατοντάδων εκατομμυρίων που ενισχύουν τις προοπτικές του εγχειρήματος της σε παγκόσμια κλίμακα.

Μέσα σε μια 3ετία οκταπλασίασε τον κύκλο εργασιών της, απασχολεί περισσότερους από 150 υπαλλήλους, διατηρεί παρουσία σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία και αναμένεται να επεκταθεί σε ακόμη 2 διεθνείς αγορές μέχρι το 2023. Τι έπεται;

Ο λόγος στον Γιώργο Δεσύλλα…

-Θα θέλατε να μας μιλήσετε για την προσωπική σας πορεία, να σας γνωρίσουν λίγο καλύτερα όλοι…

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Μόναχο, και σπούδασα στο εξωτερικό, ερχόμενος στην Ελλάδα επί τούτου για να ιδρύσω την εταιρεία. Πολλοί, πλέον, με γνωρίζουν και για τον κεντρικό ρόλο που παίζει στη ζωή μου, η πίστη μου.

Η αλήθεια είναι πως είμαι πολύ δεμένος με τον πνευματικό μου Πατέρα Δημήτριο και τους πατέρες στους Αγίους Ισιδώρους στο Λυκαβηττό. Πάλεψα με τον καρκίνο σε ηλικία μόλις 18-19 χρονών, με χρόνια στα νοσοκομεία. Έγινα καλά με τη βοήθεια του Θεού και του Τιμίου Σταυρού… πλέον, είμαι καλύτερα από ποτέ και έχω πάρει την απόφαση να αφοσιωθώ στη διακονία του Θεού και των ανθρώπων.

Υπό αυτό το πλαίσιο βλέπω και την εξέλιξη της εταιρείας – πιστεύω πως η επιχειρηματικότητα είναι το «τάλαντο» που μου έδωσε ο Θεός (κατά μια έννοια, φαίνεται πως είναι και στην οικογένεια, αφού ο Θείος μου και η Γιαγιά μου είχαν ιδρύσει και χτίσει το εμβληματικό Μινιόν).

-Η εξέλιξη της FlexCar είναι εντυπωσιακή. Με ποιον τρόπο θα την περιγράφατε, από τα πρώτα βήματα ως τώρα; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που την καθιέρωσαν;

Η εταιρεία μεταμορφώνεται ραγδαία κάθε 3-6 μήνες. Πιστεύω ότι ακόμη είμαστε εντελώς στην αρχή, στην πορεία αυτή που σχηματίζουμε με τον Γιώργο Μπιζά, Συνιδρυτή και Πρόεδρο του FlexCar Group.

Ξεκινήσαμε από ένα δωματιάκι στο δικηγορικό γραφείο των νονών μου (Σταμούλη), κυρίως με δικά μου χρήματα και αφιερώσαμε περίπου μισό χρόνο για το σχεδιασμό και τον αρχικό πειραματισμό. Σύντομα ακολούθησε η είσοδος Ελλήνων επενδυτών στο σχήμα της εταιρείας, που μας εξασφάλισε τους αναγκαίους πόρους για να αναπτυχθούμε με ραγδαίο ρυθμό για περίπου ενάμιση χρόνο στην Ελλάδα.

Πέρυσι, με την επένδυση των 50 εκ. ευρώ ξεκίνησε η διεθνής επέκταση της εταιρείας, με την προσθήκη της Κύπρου και της Ιταλίας τον περασμένο χειμώνα.

Τώρα, η νέα επένδυση ρεκόρ μας «πάει» παγκόσμια. Νιώθω ευλογημένος και ευγνώμων για όλα όσα έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια.

-Η εταιρεία θεωρείται από πολλούς ως ένας από τους υποψήφιους «μονόκερους» της start up σκηνής. Πότε θα έρθει, πιστεύετε, αυτή η στιγμή;

Για μένα όλα ξεκινούν από το να έχουμε χαρούμενους τους πελάτες μας και αυτή η φιλοσοφία διαχέεται σε όλη την εταιρεία και στα μέλη της ομάδας της FlexCar.

Σε αυτό εστιάζουμε, σε ό,τι κάνουμε καθημερινά με όλες μας τις δυνάμεις. Οι επενδύσεις και οι αποτιμήσεις είναι πάνω από όλα άλλος ένας τρόπος να εξασφαλίζουμε τους πόρους και τα μέσα που απαιτούνται, ώστε να κάνουμε καινούργια και καλύτερα πράγματα όσον αφορά την εμπειρία που προσφέρουμε στον πελάτη.

Πιστεύω πως εντός των επόμενων λίγων ετών θα είμαστε πράγματι «μονόκερος» και ότι θα θέσουμε ρεκόρ ταχύτητας για την Ελλάδα, αναφορικά με το πόσο γρήγορα θα πετύχουμε αυτόν το στόχο.

-Τα νέα σχέδια σας για την FlexCar; Γνωρίζουμε τον στόχο της επέκτασης της σε νέες αγορές σε δυο ηπείρους, Ασία και Λατινική Αμερική, όπως και για την πρόθεση να αυξηθεί ο στόλος της στα 50.000 αυτοκίνητα. Ποιες επενδύσεις ακολουθούν;

Η ανάπτυξη του στόλου μας είναι στο επίκεντρο του business και μας διαφοροποιεί το γεγονός ότι τα οχήματα είναι ιδιόκτητα. Ήδη σε 12 μήνες από σήμερα θα επενδύουμε περίπου 20-25 εκατομμύρια ευρώ το μήνα στο στόλο μας σαν Group, για όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Αντίστοιχα, δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην ομάδα μας και την προσέλκυση ταλαντούχων ανθρώπων, στοχεύοντας στο να φτάσουμε τα 500 άτομα σε μόλις 2-3 χρόνια.

Σε αυτό το πλαίσιο, το κέντρο της επένδυσης είναι τα Headquarters της Ελλάδας, που λειτουργούν και κατά μία έννοια ως το FlexCar Hub για την παγκόσμια λειτουργία μας, παρέχοντας απρόσκοπτη υποστήριξη, τις αναγκαίες υπηρεσίες και το ανθρώπινο δυναμικό για τη διεθνή μας ανάπτυξη.

-Αναμένεται σύντομα και άλλος γύρος χρηματοδότησης, μετά από το πρόσφατο ρεκόρ των 210 εκατ. ευρώ;

Η αλήθεια είναι πως τα 210 εκ. ευρώ ήταν απόλυτο ρεκόρ για την Ελλάδα, αφού πρόκειται για την μεγαλύτερη επένδυση που έχει πραγματοποιηθεί ποτέ στη χώρα και μας βάζει σε μια πολύ καλά χρηματοδοτούμενη θέση. Πάραυτα, το ενδιαφέρον των διεθνών επενδυτών παρουσιάζεται ακατάπαυστο, δεδομένης και της εξαιρετικής και υγιούς αναπτυξιακής πορείας της εταιρείας σε όλα τα επίπεδα. Συνεπώς, πιστεύω ότι θα διανύσουμε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα μέχρι την επόμενη μας ανακοίνωση.

Κι όπως συνέβη πριν από λίγες εβδομάδες με το νέο γύρο χρηματοδότησης, ευελπιστούμε ότι και η νέα ανακοίνωση θα είναι τεράστιου μεγέθους, σηματοδοτώντας τη σταθερά επιτυχημένη πορεία μας.

-Δυο ξένοι «κολοσσοί», η JP Morgan και η Facebook προχώρησαν στις εξαγορές των Viva (48,5%) και Accusonus. Υπήρξαν, βέβαια, και αρκετά άλλα deals. Στο πίσω μέρος του μυαλού σας υπάρχει σκέψη ότι και η FlexCar μπορεί να προσελκύσει κάποια στιγμή έναν διεθνή επενδυτή ανάλογου μεγέθους –για την πιθανή εξαγορά της;

Εμείς χτίζουμε το μέλλον, εστιάζοντας στο πώς αυτό το μονοπάτι θα είναι σταθερό και ακλόνητο για την εταιρεία, χωρίς να επεξεργαζόμαστε μια πώληση.

Φυσικά χρίζουν συγχαρητήρια σε αυτούς που πέτυχαν αυτές τις αξιοσημείωτες εξαγορές, κι είναι πολύ ωραίο για τη χώρα και την αγορά συνολικά να συμβαίνουν επιτυχίες. Κατά τη γνώμη μου το πιο ωραίο, όμως, είναι ένας πραγματικός παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο του, με πηγή και κέντρο την Ελλάδα. Στη FlexCar χτίζουμε μια εταιρεία ποιοτική, με θεμέλια πάνω στις πέτρες.

Θα έλεγα κιόλας, πως ίσως χτίζουμε την πρώτη παγκόσμια οικογενειακή εταιρεία -διότι έτσι την αισθανόμαστε-, σαν μια μεγάλη οικογένεια και αυτή είναι η σχέση που μας χαρακτηρίζει, όχι μόνο προσωπικά εμένα με τον Γιώργο Μπιζά, αλλά και εμάς τους ίδιους με όλη την εταιρεία και τα μέλη της ομάδας.

-Η ιδέα της μελλοντικής εισόδου σε χρηματιστήριο είναι κάτι πολύ μακρινό για εσάς;

Είναι μια πιθανότητα την οποία αξιολογούμε για το μέλλον. Ωστόσο, αυτήν τη στιγμή η δομημένη και μεθοδική εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων από τα funds μας δίνει το αναγκαίο «βάθος» χρηματοδότησης και κεφαλαίων για τα βραχυπρόθεσμα πλάνα μας, συνεπώς δεν μας απασχολεί πολύ άμεσα.

-Το ενδεχόμενο της ίδρυσης μιας νέας start up –πλην της FlexCar– σας απασχολεί; Αν ναι, σε ποιον τομέα;

Αυτή την στιγμή χτίζουμε μια παγκόσμια επιχείρηση, οπότε η καρδιά μας είναι εδώ και εστιάζουμε τις δυνάμεις και την προσοχή μας στο να εδραιωθεί ένας ισχυρός πυρήνας, που θα δώσει ζωή σε όσα νέα εγχειρήματα προχωρήσουμε.

Σε επίπεδο Group (Flex Group), ανοίγουμε νέες δραστηριότητες και διερευνούμε περισσότερες δυνατότητες και τομείς, όπου αν επενδύσουμε, θα ενισχύσουμε αυτήν τη φιλοσοφία της ευελιξίας και της υγιούς ανάπτυξης.

-Πόσες unicorns προβλέπετε ότι «χωράει» το ελληνικό νεοφυές οικοσύστημα;

Η αγορά είναι παγκόσμια, ανεξάρτητα από το που εδρεύει ένα εγχείρημα. Άρα το οικοσύστημα έχει χώρο για εταιρείες και επιχειρηματίες που πετυχαίνουν κάτι πολύ σημαντικό. Πάραυτα, δεν είναι εύκολο να το πετύχει κανείς, γιατί πρέπει να θέσει τις αναγκαίες βάσεις, να έχει την ανθεκτικότητα στο χρόνο και την επιμονή να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις, κατακτώντας τις «νίκες» σε αυτά τα υψηλά επίπεδα.

– Η γνώμη σας για τις γενικότερες προοπτικές της ελληνικής start up σκηνής;

Κατά τη γνώμη μου υπήρξαν τρεις πολύ θετικές και ουσιαστικές εξελίξεις τα τελευταία έτη, που συνέβαλαν στο να βελτιωθούν οι συνθήκες.

Πιο συγκεκριμένα, πρώτον η ένταξη της Ελλάδας στην ποσοτική χαλάρωση και αναβάθμιση της χώρας στα μάτια των θεσμικών επενδυτών, που δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις για την αξιολόγηση των εγχειρημάτων. Δεύτερον, η προσαρμογή του νόμου που διευκολύνει τις επιχειρήσεις να διαθέσουν μετοχές στο ανθρώπινο δυναμικό και την ομάδα της εταιρείας, κάνοντας έτσι πιο ουσιαστική τη σχέση των ανθρώπων στην καρδιά των εταιρειών και εδραιώνοντας τα θεμέλια για την κοινή μελλοντική τους ανάπτυξη.

Τέλος, οι σημαντικές ενισχύσεις μέσω Equifund κ.λ.π., που άνοιξαν το δρόμο και έδειξαν την πορεία για να ακολουθήσουν κι άλλοι.

Θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο. Όλοι εμείς που δραστηριοποιούμαστε σε παγκόσμιες αγορές με βάση την Ελλάδα, δουλεύουμε με προσήλωση στο να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

Διαβάστε ακόμα:

Τέλος χρόνου για τις προσφυγές κατά του «παραφουσκωμένου» ΕΝΦΙΑ

Σιάμισιης: Έρχονται νέες εξαγορές το επόμενο δίμηνο που θα ενισχύσουν την πράσινη στροφή των ΕΛΠΕ

Με 35 εκατ. ευρώ στην Prodea AEEAΠ το πρώην κτίριο της L.P. Ellinas στο Μαρούσι (pic)