Μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν ή περικόπτουν τις πτήσεις τους σε συγκεκριμένα δρομολόγια με τις εταιρείες να κινδυνεύουν μεταξύ άλλων να “χάσουν” τις θέσεις τους στα αεροδρόμια ή ακόμα χειρότερα να αναγκαστούν να πετούν με άδεια αεροπλάνα προκειμένου να τις κρατήσουν.

Η British Airways (BA) και η Ryanair ήταν οι τελευταίες εταιρείες που ανακοίνωσαν μείωση πτήσεων λόγω του αντίκτυπου του coronavirus, ενώ η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) προειδοποιεί για τον κίνδυνο κατάρρευσης στην επιβατική κίνηση.

Η BA ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα ακυρώσει περισσότερες από 200 πτήσεις σε χώρες όπως η Ιταλία, η Γερμανία και οι ΗΠΑ “για να αντιμετωπίσει τη μειωμένη ζήτηση λόγω του συνεχιζόμενης επιδημίας του κορωνοϊού”.

Η Ryanair ανακοίνωσε επίσης χθες ότι θα περικόψει τα δρομολόγια στην Ιταλία έως και 25%, κυρίως δρομολόγια προς τη βόρεια Ιταλία. Παρόμοιες ανακοινώσεις είχαν προηγηθεί από τις εταιρείες Lufthansa και easyJet.

Ο κορωνοϊός έχει ήδη οδηγήσει σε «σοβαρή υποχώρηση της ζήτησης», σύμφωνα με τη ΙΑΤΑ. Οι κρατήσεις έχουν μειωθεί και οι αεροπορικές εταιρείες το αντιμετωπίζουν δίνοντας στο προσωπικό τους άδειες άνευ αποδοχών, παγώνοντας τους μισθούς και καθηλώνοντας τα αεροσκάφη τους αναφέρεται στην ανακοίνωση όπως αναφέρουν οι Financial Times.

Μια αεροπορική εταιρεία ανέφερε ότι οι κρατήσεις της για πτήσεις προς την Ιταλία έχουν πέσει στο μηδέν ενώ τα αιτήματα για επιστροφές αυξάνονται. Μια άλλη εταιρεία εκτίμησε ότι η η μείωση ανέρχεται στο 26% σε σχέση με πέρυσι. Ορισμένες εταιρείες ανέφεραν στην ΙΑΤΑ ότι σε διάφορες πτήσεις το 50% των επιβατών δεν εμφανίζονταν για να πετάξουν.

Δεδομένων των “έκτακτων περιστάσεων” της επιδημίας η Iata ζήτησε τη Δευτέρα από τις ρυθμιστικές αρχές να ψαλαρώσουν τους κανόνες σύμφωνα με τους οποίους οι αεροπορικές εταιρείες “χάνουν” τις θέσεις τους στα αεροδόμια για την προσγείωση και απογείωση των αεροπλάνων τους εάν δεν τις χρησιμοποιούν για το 80% του χρόνου.

Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ οι γενικευμένες ακυρώσεις ενέχουν τον κίνδυνο για τις αεροπορικές εταιρείες αφενός να χάσουν τις “θέσεις” τους στα αεροδρόμια αφετέρου να συνεχίσουν να “πετάνε” ακόμα και άδεια αεροπλάνα προκειμένου να διατηρήσουν τις θέσεις τους.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Iata, Alexandre de Juniac, δήλωσε ότι “η επιβατική κίνηση έχει καταρρεύσει στα ασιατικά δρομολόγια και. . . αυτό εξαπλώνεται σε όλο το δίκτυο των αεροπορικών μεταφορών παγκοσμίως “.

“Είναι απαραίτητο οι ρυθμιστικές αρχές να συνεργαστούν μαζί μας για να διασφαλίσει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι σε θέση να λειτουργούν με τον πιο βιώσιμο τρόπο, τόσο από οικονομική όσο και από περιβαλλοντική άποψη, για να ανακουφίσουν τις χειρότερες επιπτώσεις της κρίσης”.

Η Airports Coordination Limited, η οποία επιβλέπει την κατανομή των θέσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, δήλωσε ήδη ότι θα χαλαρώσει τους κανονισμούς που διέπουν τις θέσεις στα αεροδρόμια για τις πτήσεις προς και από την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Lufthansa και η IAG, η οποία είναι ιδιοκτήτης της British Airways, έχουν μειώσει τις πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ, τη Σεούλ και την Ιταλία, ανταποκρινόμενοι στη μειωμένη ζήτηση, ενώ η Austrian Airlines έχει περικόψει τις πτήσεις προς την Ιταλία κατά 40%.

Η Lufthansa και η IAG έχουν επίσης αναστείλει όλες τις πτήσεις προς την ηπειρωτική Κίνα.