Σε τροχιά εναρμονισμού με τις δομές, τις πολιτικές και τις ψηφιακές υποδομές της μητρικής United Group βρίσκεται τους τελευταίους μήνες η Forthnet.

Η ολοκλήρωση εξαγοράς της ελληνικής εταιρείας από την United Group (ελέγχεται από το γνωστό fund BC Partners) έφερε τη Forthnet να αποτελεί μέλος του μεγαλύτερου τηλεπικοινωνιακού ομίλου και μέσων ενημέρωσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με παρουσία σε 8 χώρες (Σερβία, Σλοβακία, Κροατία, Βουλγαρία, Βοσνία, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία και Αλβανία) και περίπου 10 εκατομμύρια χρήστες.

Με δεδομένο ότι για την ενσωμάτωση της Forthnet σε έναν ήδη δομημένο όμιλο, με ενιαία λειτουργική και οργανωτική πλατφόρμα δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση και απαιτεί χρόνο, η United Group έχει ήδη θέσει τις κατευθυντήριες γραμμές και προτεραιότητες στις οποίες θα εστιάσει η εταιρεία. Επικεφαλής του εγχειρήματος είναι ο Δημήτρης Τζελέπης, ο οποίος μετά την αποχώρηση του Πάνου Παπαδόπουλου εκτελεί καθήκοντα Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της Forthnet, έχοντας από τον Ιούνιο του 2018 διατελέσει CFO.

Ο Δημήτρης Τζελέπης, CEO

Τον τόνο για την επόμενη ημέρα δίνει, φυσικά, ο Νίκος Σταθόπουλος, Managing Partner της BC Partners, ο οποίος και ηγήθηκε με απόλυτη επιτυχία του project εξαγοράς της Forthnet. Σημειώνεται πως ο Dragan Solak, υπεύθυνος για την στρατηγική κατεύθυνση και ανάπτυξη της United Group (διατέλεσε CEO από το 2000 έως το 2008) είναι τώρα πρόεδρος του United Group, ενώ η Victoriya Boklag είναι CEO και VP Marketing and Media του Ομίλου.

Στην παρούσα φάση, μια από τις προτεραιότητες της Forthnet εμφανίζεται να είναι η αναδιοργάνωση των ψηφιακών υποδομών της εταιρείας και η εναρμόνισή του με τις δομές και τα συστήματα της United. Κύριο χαρακτηριστικό του μητρικού ομίλου είναι χρήση “καθετοποιημένων” συστημάτων και διαδικασιών σε όλες τις θυγατρικές του. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στέλεχος του Ομίλου, η United σε αυτό το θέμα λειτουργεί όπως μια ναυτιλιακή εταιρεία: ο μηχανικός (το στέλεχος) που θα φύγει από ένα βαπόρι (θυγατρική) για ένα άλλο, πρέπει να βρίσκει τα ίδια συστήματα…

Η απαίτηση αυτή της United έχει γίνει ήδη έντονα αντιληπτή στα κεντρικά γραφεία της Forthnet στην Κάντζα, όπου πέραν των προτεραιοτήτων στο σκέλος του τεχνολογικού integration, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί οργανωτικές αλλαγές και έχει εκπονηθεί νέο οργανόγραμμα. Όπως έχει αναφέρει το newmoney, ένας από τους πρωτεύοντες στόχους της United Group είναι η οικονομική και επιχειρηματική αναδιάρθρωση της Forthnet, ώστε να επικεντρωθεί στη συνέχεια στην ανάπτυξη και περαιτέρω διείσδυσης στις αγορές όπου δραστηριοποιείται. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσω προώθησης νέων προϊόντων, επενδύσεων στο δίκτυο διανομής, αξιοποίησης τεχνολογιών τελευταίας γενιάς, καθώς και της σχετικής υποδομής του Ομίλου United στην ευρύτερη περιοχή της NA Ευρώπης, δημιουργώντας οικονομίες κλίμακος και πιο ανταγωνιστική προσφορά υπηρεσιών.

Κομβικό σημείο, όπως εξηγούν κύκλοι της εταιρείας, είναι να καταστεί το πακέτο υπηρεσιών που προσφέρει η Forthnet, μέσω της Nova, στους καταναλωτές ακόμη πιο ελκυστικό. Οι επενδύσεις σε ψηφιακή υποδομή και, κυρίως, σε περιεχόμενο θα υπηρετήσουν αυτό το στόχο, ενώ οι συνδυαστικές υπηρεσίες αναμένεται να συνεχίσουν να είναι ο βασικός άξονας ανάπτυξης στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης. Αναμένεται να επιδιωχθεί περαιτέρω ανάπτυξη των υπηρεσιών on demand, με αξιοποίηση των δυνατοτήτων των αποκωδικοποιητών νέας γενιάς. Επιπλέον αναμένεται η εστίαση της εταιρείας σε πρωτότυπο περιεχόμενο, η δημιουργία νέων καναλιών και ενοτήτων, η αξιοποίηση των σημαντικών συνεργασιών που διαθέτει – τόσο η Forthnet, όσο και η United – με μεγάλους διεθνείς παρόχους περιεχομένου, αλλά και η περαιτέρω ενδυνάμωση της δυνατότητας παροχής υπηρεσιών περιεχομένου σε άλλα μέσα (π.χ. διαδίκτυο). Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν πηγές της εταιρείας, “στόχος μας είναι να διαμορφώσουμε ένα τόσο ελκυστικό “πακέτο”, ώστε ο καταναλωτής που δεν είναι συνδρομητής της Forthnet να θελήσει να γίνει”.

Να μεγαλώσει η αγορά

Αυτή η διαδικασία, όπως φαίνεται, δεν θα περάσει (τουλάχιστον άμεσα) μέσω ευθείας εμπορικής σύγκρουσης με τον μεγάλο ανταγωνιστή στην αγορά του paytv, την COSMOTE TV. Αντίθετα, εκτιμάται ότι προ το συμφέρον των παικτών της αγοράς είναι να μεγαλώσει η “πίτα” του pay tv στην Ελλάδα που αν και προσεγγίζει το 1,1 εκατομμύρια συνδρομές, χωρίς να είναι ακριβής ο αριθμός όσων είναι εγγεγραμμένοι σε διεθνείς πλατφόρμες όπως οι Netflix, Amazon Prime, Apple TV+ κ.α. Το ποσοστό διείσδυσης (της τάξης του 30%) της συνδρομητικής τηλεόρασης στην ελληνική αγορά υπολείπεται αισθητά του ευρωπαϊκού μέσου όρου στην Ε.Ε. (60%), κάτι που αφήνει πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης.

Σε ό,τι αφορά στην πρόθεση της Forthnet για να προσφέρει υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας (ως Mobile Network Virtual Operator – εικονικός πάροχος δικτύου κινητής τηλεφωνίας), πληροφορίες αναφέρουν πως ο σχεδιασμός ίσως αναβάλλεται, το πιθανότερο οριστικά, καθώς – εκτός των άλλων – από την περίοδο που είχε υπογραφεί η σχετική συμφωνία ενοικίασης και εκμετάλλευσης του δικτύου υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας της Vodafone, τα τιμολόγια λιανικής έχουν υποχωρήσει σημαντικά.

Οι σχεδιασμοί αυτοί θα εκδηλώνονται σταδιακά μέσα στο επόμενο διάστημα, ενώ εκκρεμεί και η έξοδος της Forthnet από το Χρηματιστήριο Αθηνών. Η παραμονή της εταιρείας σε χρηματιστηριακή αγορά δεν εξυπηρετεί το σχεδιασμό της BC Partners και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η δημόσια πρόταση προς τους μετόχους της εταιρείας. Η United προσφέρει το τίμημα των 0,30 ευρώ για κάθε μετοχή της Forthnet που δεν κατέχει, με στόχο να αποκτήσει το απαιτούμενο ποσοστό με βάση το νόμο για τη διαγραφή των μετοχών από το Χ.Α. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών (αντιστοιχεί σε ποσοστό 7,24% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας) κατέχει η Massar Investments, εταιρεία επενδύσεων που ελέγχεται από τον Άραβα κροίσο Abdulaziz Al Ghurair. Η περίοδος αποδοχής της δημόσιας πρότασης ολοκληρώνεται την 1η Μαρτίου 2021.

Διαβάστε ακόμη 

ΑΔΜΗΕ: Τι έφταιξε και βυθίστηκε η Αθήνα στο σκοτάδι 

Δημήτρης Γκέρτσος: Ο εγγονός του Παπαστράτου που δώρισε τη «Δόξα» του Γύζη στην Προεδρία της Δημοκρατίας (vid) 

Οι Έλληνες εφοπλιστές με τα περισσότερα πλοία υπό ελληνική σημαία