Οι δυνατότητες ενίσχυσης του ελληνικού Νηολογίου είναι πολύ μεγάλες. Η κυβέρνηση μέσω του Γιάννη Πλακιωτάκη πήρε τα μέτρα που έπρεπε για να προσελκύσει ελληνόκτητα πλοία στην ελληνική σημαία. Από τα 4.000 που είναι συνολικά τα ελληνόκτητα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο είναι εγγεγραμμένα λιγότερα από 700.

Στην προσπάθεια αυτή η κυβέρνηση έχει στο πλευρό της την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και τον πρόεδρό της Θεόδωρο Βενιάμη.

Από τα στατιστικά στοιχεία που υπάρχουν με τις πρώτες 300 ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες, μόλις οι 35 έχουν έστω και ένα πλοίο τους υπό ελληνική σημαία.

Aνάμεσά τους και με βάση τον αριθμό πλοίων υπό ελληνική σημαία βρίσκουμε σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services του Νίκου Μώρου:

– Ο Γιάννης Αγγελικούσης με 126 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο από τα συνολικά 141 που έχει στον στόλο του, ποσοστό 89,3%

– Ο Ανδρέας Μαρτίνος με τη Minerva έχει 36 από τα 77 συνολικά, ποσοστό 46,7%

– Η Άννα Αγγελικούση με 33 από τα συνολικά 66 πλοία του στόλου της, ποσοστό 50%

– Η Eletson των Καρασταμάτη-Χατζηελευθεριάδη- Κέρτσικοφ, 30 από τα 34 πλοία της, ποσοστό 88,2%

– Ο Διαμαντής Διαμαντίδης με 29 από τα 66 πλοία του, ποσοστό 43,9%

– Ο Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλος, με 19 από το σύνολο των 23 πλοίων τους, ποσοστό 82,6%

– Ο Όμιλος Τσάκου με 18 από τα 99, ποσοστό 18,1%

– Ο Όμιλος Βαρδινογιάννη με 14 από τα 31,ποσοστό 45,1%

-Η NEDA Μaritime της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου με 13 από τα 23 πλοία της ποσοστό 56,5%

Σπύρος Πολέμης με 12 από τα 24 πλοία του, ποσοστό 50%

– Η SpringField συμφερόντων Ωνάση με με 10 από τα 29, ποσοστό 34,4%

Πάνω από το 80% του στόλου τους έχουν ο Γιάννης Αγγελικούσης οι Παναγιώτης και Γιώργος Αγγελόπουλοι και η Eletson των Καρασταμάτη-Χατζηελευθεριάδη- Κέρτσικοφ.

Ο στόλος που είναι εγγεγραμμένος στο ελληνικό νηολόγιο μειώθηκε από τα 671 πλοία στα 636 και από 68,2 εκ. τόνους dw στους 65,6 εκατ. Το 22% του ελληνόκτητου στόλου έχει σημαία Λιβερίας, το 21% Νήσων Μάρσαλ το 17% σημαία Μάλτας και το 16% ελληνική σημαία.

Την πρώτη πεντάδα ολοκληρώνει η σημαία Παναμά με 10%.

Συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος είναι μοιρασμένος σε 32 νηολόγια.

Ο Παναμάς κέρδισε 38 πλοία σε σύγκριση με πέρυσι, η Λιβερία 26, τα Νησιά Μάρσαλ 12 και το Χογκ Κόνγκ επτά.

Ελληνόκτητα πλοία έχασαν από το νηολόγιο τους μέσα στο 2020, η Κύπρος 22, οι Μπαχάμες 19 και η Μάλτα 14. Η Ελληνική σημαία έχασε 35 πλοία αριθμός ρεκόρ, χωρητικότητας 2,6 εκατ. τόνων dw.Η Λιβερία έχει 866 ελληνόκτητα πλοία, τα Μάρσαλ 850. Με βάση τη χωρητικότητα στο νηολόγιο της Λιβερίας είναι εγγεγραμμένο το 22% του ελληνόκτητου στόλου ήτοι 77,3 εκατ. τόνους. Τα νησιά Μάρσαλ έχουν το 20,3% ήτοι 62,08 εκατ. τόνους.

Στη Μάλτα 673 χωρητικότητας 62,08 εκ τόνων και η Ελλάδα με 636 πλοία 65,6 εκατ. τόνων.
Ακολουθεί ο Παναμάς με 3755 πλοία και 22,2 εκατ. τόνων, η Κύπρος με 226 πλοία χωρητικότητας 17 εκατ. τόνων και οι Μπαχάμες με 203 πλοία 18,2 εκτ. τόνων.

E-Νηολόγιο

Την προσεχή άνοιξη αναμένεται η κατάθεση νομοσχεδίου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του νηολογίου.

Η δημιουργία του e-Νηολογίου έχει σκοπό την αύξηση του αριθμού των πλοίων με ελληνική σημαία, προωθώντας απλοποίηση των διαδικασιών και ανταγωνιστικότερο περιβάλλον εξυπηρέτησης των πλοιοκτητών, με την προτυποποίηση των διαδικασιών, την έκδοση ηλεκτρονικών πιστοποιητικών σε σύντομο χρόνο και γενικότερα με τη δημιουργία ανταγωνιστικού πακέτου υπηρεσιών έναντι “σημαίας” άλλων κρατών.

Προς την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου συμβάλει και η τροπολογία που επιτρέπει στο υπό ελληνική σημαία πλοίο να απασχολεί ως κατώτερο πλήρωμα Έλληνες που θα αμείβονται με βάση τις διεθνείς συμβάσεις ναυτικής εργασίας, κάνοντας πιο ανταγωνιστική την ελληνική σημαία.

 

Διαβάστε ακόμη

Σπήλιος Λιβανός: Το ισχυρό brand «Ελληνική Διατροφή» θα συνεισφέρει στο rebranding της Ελλάδας 

Chobani: Ποιoς είναι ο Τούρκος ανταγωνιστής της ΦΑΓΕ που φιλοδοξεί να φτάσει στη Wall Street

Ελλάκτωρ: Οι δύο δραματικές επιστολές του Δημήτρη Καλλιτσάντση στον αδελφό του για την κατάρρευση της εταιρείας