Το ποσό των 1,49 δισ. ευρώ (1,69 δισ. δολ.)καλείται να πληρώσει η Google για υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού στον τομέα της online διαφήμισης, όπως ανακοίνωσε η αρμόδια Επίτροπος της ΕΕ για θέματα ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Το εργαλείο της Google, AdSense, προωθεί διαφημίσεις και μέσω αυτού η μηχανή αναζήτηση εμφανίζεται σε ιστοτόπους τρίτων, όπως για παράδειγμα σε ειδησεογραφικά sites.  Ανταγωνιστικές εταιρείες είχαν ισχυριστεί ότι το εργαλείο αυτό είχε τοποθετηθεί σε ιστότοπους με τον όρο κανένα άλλο σύστημα να μην μπορεί να είναι στην ίδια σελίδα. Κατηγορησαν δήλαδή την Alphabet, μητρική της Google, ότι εμποδίζει του ανταγωνιστές να χρησιμοποιούν το AdSense.

H Alphabet, από την πλευρά της, είχε υπεραμυνθεί της χρήσης αυτής της τεχνολογίας, ισχυριζόμενη ότι ήταν σε εφαρμογή από το 2006, ότι έχει πλέον αντικατασταθεί και ότι αποτελεί ένα δευτερεύον προϊόν.

Πρόκειται για το τρίτο πρόστιμο που επιβάλλουν οι Βρυξέλλες για θέματα ανταγωνισμού στη Google.

Τον περασμένο Ιούλιο, οι κανονιστικές αρχές της ΕΕ είχαν επιβάλει στη μονάδα της Alphabet πρόστιμο 5 δισ. δολ. για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης με το λειτουργικό σύστημα Android για κινητά

Επίσης, το 2017 η Google, έλαβε πρόστιμο 2,7 δισ. δολ. από την ΕΕ για ευνοϊκή μεταχείριση των εμπορικών της υπηρεσιών έναντι των ανταγωνιστών της.

O αμερικανικός κολοσσός έχει ασκήσει έφεση κατά και των δύο αποφάσεων στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Google: Θα δώσουμε μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές στην Ευρώπη

Σε περαιτέρω ενέργειες θα προχωρήσει η Google προκειμένου να δώσει «μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές, στην Ευρώπη», όπως αναφέρει ο Kent Walker, SVP Global Affairs, της Google σε απάντηση του διαδικτυακού κολοσσού στην απόφαση της Επιτροπής.

«Ανέκαθεν πιστεύαμε ότι οι υγιείς, ακμάζουσες αγορές είναι προς το συμφέρον όλων. Έχουμε ήδη υλοποιήσει ένα ευρύ φάσμα αλλαγών στα προϊόντα μας, προκειμένου να ανταποκριθούμε στους προβληματισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής”, αναφέρει ο Kent Walker και προσθέτει: “Τους προσεχείς μήνες θα κάνουμε περαιτέρω επικαιροποιήσεις προκειμένου να δώσουμε μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές, στην Ευρώπη».