Με τη τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) στο επίκεντρο και την επισκεψιμότητα να ξεπερνά κάθε ρεκόρ, ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία το φετινό Mobile World Congress (MWC), στην Βαρκελώνη. Περισσότερα από 100.000 στελέχη και επαγγελματίες από περίπου 200 χώρες του κόσμου επισκέφτηκαν την μεγαλύτερη έκθεση ψηφιακών τεχνολογιών και καινοτόμων εφαρμογών, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2.500 εκθέτες από όλο τον κόσμο. Μεταξύ των εκθετών που ξεχώρισαν ήταν και η Telekom, μέλος της οποίας είναι και η COSMOTE, στο περίπτερο της οποίας αναδείχτηκαν τα μεγάλα βήματα που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην ψηφιακοποίηση του ελληνικού δημόσιου τομέα. Παράλληλα, με κεντρικό μήνυμα την υπόσχεση του brand της, “Connecting Your World”, η Telekom παρουσίασε τεχνολογίες και καινοτομίες που θα κάνουν τη ζωή μας καλύτερη.

 


Η Ελλάδα στο επίκεντρο στο booth της Telekom
Στο booth της Telekom, η Dominique Leroy, μέλος του Συμβουλίου Διεύθυνσης της Telekom, Υπεύθυνη για την Ευρώπη και ο Γρηγόρης Χριστόπουλος, Chief Commercial Officer Business Segment Ομίλου ΟΤΕ, φιλοξένησαν τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνο Κυρανάκη, σε ένα ειδικό session αφιερωμένο στα ψηφιακά επιτεύγματα της Ελλάδας και ειδικότερα στο παράδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού του δημοσίου τομέα στη χώρα μας. Ως κεντρικός ομιλητής ο κ. Κυρανάκης μίλησε για την εξαιρετική συνεργασία με την COSMOTE στην υλοποίηση μεγάλων και σύνθετων έργων τεχνολογίας προς όφελος των πολιτών, όπως ο «Ψηφιακός Βοηθός» – «mAigov», που βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), ενώ αναφέρθηκε στα μελλοντικά πλάνα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Κτηματολόγιο και τη Ναυτιλία. Από την πλευρά της η κα. Leroy σχολίασε την εντυπωσιακή πρόοδο της Ελλάδας, σημειώνοντας ότι η χώρα αποτελεί παράδειγμα ψηφιακού μετασχηματισμού στην Ευρώπη. Ο κ. Χριστόπουλος δήλωσε αισιόδοξος για την ψηφιακοποίηση του δημοσίου τομέα τα επόμενα χρόνια, χάρη στη δύναμη της τεχνολογίας και την αξιοπιστία της COSMOTE και της Telekom. 

Ξεχωριστή θέση στο περίπτερο της Telekom, που συγκέντρωσε χιλιάδες επισκέπτες, είχαν και τα μεγάλα έργα ICT που έχουν υλοποιηθεί από την COSMOTE και συμβάλλουν καθοριστικά στην ψηφιακοποίηση της Ελλάδας. Μεταξύ αυτών ήταν έργα που αφορούν στον τομέα του e-health, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, το Εθνικό Δίκτυο Τηλεϊατρικής (ΕΔΙΤ) και το myhealth app.

Οι νέες εξελίξεις στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης
Στο MWC η Telekom έδωσε στο κοινό μια «γεύση» από το μέλλον, παρουσιάζοντας smartphones τεχνητής νοημοσύνης, όπου ένας ψηφιακός βοηθός αντικαθιστά τις αμέτρητες εφαρμογές, ενώ υπήρχε και ένας φορητός σταθμός βάσης κινητής τηλεφωνίας για την ανταπόκριση σε έκτακτες ανάγκες. Έμφαση δόθηκε και στο παγκόσμιο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) και στο πώς αυτό μπορεί να εξελίξει τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα στην Ευρώπη. Παρουσιάστηκαν, επίσης, μικρά αυτόνομα ρομπότ, τα οποία μπορεί κάποιος να διαχειριστεί εξ αποστάσεως και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε γεωργικές καλλιέργειες, καθαρισμό πόλεων κ.ά. Με το «Concept T» και χρησιμοποιώντας τρία διαφορετικά παραδείγματα σχεδιασμού, η Telekom παρουσίασε πώς οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε ένα κλασικό router. Βοηθός της ήταν η «Emma», ένα εντυπωσιακό άβαταρ με τη μορφή ΑΙ ολογράμματος, που έκανε διάλογο με τους χρήστες, ενώ υπήρχε και ένα router με τη μορφή ρομπότ, που λειτουργεί ως ψηφιακός βοηθός στο σπίτι, δίνοντας πληροφορίες για την κατανάλωση ρεύματος, αν χρειάζονται πότισμα τα φυτά κ.ά.

Telekom: Ένας παγκόσμιος όμιλος τηλεπικοινωνιών
Η Telekom είναι ένας από τους κορυφαίους ομίλους τηλεπικοινωνιών παγκοσμίως, με περισσότερους από 252 εκατ. πελάτες κινητής τηλεφωνίας, 25 εκατ. γραμμές σταθερής και 22 εκατ. ευρυζωνικές γραμμές. Παρέχει προϊόντα και υπηρεσίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, internet και συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς και λύσεις ICT για επιχειρήσεις και εταιρικούς πελάτες. Η Telekom δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 50 χώρες. Απασχολεί περίπου 200 χιλιάδες εργαζόμενους (31 Δεκ 2023) σε όλο τον κόσμο, ενώ τα έσοδά της ανήλθαν σε 112 δισ. ευρώ το 2023. Σήμερα εξελίσσεται από μια εταιρεία τηλεφωνίας σε έναν σύγχρονο πάροχο υπηρεσιών: μια εταιρεία λογισμικού που προσφέρει τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, διασφαλίζοντας, μέσα από την ψηφιακοποίησή της, την επιτυχημένη πορεία των τελευταίων ετών. Κάτι που έχει πετύχει χάρη στην παρουσία της στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Όραμα της Telekom είναι να γίνει η κορυφαία Digital Telco, διατηρώντας την κύρια δραστηριοποίησή της στη λειτουργία και πώληση δικτύων και συνδέσεων.

Περισσότερα δεδομένα, μεγαλύτερες ταχύτητες, μια ενιαία πηγή
Έχοντας πάντα στο επίκεντρο τον πελάτη, στόχος της Telekom είναι να ανταποκρίνεται διαρκώς στις ανάγκες του. Η κοινωνία των gigabit, στην οποία το γρήγορο internet θεωρείται δεδομένο, τόσο στο σπίτι όσο και εν κινήσει, έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε. Οι εφαρμογές του Διαδικτύου αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Μπορούμε να κατεβάζουμε ταινίες, να παρακολουθούμε αγώνες ποδοσφαίρου στο κινητό μας, να στέλνουμε φωτογραφίες και αρχεία βίντεο από το smartphone και να τα μοιραζόμαστε με τους φίλους μας στα social media. Τεχνικά, αυτό σημαίνει ότι όλο και περισσότερα data πρέπει να μεταφέρονται με ολοένα και μεγαλύτερες ταχύτητες.

Γι’ αυτό η Telekom ενώνει όλα αυτά τα στοιχεία για να προσφέρει στους πελάτες της σταθερή, κινητή τηλεφωνία και συνδρομητική τηλεόραση από μία ενιαία πηγή. Αυτό όμως προϋποθέτει ολοένα και πιο αποδοτικά δίκτυα. Η Telekom μπορεί να αναπτύξει αυτά τα δίκτυα, τα οποία όχι μόνο θα καλύψουν την αλματώδη ζήτηση για ευρυζωνικές συνδέσεις στο μέλλον, αλλά θα είναι και αρκετά έξυπνα ώστε να ανοίξουν νέους επιχειρηματικούς ορίζοντες σε κλάδους όπως η ενέργεια, η υγειονομική περίθαλψη, η αυτοκινητοβιομηχανία. Για να το πετύχει αυτό η Telekom προχώρησε και το 2023 σε επενδύσεις ρεκόρ που έφτασαν τα 16,5 δισ. ευρώ, κυρίως στην ανάπτυξη των υποδομών της σε όλο τον κόσμο. Η επέκταση των δικτύων της εντάσσεται στο πλαίσιο της κοινωνικής αποστολής της και οι επενδύσεις της είναι απαραίτητες για την επιτυχή ψηφιακοποίησή της.

 


Ολοκληρωμένες λύσεις για εταιρικούς πελάτες
Με το αποτύπωμά της να εκτείνεται σε περισσότερες από 20 χώρες και να περιλαμβάνει περίπου 26.000 εργαζόμενους (2023), η T-Systems είναι ένας από τους κορυφαίους παρόχους λύσεων πληροφορικής και ψηφιακοποίησης παγκοσμίως. Μέσω της T-Systems, η Telekom προσφέρει μια σειρά ολοκληρωμένων λύσεων για εταιρικούς πελάτες, όπως η ασφαλής λειτουργία πληροφοριακών συστημάτων, αλλά και οι κλασικές υπηρεσίες πληροφορικής, η μετάβαση σε υπηρεσίες cloud, καθώς και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα και τα έργα ψηφιακοποίησης για επιχειρηματικούς τομείς του μέλλοντος, όπως η ανάλυση δεδομένων, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) και η τεχνητή νοημοσύνη (AI). Έτσι, η T-Systems ηγείται του ψηφιακού μετασχηματισμού εταιρειών σε όλους τους κλάδους όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, η μεταποίηση, η εφοδιαστική αλυσίδα (logistics) και οι μεταφορές, αλλά και στον δημόσιο τομέα, όπως η υγειονομική περίθαλψη. Η εταιρεία είναι σε θέση να προσφέρει όλα τα παραπάνω χάρη στην παγκόσμια εμβέλειά της στη σταθερή και την κινητή τηλεφωνία, στα ασφαλή data centers της, σε ένα ολοκληρωμένο cloud οικοσύστημα που έχει αναπτύξει, αλλά και στην ικανότητά της να προσφέρει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας και αυτονομίας.

Υιοθέτηση αρχών βιώσιμης ανάπτυξης
Πιστή στη δέσμευσή της να λειτουργεί υπεύθυνα σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της, η Telekom έχει πετύχει να βάλει τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο κάθε εταιρικής λειτουργίας και επιχειρηματικής της δράσης. Η Telekom δεν συνδέει απλώς ανθρώπους. Κάνει τη ζωή τους ασφαλέστερη, προάγει τις ίσες ευκαιρίες και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και στη διατήρηση των πόρων. Το μήνυμα «Ενεργούμε υπεύθυνα» αποτελεί βασικό κομμάτι της στρατηγικής της και είναι προτεραιότητα για όλους τους εργαζόμενους του Ομίλου. Για περισσότερες από δύο δεκαετίες, η περιβαλλοντική και η κοινωνική ευθύνη αποτελούν βασικές πτυχές της επιχειρηματικής της δραστηριότητας και αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής της διακυβέρνησης. Η στρατηγική της Telekom για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, εστιάζει σε τέσσερις προτεραιότητες: Κλιματική Ουδετερότητα, Κυκλική Οικονομία σε όλα τα προϊόντα & τις υπηρεσίες, Συμπερίληψη και ίσες ευκαιρίες στην εργασία, και Ψηφιακή Κοινωνία για όλους με την ισότιμη συμμετοχή όλων στον ψηφιακό κόσμο.