Την υλοποίηση νέου επενδυτικού προγράμματος ύψους 27 εκατ. ευρώ, με ίδια κεφάλαια, την τριετία 2019 – 2021 προγραμματίζει η ελληνική γαλακτοβιομηχανία Κρι – Κρι στοχεύοντας στην επέκταση της παραγωγικής της δραστηριότητας στο γιαούρτι και την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων παγωτού.

Παράλληλα η διοίκηση διερευνά την είσοδο της εταιρείας σε άλλες κατηγορίες τροφίμων που θα είναι ελληνικά, παραδοσιακά και υγιεινά.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Τσινάβος στο πλαίσιο επίσκεψης χθες δημοσιογράφων στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στις Σέρρες, η Κρι – Κρι πέρυσι ολοκλήρωσε ένα πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 43 εκατ. ευρώ που αφορούσε πάγιο εξοπλισμό και πλέον προχωρά στην υλοποίηση νέων επενδύσεων ύψους 27 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος, επενδύσεις 12 εκατ. ευρώ αφορούν την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, 6 εκατ. ευρώ εκσυγχρονισμούς, 5 εκατ. ευρώ κατασκευή και λειτουργία ενός σταθμού βιοαερίου και 4 εκατ. ευρώ αφορούν αντικαταστάσεις μηχανολογικού εξοπλισμού. Σημειώνεται ότι στις νέες επενδύσεις περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας νέας γραμμής παραγωγής καινοτόμου προϊόντος παγωτού για την ελληνική και τη διεθνή αγορά, ύψους 5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, η Κρι – Κρι συνεχίζει και το 2019 την ανοδική της πορεία. Συγκεκριμένα το 2019 εκτιμάται ότι ο τζίρος θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ από 94 εκατ. ευρώ το 2018. Όπως είπε ο επικεφαλής της εισηγμένης εταιρείας, κατά την περίοδο 2000-2018 η Κρι – Κρι κατέγραψε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13,9%. Σημειώνεται ότι σε σύγκριση με το 2000 έχει υπερδεκαπλασιάσει τον τζίρο της που ήταν 9,1 εκατ. ευρώ.

Η δυναμική πορεία της εταιρείας αποτυπώνεται και στα μερίδια αγοράς της. Συγκεκριμένα, το μερίδιο αγοράς (σε όγκο) γιαουρτιού στην Ελλάδα διαμορφώνεται σήμερα σε 15,8% καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση μεταξύ των επώνυμων γιαουρτιών. Σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, η διείσδυση της Κρι – Κρι στα ελληνικά νοικοκυριά είναι πολύ μεγάλη καθώς παράγει πάνω από 80% των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας με αποτέλεσμα περίπου ένα στα τέσσερα γιαούρτια στην ελληνική αγορά να έχουν παραχθεί από την εταιρεία.

Επίσης το μερίδιο αγοράς (σε όγκο) παγωτού στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε 15,5%. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει 16.500 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και 5.000 σημεία πώλησης σε Κύπρο, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Ιράκ και Κίνα. Η Κρι – Κρι εξάγει το 40% της παραγωγής της – κυρίως γιαούρτι- σε 30 χώρες.

Ερωτηθείς σχετικά με την πιθανότητα συνεργασίας με στρατηγικό επενδυτή, ο κ. Τσινάβος διευκρίνισε ότι η διοίκηση της Κρι – Κρι “δεν ψάχνει για επενδυτές”. Όπως είπε, “έχουμε στο χρηματιστήριο ένα free float της τάξης του 26%. Είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες κάτω από προϋποθέσεις που θα δώσουν σημαντική ώθηση στην εταιρεία” και συνέχισε “η εταιρεία επενδύει συνεχώς, έχει ελάχιστο δανεισμό, σημαντική ανάπτυξη και είναι κερδοφόρα. Οι μέτοχοι είναι ευχαριστημένοι και δεν βιαζόμαστε να προχωρήσουμε σε εκχώρηση ποσοστού”. Παράλληλα υποστήριξε ότι η Κρι – Κρι δεν ενδιαφέρεται να προχωρήσει σε εξαγορά άλλης εταιρείας, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι “η ελληνική αγορά είναι πολύ μικρή για μια εταιρεία να διαθέτει πολλά brands στην ίδια κατηγορία “.

Αναφορικά με το brexit και τα προβλήματα που πιθανόν να δημιουργήσει στην εταιρεία, ο επικεφαλής της Κρι – Κρι επεσήμανε ότι έχει γίνει ειδική μελέτη για την αντιμετώπισή τους και εκτίμησε ότι η ομαλή έξοδος της Βρετανίας από την ΕΕ θα επιβαρύνει το κόστος κατά 2-3% ( π.χ. μεταφορικά κόστη), επιβάρυνση η οποία έχει ήδη συνυπολογιστεί. Σημειώνεται ότι στις εξαγωγές γιαουρτιού, πρώτη αγορά για την Κρι – Κρι είναι η βρετανική, με πωλήσεις 18-20 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ