Τέτοιες μέρες, με το ιστορικό Ράλι Ακρόπολις να κυριαρχεί μετά την αναβίωσή του, η «φυσική θέση» του Αλέξανδρου Μανιατόπουλου θα ήταν πίσω από το τιμόνι κάποιου «ψαγμένου» αγωνιστικού μοντέλου. Άλλωστε, υπήρξε μία από τις πλέον εμβληματικές φυσιογνωμίες του θεσμού, με 40 συμμετοχές καθώς επί δεκαετίες ήταν συστατικό στοιχείο όλων των ελληνικών αγώνων τρέχοντας αρχικά ως «Υψηλάντης» και στη συνέχεια ως «Λεωνίδας».

Σήμερα, ωστόσο, εκτός από το Ράλι Ακρόπολις παίχτηκε και το επόμενο επεισόδιο στο σήριαλ της εταιρείας του MAVA Εμποροβιομηχανική και ειδικότερα για το ακίνητο της Νέας Φιλαδέλφειας που έδωσε το όνομά του στον ομώνυμο κόμβο της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας, ως «κόμβο Ρενώ».

Το μεγάλο αυτό συγκρότημα ταυτίστηκε με την πορεία της Renault στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, αλλά και με την εταιρεία του Μανιατόπουλου που από το 1975 είχε την αποκλειστική αντιπροσωπεία.

Όλα αυτά μέχρι τον Ιανουάριο του 2008 όταν η γαλλική μητρική ανακοίνωσε στον Αλ. Μανιατόπουλο το τέλος της συνεργασίας τους, μετά από 33 ολόκληρα χρόνια, εγκαθιστώντας τη δική της εταιρεία (PGA Motors) και ανοίγοντας έναν κύκλο σφοδρής σύγκρουσης με τον επιχειρηματία να διεκδικεί δικαστικά αποζημιώσεις μισού δισεκατομμυρίου ευρώ, χωρίς όμως επιτυχία.

Έτσι, η MAVA Α.Ε. εδώ και χρόνια έχει οδηγηθεί σε εκκαθάριση, αλλά με τα χρέη να «τρέχουν» ακόμη.

Στο πλαίσιο αυτό βγήκε στο σφυρί σήμερα και το ακίνητο της Ν. Φιλαδέλφειας με επισπεύδουσα την Cepal Hellas και τιμή πρώτης προσφοράς στα 4.050.000 ευρώ.

Ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός ξεκίνησε στις 10 το πρωί και ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις δυόμιση το μεσημέρι, ενώ όπως προκύπτει από το τελικό τίμημα υπήρξαν αρκετά «χτυπήματα», καθώς το ακίνητο κατακυρώθηκε στο ποσό των 11.200.585 ευρώ, δηλαδή αυξημένο κατά 177%.

Η κατάσχεση έγινε τον Φεβρουάριο του 2018 για απαίτηση 3,8 εκατ. ευρώ και ο πλειστηριασμός αφορούσε, σύμφωνα με την έκθεση, ένα αγροτεμάχιο-οικόπεδο «μετά των επ’ αυτού κτισμάτων, άρτιο και οικοδομήσιμο», συνολικής έκτασης 13.386,50 τ.μ. στη θέση Τουραλη, εντός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως της Νέας Φιλαδέλφειας επί των οδών Λαχανά και Θεσσαλονίκης. Στο οικόπεδο υπάρχει διώροφο επαγγελματικό κτίριο, αποτελούμενο από υπόγειο, ισόγειο, πατάρι και πρώτο όροφο.

Η λεηλασία του κτιρίου

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι από τότε που έκλεισε η MAVA το εμβληματικό κτίριο στη Ν. Φιλαδέλφεια παραδόθηκε στη φθορά του χρόνου και στις λεηλασίες από επιτήδειους.

Σε κάποια φάση με πρωτοβουλία του Δήμου τοποθετήθηκαν συρμάτινα πλέγματα για να εμποδίσουν την είσοδο, αλλά αργότερα και αυτά ξηλώθηκαν.

Έτσι, το κάποτε λαμπερό «κέντρο της Renault» κατέληξε ερειπωμένο.

Αυτό, όμως, που μέτρησε περισσότερο προσελκύοντας τους επενδυτές είναι η προνομιακή θέση του.

Όσο για τα «βάρη» του ακινήτου, περιλαμβάνουν 18 προσημειώσεις και δύο κατασχέσεις για δάνεια συνολικού ύψους 70 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα:

1) Προσημείωση υπέρ της BAYERISCHE HYPO-UNDVEREINSBANK A.G. για 6.340.188,38 ευρώ
2) Προσημείωση υπέρ της BAYERISCHE HYPO-UNDVEREINSBANK A.G για ποσό 5.240.763,15 ευρώ.
3) Προσημείωση υπέρ της Εθνικής Τράπεζας για 7.071.306,56 ευρώ
4) Προσημείωση υπέρ Τράπεζας Πειραιώς για 7.072.306,56 ευρώ
5) Προσημείωση υπέρ Εμπορικής Τράπεζας για 3.535.653,28 ευρώ
6) Προσημείωση υπέρ Εθνικής Τράπεζας για 3.859.167,25 ευρώ
7) Προσημείωση υπέρ Εθνικής Τράπεζας για 2.196.314,07 ευρώ
8) Προσημείωση υπέρ Τράπεζας Πειραιώς για 3.721.916,95 ευρώ
9) Προσημείωση υπέρ Τράπεζας Πειραιώς για 2.035.093,33 ευρώ
10) Προσημείωση υπέρ Εμπορικής Τράπεζας για 7.754.854,13 ευρώ
11) Προσημείωση υπέρ Εμπορικής Τράπεζας για 4.928.368,14 ευρώ
12) Προσημείωση υπέρ Γενικής Τράπεζας για 3.500.000 ευρώ
13) Προσημείωση υπέρ Τράπεζας Αττικής για 3.000.000 ευρώ
14) Προσημείωση υπέρ FBB για 3.016.416,06 ευρώ
15) Προσημείωση υπέρ FBB για 514.186,27 ευρώ
16) Προσημείωση υπέρ HSBC Bank για 2.000.000 ευρώ
17) Προσημείωση υπέρ Alpha Bank για 1.000.000 ευρώ
18) Προσημείωση υπέρ Alpha Bank για 4.000.000 ευρώ
19) Αναγκαστική Κατάσχεση υπέρ Γενικής Τράπεζας για 1.000.000 ευρώ

Το μεγάλο ξεπούλημα και οι εργαζόμενοι

Όπως έχει αποκαλύψει το newmoney, τα «σύννεφα» γύρω από την πορεία της εταιρείας είχαν αρχίσει να γίνονται ορατά από τα τέλη του 2007. Επίσημα η επιστολή με την οποία ο μητρικός όμιλος της Renault ανακοίνωνε τη λήξη της συνεργασίας με τη MAVA και εγκαθιστούσε ως αντιπρόσωπο για την Ελλάδα την PGA Motors, στάλθηκε στις 8 Ιανουαρίου 2008. Ωστόσο, από την 1η Ιανουαρίου 2008 η μεγάλη πλειονότητα του προσωπικού τέθηκε σε διαθεσιμότητα, με εξαίρεση λίγα άτομα προκειμένου να διαχειριστούν όλα τα αποθέματα υλικού (ανταλλακτικά κλπ) τα οποία διατηρούσε η εταιρεία. Και αυτά ήταν πολλά.

Οι πληροφορίες μιλούν για χιλιάδες αντικείμενα που φορτώθηκαν σε κοντέινερ με προορισμό κυρίως χώρες του εξωτερικού ή και εμπόρους εντός συνόρων. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν μάλιστα ότι το απόθεμα πουλήθηκε σε «σκοτωμένες τιμές», επισημαίνοντας πως κάθε ανταλλακτικό, ανεξάρτητα από την αρχική του αξία, δόθηκε έναντι λίγων ευρώ. Δηλαδή, είτε επρόκειτο για μηχανή, είτε για σαζμάν, είτε για μπαταρία, είτε για παρμπρίζ πουλήθηκαν με 1 ευρώ το κομμάτι…

Ό,τι απέμεινε φορτώθηκε σε επτά μεγάλα κοντέινερ που και αυτά πήραν το δρόμο τους για το εξωτερικό.

Αυτή η διαδικασία διήρκεσε μέχρι τις 31 Μαρτίου 2008, οπότε αποχώρησαν και οι τελευταίοι εργαζόμενοι.

Στο φόντο της «πτώσης» της εταιρείας οι εργαζόμενοι έζησαν και εξακολουθούν να ζουν το δικό τους δράμα. Γιατί ναι μεν πληρώθηκαν τις αποδοχές τους μέχρι που έκλεισε η MAVA, αλλά δεν έλαβαν ούτε αποζημιώσεις, που υπολογίζονται συνολικά σε 2 εκατ. ευρώ.

Στη συνέχεια προσέφυγαν δικαστικά και στην εκδίκαση της υπόθεσης, που έγινε μετά από ενάμιση χρόνο περίπου, η πλευρά Μανιατόπουλου δεν αντιδίκησε, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να κερδίσουν τη δική, χωρίς ωστόσο κανένα πρακτικό αποτέλεσμα αφού λεφτά… «δεν υπήρχαν», ενώ τα περιουσιακά στοιχεία της MAVA ήταν φορτωμένα με υποθήκες.

Έτσι, και οι εργαζόμενοι, που επί χρόνια περίμεναν να πουληθεί το κτίριο, περιλαμβάνονται στη μακρά λίστα εκείνων που περιμένουν να αποζημιωθούν.

Πάντως, λίγο πριν «σκάσει» το διαζύγιο με τη Renault το 2008 υπήρχαν συζητήσεις και σχεδόν συμφωνία της πλευράς Μανιατόπουλου με αλλοδαπή εταιρεία η οποία ενδιαφερόταν να αγοράσει το ακίνητο, ενώ δεσμευόταν ότι θα διατηρήσει και το προσωπικό. Λίγο πριν πέσουν οι υπογραφές, ωστόσο, έγιναν τα «αποκαλυπτήρια» για τα χρέη και τα βάρη που αυτό κουβαλούσε, οπότε η ξένη εταιρεία έκανε πίσω.

Παράλληλα, οι αγωγές του Αλ. Μανιατόπουλου κατά της Renault, ζητώντας αποζημίωση ύψους 500 εκατ. ευρώ, την εξέλιξη των οποίων παρακολουθούσαν εναγωνίως οι εργαζόμενοι, δεν είχαν καμία τύχη…

Συγκεκριμένα, η MAVA αφενός είχε προχωρήσει σε καταγγελία των Renault και PGA Motors στην Επιτροπή Ανταγωνισμού περί «παράνομης και καταχρηστικής δραστηριότητας του νέου εισαγωγέα στην Ελλάδα», η οποία απορρίφθηκε με ομόφωνη απόφαση της ΕΠΑΝ τον Δεκέμβριο του 2010.

Αφετέρου, κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης κατά των παραπάνω που και αυτή απορρίφθηκε.

Κατά το παρελθόν πουλήθηκαν και άλλα ιδιόκτητα ακίνητα της εταιρείας, αλλά και αυτά ήταν δεσμευμένα και υποθηκευμένα λόγω χρεών, με αποτέλεσμα και πάλι να μη μείνει τίποτα για τους εργαζόμενους που μετά από 13 χρόνια περιμένουν ακόμη τις αποζημιώσεις τους.

Διαβάστε ακόμα: 

Άλμα 16,2% του ΑΕΠ: Έως €1 δισ. χώρος για «έξτρα» ελαφρύνσεις 

Morgan Stanley: Γιατί προτιμά τη Eurobank – Οι τιμές-στόχοι για τις ελληνικές τράπεζες 

DBRS: Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας με ρυθμό 5,2% φέτος και 5% το 2022