Στο κομμάτι των τυροκομικών, και ιδιαίτερα στη φέτα, με «κλειδί» τις εξαγωγές επενδύει η ΜΕΒΓΑΛ για την ανάπτυξη και την κερδοφορία της έπειτα από μία αρκετή δύσκολη οικονομικά χρονιά και καθώς επίκειται η αύξηση του εγχώριου ανταγωνισμού μέσω της επικείμενης εισόδου εκ νέου της ΑΓΝΟ.

Όπως εξηγούσε η Πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της γαλακτοβιομηχανίας κα Μαίρη Χατζάκου στο περιθώριο εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη, αυτή την εποχή τρέχει μια μεγάλη επένδυση 20 εκατ. ευρώ για την επέκταση των υποδομών και αναβάθμιση του μηχανολογικού εξοπλισμού που θα δώσει νέα δυναμική στην εταιρεία. «Η πρώτη φάση, το χτίσιμο των υποδομών, υλοποιήθηκε το 2022. Οπότε ολοκληρώνονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις και περιμένουμε μέσα στη χρονιά να έρθει και να εγκατασταθεί ο μηχανολογικός εξοπλισμός», σημείωσε.

Η επένδυση αυτή αναμένεται να αυξήσει την παραγωγικότητα της Φέτας, η οποία έχει βρει διέξοδο ανάπτυξης στις αγορές του εξωτερικού.  «Η Αμερική έχει γίνει η μεγαλύτερη αγορά μας σε πωλήσεις εκτός Ελλάδας. Οι εξαγωγές μας στις ΗΠΑ, που είναι κυρίως σε βιολογική φέτα, φθάνουν πλέον τα 9 εκατ. ευρώ, όσο κάνει τζίρο μία μικρή εταιρεία τροφίμων», έλεγε η κα Χατζάκου.

Γι αυτό εξάλλου και η ίδια δεν φάνηκε να ανησυχεί ιδιαίτερα για το γεγονός ότι αναμένεται στην ελληνική αγορά να μπει φέτος και ο παλιός ανταγωνιστής της ΜΕΒΓΑΛ στη Βόρεια Ελλάδα, η ΑΓΝΟ μέσω των Ελληνικών Γαλακτοκομείων της οικογένειας Σαράντη.

«Όπως έλεγε και ο πατέρας μου, η ΜΕΒΓΑΛ έχει πολλά ποδάρια. Θα σε χτυπήσει κάποιος στο γάλα; Έχεις το γιαούρτι. Θα σε χτυπήσει στο γιαούρτι; Έχεις τα τυροκομικά…», σημείωσε με χιουμοριστική διάθεση.

Από πλευράς επιδόσεων η φετινή χρονιά δείχνει ως τώρα ότι θα είναι θετική για τη μακεδονική επιχείρηση μετά την σημαντική πίεση που δέχθηκε το 2022 στα περιθώρια κέρδους, λόγω της κρίσης του γάλακτος, που την οδήγησαν να καταγράψει οριακές ζημιές, όπως είπε η κα Χατζάκου.

Σύμφωνα με την ίδια η βελτίωση στα αποθέματα πρώτης ύλης δίνει την δυνατότητα στη ΜΕΒΓΑΛ να επανέλθει δυναμικότερα τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στο εξωτερικό.

«Πέρυσι δίναμε στους πελάτες μας 30% λιγότερο προϊόν για να μπορέσουμε να τους ικανοποιήσουμε όλους», σημείωσε για την ελληνική λιανική ενώ για τις εξαγωγές η εταιρεία απείχε απ’ τις διεθνείς εκθέσεις «διότι δεν είχαμε επαρκή πρώτη ύλη για να ικανοποιήσουμε νέους πελάτες», σημείωσε. Φέτος, όπως είπε η κα Χατζάκου δεν συντρέχουν τα προβλήματα του 2022 με αποτέλεσμα και πρώτη ύλη να είναι διαθέσιμη και η τιμή της πλέον να έχει αρχίσει να παίρνει την κατιούσα.

Διαβάστε ακόμη

Πέφτουν οι υπογραφές για το «Ελ. Βενιζέλος» – Ανοίγει ο δρόμος για την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο

Studio Alfa: Απειλείται με σφυρί η πρώτη κινηματογραφική μονάδα στην Ελλάδα (pics)

Αττική Οδός: Παραδίδεται στους 8 μνηστήρες η τελική σύμβαση παραχώρησης για την 25ετή επέκταση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ