Στους οκτώ υποψήφιους του διαγωνισμού για την Αττική Οδό αναμένεται να παραδοθεί σήμερα το τελικό σχέδιο για την 25ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης.

Σαράντα μέρες πριν την καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, οι μνηστήρες της Αττικής Οδού καλούνται να μελετήσουν το κείμενο της βαριάς σύμβασης και να προσέλθουν στο διαγωνισμό που κατόπιν αναβολής και εκλογών έχει μετατεθεί για τις 10 Ιουλίου.

Χρόνος όμως που από στελέχη της αγοράς δεν θεωρείται επαρκής για να αξιολογηθεί η περίπλοκη σύμβαση από μια στρατιά διεθνών συμβούλων και να εγκριθεί από τα αντίστοιχα διοικητικά συμβούλια κυρίως των ξένων ομίλων γεγονός που εξηγεί και τα αιτήματα που φαίνεται να διατυπώνονται για νέα παράταση του διαγωνισμού.

Ωστόσο τουλάχιστον δύο από τους οκτώ υποψηφίους εμφανίζονται να ασκούν πιέσεις εδώ και καιρό να «τρέξει» ο διαγωνισμός πιο γρήγορα και ένα από τα σχήματα αυτά φέρεται να είναι η Maqcuarie με τον όμιλο Κοπελούζου,  και το άλλο η  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την FS Ark Holdco.

Στην αγορά πάντως έχουν αρχίσει να προβλέπουν ότι αν τελικά δεν δοθεί άλλος χρόνος, στον διαγωνισμό για τους λόγους που προαναφέραμε δεν θα υποβληθούν πάνω από τρεις ή τέσσερις οικονομικές προσφορές.

Αρμόδιες πηγές προσθέτουν επίσης ότι υπάρχουν πολλά αδιευκρίνιστα σημεία ως προς το έργο, τα οποία εκτιμάται ότι θα καθυστερήσουν την υπογραφή της νέας σύμβασης παραχώρησης. Ένα από αυτά είναι και η τύχη της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης, η οποία θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο αλλά ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί αν θα λειτουργήσει ξεχωριστά ή αν θα ενσωματωθεί στην νέα σύμβαση.

Όπως αναφέρουν στα τεύχη της Αττικής Οδού δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή αναφορά παρότι είναι αναγκαίο να διευκρινιστεί πώς θα προχωρήσει το νέο έργο και πώς θα επηρεάσει τον υφιστάμενο αστικό αυτοκινητόδρομο, όταν ολοκληρωθεί.

Οι καθυστερήσεις που μετρά ήδη ο διαγωνισμός, μαζί με το κύμα των ενστάσεων που εκτιμάται ότι θα προκύψουν συνηγορούν στην άποψη ότι δεν θα έχει αναδειχτεί ανάδοχος πριν την λήξη της υφιστάμενης σύμβασης.

Στην τελευταία μεταμνημονιακή έκθεση της Κομισιόν που δημοσιεύτηκε τις προηγούμενες μέρες, υπάρχει η εκτίμηση ότι θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για την εγκατάσταση του νέου αναδόχου και  τοποθετεί το οικονομικό κλείσιμο στο τέλος του 2024. Ακόμη όμως και αν συμβεί αυτό, τα έσοδα της Αττικής Οδού μετά την λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης. τον Οκτώβριο του 2024, θα πηγαίνουν στο δημόσιο. Εκείνο με την σειρά του θα χρειαστεί να αποφασίσει αν θα δώσει την λειτουργία του αυτοκινητόδρομου με απευθείας ανάθεση έναντι αμοιβής ή μέσα από διεθνή διαγωνισμό, κάτι όμως που θα απαιτούσε να κινηθεί η διαδικασία μέσα στους επόμενους μήνες ώστε να υπάρχει λειτουργός όταν θα λήξει η σύμβαση.

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού συμμετέχουν το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑVAX  με την προσθήκη του γαλλικού fund Meriadiam, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, το σχήμα Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partne,  η κοινοπραξία της Πορτογαλικής Brisa-Ribicone Bidco με την προσθήκη της Intrakat. η κοινοπραξία Macquarie – Fincop Infrastructure, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου,  οι Abertis Infraestructuras από την Ισπανία και το ιταλικό σχήμα των INC SpA -Gruppo Fininc και το γαλλικό γκρουπ των VAUBAN – DIF – EGIS.

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Παράσχης (νέος πρόεδρος ΣΕΤΕ): Το 2023 θα ξεπεραστούν οι αφίξεις και τα έσοδα του 2019 (pics)

Τα πρώτα γκάλοπ στο φως και το tv face control του ΠΑΣΟΚ, η επιστροφή Δ. Καλλιτσάντση, ο Σωκράτης στην αεροπορία και μια υπουργός στην Καρέλιας

Τα SOS για όσους θέλουν να υποβάλουν «διορθωτικές» φορολογικές δηλώσεις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ