Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου στην Τουρκία παρουσιάστηκε σήμερα με τον στόχο παραγωγής να ανέρχεται στα 175.000 αυτοκίνητα ετησίως και το συνολικό εκτιμώμενο κόστος του project στα 3,7 δισ. δολάρια (22 δισ. τουρκικές λίρες) για τα επόμενα 13 χρόνια.

Το project έχει αποτελέσει διακαή πόθο του Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν και του κυβερνώντος Κόμματος ΑΚ προκειμένου να λειτουργήσει ως απόδειξη της αυξανόμενης οικονομικής ισχύος της χώρας.

Όπως μεταδίδει το Reuters, μιλώντας στην τελετή παρουσίασης, ο Ερντογάν δήλωσε ότι η Τουρκία έχει ως στόχο όχι μόνο να προωθήσει το αυτοκίνητο στην εγχώρια αγορά αλλά να γίνει παγκόσμιο εμπορικό σήμα, ξεκινώντας από την Ευρώπη.

“Είμαστε μάρτυρες ενός 60ετους τουρκικού ονείρου που γίνεται πραγματικότητα”, δήλωσε αναφερόμενος και στις προηγούμενες αποτυχημένες προσπάθειες του παρελθόντος για την κατασκευή του. “Θα έχουμε πετύχει τον στόχο μας όταν θα βλέπουμε αυτό το αυτοκίνητο στους δρόμους παγκοσμίως”.

Μετά την ομιλία του, παρουσιάστηκαν στη σκηνή ένα κόκκινο SUV μοντέλο και ένα γκρι sedan με το σήμα TOGG, της κοινοπραξίας που τα κατασκευάζει.

Ο Ερντογάν δήλωσε ότι η υποδομή φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι έτοιμη σε εθνικό επίπεδο έως το 2022.

Η Τουρκία είναι ήδη ένας μεγάλος εξαγωγέας αυτοκινήτων στην Ευρώπη που παράγονται στην χώρα από εταιρείες όπως η Ford, η Fiat Chrysler, η Renault, η Toyota και η Hyundai.

Το νέο project, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο, απολαμβάνει της κρατικής στήριξη, με φορολογικές ελαφρύνσεις καθώς και με την κατασκευή μιας εγκατάστασης στο hub αυτοκίνησης της Bursa, στη βορειοδυτική Τουρκία, σύμφωνα με προεδρική απόφαση.

Το αυτοκίνητο θα κυκλοφορεί σε πέντε μοντέλα ενώ η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί ότι θα αγοράσει 30.000 αυτοκίνητα μέχρι το 2035.

Ο Ερντογάν είχε αναφερθεί για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2017 στο στόχο του να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο εξ’ ολοκλήρου στην Τουρκία μέχρι το 2021.

Η ομάδα κοινοπραξίας, η οποία ονομάζεται TΟGG, ιδρύθηκε στα μέσα του 2018 από πέντε βιομηχανικούς ομίλους: τον όμιλο Anadolu, την BMC, τον όμιλο Kok, την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Turkcell (TCELL.IS) και την Zorlu Holding, μητρική της VESTEL (VESTL.IS).

Διευθύνων σύμβουλος της TOGG είναι ο πρώην εκτελεστικός διευθυντής της Bosch, Gurcan Karakas και εκτελεστικός διευθυντής είναι ο Sergio Rocha, πρώην στέλεχος της General Motors στην Κορέα. Είπε ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή το 2022 με συμπαγή SUVs.

Τον Οκτώβριο, η Volkswagen (VOWG) δήλωσε ότι αναβάλει την τελική απόφαση για το αν θα κατασκευάσει εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Τουρκία εν μέσω διεθνών επικρίσεων για την τουρκική στρατιωτική επιχείρηση του Οκτωβρίου στη Συρία.