Δύο εβδομάδες με κλειστά τα καταστήματα και τους καταναλωτές «μουδιασμένους» λόγω του lockdown στο α’ τρίμηνο, προκάλεσαν στον όμιλο Fourlis σημαντικό πλήγμα, παρά το γεγονός ότι η χρονιά είχε ξεκινήσει αρκετά καλά.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που κοινοποίησε σήμερα η εισηγμένη εταιρεία οι πωλήσεις του ομίλου κατά το α’ τρίμηνο της χρονιάς υποχώρησαν κατά 12,6% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, στα 84,5 εκατ. ευρώ (από 96,6 εκατ. ευρώ). Παράλληλα οι ζημιές μετά τους φόρους έφθασαν τα 5,1 εκατ. ευρώ.

Ο Όμιλος στην ανακοίνωση του επικαλείται τη σημαντική επιρροπή των μέτρων κατά της εξάπλωσης της νόσου COVID19 το Μάρτιο.

Πιο αναλυτικά, τα EBITDA  ανήλθαν σε € 5,7 εκατ. έναντι κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων € 8,1 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Οι ζημιές προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε € 1,8 εκατ. έναντι κερδών προ τόκων και φόρων € 0,2 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε € 6,0 έναντι ζημιών προ φόρων € 4,1 εκατ. το πρώτο τριίμηνο του 2019.

Μείωση 13,3% στα ΙΚΕΑ

Η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις € 54,0 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2020, μειωμένες κατά 13,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (€ 62,3 εκατ.).

Oι πωλήσεις στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2020 μειώθηκαν κατά 12,8%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14,1% συγκρινόμενες με το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Το EBITDA ανήλθε σε € 3,6 εκατ. έναντι € 4,5 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2019. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε € 0,7 εκατ. έναντι κερδών προ τόκων και φόρων € 0,9 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2019. Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε € 1,6 εκατ.

Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 7 καταστήματα ΙΚΕΑ, 5 από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και ένα στη Σόφια Βουλγαρίας. Επίσης λειτουργούν 10 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ. Έξι από αυτά στην Ελλάδα, τρία στην Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της ΙΚΕΑ (e-commerce) αναπτύχθηκαν με ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό και στις τρείς χώρες, ιδιαίτερα κατά τον μήνα Μάρτιο και μετά την εφαρμογή των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Επίσης το πρώτο μεσαίου μεγέθους κατάστημα ΙΚΕΑ 8.000 τ.μ. περίπου, έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2020 στη Βάρνα Βουλγαρίας.

Πτώση 11% στα αθλητικά είδη

Στη λιανική αθλητικών ειδών (INTERSPORT & THE ATHLETE’S FOOT), οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν στα € 30,5 εκατ. παρουσιάζοντας μείωση 11,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (€ 34,4 εκατ.).

Στην Ελλάδα οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 8,3%. Ακόμη μεγαλύτερη η μείωση στις υπόλοιπες χώρες με μεσοσταθμική μείωση 14,3%.

Η δραστηριότητα αθλητικών ειδών παρουσίασε EBITDA € 2,4 εκατ. έναντι € 3,9 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2019. Οι ζημίες προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε € 2,1 εκατ. έναντι ζημιών προ τόκων και φόρων € 0,4 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2019. Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε € 4,0 εκατ.

Ο Όμιλος FOURLIS αριθμεί σήμερα 136 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών. Το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 51 καταστήματα στην Ελλάδα, 31 στη Ρουμανία, 22 στην Τουρκία, 9 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο. Αντιστοίχως λειτουργούν 14 καταστήματα The Athlete’s Foot στην Ελλάδα και 3 στην Τουρκία.

Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις (e-commerce) αναπτύχθηκαν με ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό στην Ελλάδα, ενώ το κανάλι ηλεκτρονικών πωλήσεων ξεκίνησε στην Τουρκία και την Κύπρο.