Επιχειρήσεις

Οργανωτικές αλλαγές στον ΟΤΕ – Στην τελική ευθεία η Cosmote Payments

  • Νίκος Χρυσικόπουλος


Τι άλλαξε στη δομή του Ομίλου – Ο νέος CEO της Cosmote Payments και η αύξηση κεφαλαίου

Ευρύτατες οργανωτικές αλλαγές πραγματοποιεί το τελευταίο διάστημα ο ΟΤΕ, στο πλαίσιο του πλάνου μετασχηματισμού του Ομίλου που υλοποιείται τους τελευταίους μήνες από τη διοίκηση Τσαμάζ.

Οι αναδιατάξεις σε επίπεδο θυγατρικών και διευθύνσεων έφεραν αλλαγές στην οργάνωση της COSMOTE Technical Services (CTS), της νέας θυγατρικής του ΟΤΕ στην οποία μεταφέρθηκαν οι τεχνικοί πεδίου, με στόχο τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας της.

Έτσι, στον CEO της CTS Στέφανο Θεοχαρόπουλο πλέον αναφέρονται η Διεύθυνση Network Infrastructure Development, η Υποδιεύθυνση Μετασχηματισμού Λειτουργιών & Πωλήσεων Τεχνικών και η Υποδιεύθυνση Contractors Account Management Τεχνικών Έργων.

Παράλληλα, από την αρχή του μήνα στον Chief Marketing Officer Consumer Segment του Ομίλου ΟΤΕ, Παναγιώτη Γαβριηλίδη, υπάγεται πλέον και η ομάδα FinTech Growth Center (η νέα ονομασία της ομάδας New Business Development), με το συντονισμό των δραστηριοτήτων της να αναλαμβάνει ο Χρήστος Φουσκούδης.

Αλλαγή σκυτάλης

Σημαντικές, όμως ανακατατάξεις υπήρξαν και για την COSMOTE Payments, της θυγατρικής του Ομίλου ΟΤΕ που δραστηριοποιείται στον τομέα ηλεκτρονικού χρήματος και ηλεκτρονικών πληρωμών, ενδεικτικό των προετοιμασιών για το launch της νέας δραστηριότητας.

Έτσι, ο Χρήστος Φουσκούδης ανέλαβε καθήκοντα CEO στην COSMOTE Payments, μετακινούμενος από την Cosmote Technical Services. Είχε διατελέσει Executive Director Technical Service & Implementation στον ΟΤΕ και ήταν επικεφαλής σε νέες επιχειρηματικές δράσεις που είχε εκπονήσει ο Όμιλος.

Η διοικητικές αλλαγές στην COSMOTE Payments σχετίζονται, κατά πληροφορίες, με την επιτάχυνση του σχεδιασμού για την νέα εταιρεία του ΟΤΕ που θα δραστηριοποιηθεί στην αγορά των ηλεκτρονικών πληρωμών.

Η εταιρεία, 100% θυγατρική του ΟΤΕ, συστάθηκε τον Ιούνιο του 2018 και το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς υπέβαλε φάκελο στην ΤτΕ για την αδειοδότησή της ως Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Χρήματος (ΙΗΧ). Τον Ιούλιο του 2020 αδειοδοτήθηκε (βάσει της απόφασης 364/3/9.7.2020 της Επιτροπής Πιστωτικών και Ασφαλιστικών Θεμάτων της ΤτΕ) από την ΤτΕ και μετά την αδειοδότησή της – συγκεκριμένα το δεύτερο τρίμηνο του 2020 – πραγματοποιήθηκε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 4 εκατ. ευρώ.

Στην τελική ευθεία η COSMOTE Payments

Ο σχεδιασμός του Ομίλου ΟΤΕ για την επίσημη δραστηριοποίηση της COSMOTE Payments στην αγορά, όπως αναφέρουν στελέχη του Ομίλου, βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην έκθεση διαχείρισης του ΔΣ της εταιρείας όπως περιλαμβάνονται στην οικονομική κατάσταση για τη χρήση 2020, οι προοπτικές της COSMOTE Payments διαγράφονται ισχυρές λαμβάνοντας υπόψη το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του δικτύου καταστημάτων της ΟΤΕ (Γερμανός, Cosmote) που σήμερα αριθμεί 400 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, τα οποία θα πιστοποιηθούν ως αντιπρόσωποι της COSMOTE PAYMENTS, αποτελώντας στην ουσία, σημεία φυσικής εξυπηρέτησης των πελατών της.

Η Cosmote Payments θα προσφέρει υπηρεσίες τόσο μέσω φυσικών σημείων παρουσίας, όσο και πλήρως ηλεκτρονικά, καθώς επίσης και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ομίλου ΟΤΕ (Gateway). Το Gateway θα λειτουργήσει ως πλατφόρμα φιλοξενίας εμπόρων από όπου το ευρύ κοινό θα μπορεί να επιλέγει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, καθώς και προϊόντα του Ομίλου OTE.

Επιπροσθέτως, η εταιρεία αξιοποιώντας την πελατειακή βάση του Ομίλου ΟΤΕ, έχει σκοπό να δραστηριοποιηθεί στην έκδοση και διανομή ηλεκτρονικού χρήματος κατόπιν παραλαβής χρηματικού ποσού ισόποσης αξίας από τον κάθε πελάτη και αποθήκευσή στο ηλεκτρονικό του πορτοφόλι με σκοπό την διενέργεια πράξεων πληρωμών, όπως πράττουν τα Ιδρύματα Ηλεκτρονικού Χρήματος (ΙΗΧ).Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν συνέργειες και μέσω της εφαρμογής COSMOTE APP.

Ο μετασχηματισμός

Να σημειωθεί πως το πλάνο του ΟΤΕ έχει επικεντρωθεί τόσο στην είσοδο σε νέες δραστηριότητες, όσο και στον μετασχηματισμό των λειτουργιών του. Ο Μιχάλης Τσαμάζ, επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ, στην προ ημερών ΓΣ των μετόχων ανέφερε πως ο Οργανισμός ήδη έχει υλοποιήσει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας του, με την απόσχιση των κλάδων της πρώτης γραμμής – της εξυπηρέτησης πελατών, των τεχνικών υπηρεσιών πεδίου και των καταστημάτων – σε τρεις ξεχωριστές εταιρείες. Όπως σημειώθηκε, όλες οι κινήσεις που πραγματοποιούνται έχουν ως επίκεντρο το στρατηγικό σχέδιο για την επόμενη 10ετία που βασίζεται σε τρεις πυλώνες: Πελάτες, Δίκτυα και Λειτουργίες.

Διαβάστε περισσότερα

Ταμείο Ανάκαμψης: Με ποια κριτήρια θα επιλεγούν όσοι μπουν στις επενδύσεις των 32 δισ.

Εμμηνόπαυση: O «άγνωστος» λόγος που πολλές γυναίκες επαγγελματίες παραιτούνται στο ζενίθ της καριέρας τους

William Tanuwijaya: Ίδρυσε startup πολλών δισ. χωρίς να φοιτήσει στο Γέιλ – «Θεωρώ τον εαυτό μου απόφοιτο του internet café»