Σκληρή επίθεση στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξαπέλυσε η Google, η οποία προσέφυγε εναντίον της προ-τριετίας απόφασης των Βρυξελλών για την επιβολή «προστίμου μεγάλων διαστάσεων», το οποίο αφορούσε την παρεμπόδιση διαφημίσεων ανταγωνιστών στο διαδίκτυο. 

Ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της Ε.Ε., ο αμερικανικός κολοσσός υποστήριξε ότι η απόφαση του 2019 για την επιβολή προστίμου 1,49 δισ. ευρώ είναι γεμάτη λάθη και πρέπει να καταρριφθεί.  

Η υπόθεση εστιάζει στον ρόλο της Google ως «μεσίτη» διαφημίσεων σε ιστοσελίδες, στοχοποιώντας -ειδικότερα- τις συμφωνίες αποκλειστικότητας της AdSense for Search (υπηρεσίας της Google) για διαφημίσεις στον ιστοχώρο.

Στην απόφαση του 2019, η Ε.Ε. απεφάνθη ότι η Google επέβαλλε περιοριστικές ρήτρες σε συμβάσεις που υπέγραφε με ιστοσελίδες τρίτων, οι οποίες εμπόδιζαν τους ανταγωνιστές της να τοποθετήσουν διαφημίσεις στους συγκεκριμένους ιστότοπους. 

Η ανάλυση της Κομισιόν περιλαμβάνει «λάθη χαρακτηρισμού», κάτι που την οδήγησε στο «να προχωρήσει σε λαθεμένη αξιολόγηση των ρητρών και σε σημαντικά λάθη ανάλυσης» δήλωσε ο Τζος Χολμς, ένας από τους δικηγόρους της Google. 

Η υπερ-κυρίαρχη θέση της Google στις μηχανές αναζήτησης σημαίνει ότι θα βρίσκεται πάντα σε ευνοϊκή θέση για να δραστηριοποιείται στην αγορά της αναζήτησης διαφήμισης» ανταπάντησε ο Νίκολας Καν, δικηγόρος της Ε.Ε. «Η Google δεν ήθελε να βασιστεί στα εγγενή πλεονεκτήματα της υπηρεσίας της. Αντ’ αυτού κατέφυγε σε αμφισβητούμενες ρήτρες με τους σημαντικότερους εκδότες για περιόδους που διαρκούσαν αρκετά χρόνια. Οι αμφισβητούμενες ρήτρες ήταν ικανές να περιορίσουν τον ανταγωνισμό». 

Η προσφυγή της αμερικανικής εταιρείας έχει ως βασικό στόχο την -εδώ και χρόνια- προσπάθεια των Βρυξελλών να περιορίσει την ισχύ των μεγάλων τεχνολογικών ομίλων των ΗΠΑ. Άλλωστε, επί θητείας της νυν Επιτρόπου Ανταγωνισμού, Margrethe Vestager- έχουν επιβληθεί πρόστιμα 9,5 δισ. δολαρίων στην Google.

Επιδίωξη της Επιτροπής είναι να μπει μια «τάξη» στην ευρωπαϊκή παρουσία των εταιρειών της Σίλικον Βάλεϊ. Μάλιστα, οι αρχές της Ε.Ε. και του Ηνωμένου Βασιλείου άνοιξαν πρόσφατα μια νέα έρευνα, η οποία αφορά την πιθανή σύμπραξη της Google και της Meta Platforms Inc. (Facebook) σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι διαδικτυακές υπηρεσίες διαφήμισης.  

Διαβάστε επίσης:

Με τα χαμηλά έτους φλερτάρει η Wall Street – Νευρικότητα στην «πρεμιέρα» του Μαΐου

Γιατί οι παγκόσμιες αγορές θα χάσουν $410 δισ. έως το τέλος του 2022 – Βγαίνει από την πρίζα η μηχανή του φθηνού χρήματος

Τέλος εποχής για το «γεύμα με τον Μπάφετ» – Τι συνέβη στο διάσημο επενδυτή