Υψηλές προσδοκίες τρέφει η διοίκηση της Profile Software με τη δυναμική είσοδό της εταιρείας στην ΑΙ και σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση των λύσεων λογισμικού που παρέχει για τον χρηματοοικονομικό τομέα «βλέπει» διπλασιασμό, ίσως ακόμα και τριπλασιασμό των οικονομικών μεγεθών της εντός τριετίας.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του για τη χρήση του 2023 στους αναλυτές, στο Χρηματιστήριο Αθηνών, από τον πρόεδρο και Chief Entrepreneur Χαράλαμπο Στασινόπουλο και τον CEO Ευάγγελο Αγγελίδη, ο εισηγμένος όμιλος πληροφορικής εκτιμά μια αύξηση πωλήσεων σε ποσοστό 30% το 2024 από τα 30,1 εκατ. ευρώ στα 40 εκατ. ευρώ και το 2026 τουλάχιστον στα 60 εκατ. ευρώ, με αντίστοιχα ισχυρή κερδοφορία.
(Στο πάνελ ήταν, επίσης, ο CFO Γιάννης Λίτσιος και ο Βαρτάν Αφσάρογλου, Treasury & IR Manager).

Σημαντική ώθηση αναμένει η Profile από τα νέα συμβόλαια που υπέγραψε το 2023, αξίας 85 εκατ. ευρώ, ρεκόρ για την εταιρεία, αυξημένα κατά πολύ (+70%) από εκείνα των 50 εκατ. ευρώ του 2022, ενώ το ανεκτέλεστό υπόλοιπο έργων της και τα επαναλαμβανόμενα έσοδά της προσδιορίζονται σε 130 εκατ. ευρώ για τα επόμενα 3 χρόνια, με «μοχλό ανάπτυξης» και το νέο αυτόνομο σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης AI.Adaptive.

Παράλληλα, διεκδικεί νέα έργα αθροιστικής αξίας 100 εκατ. ευρώ, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Η Profile διατηρεί δραστηριότητα σε πάνω από 50 χώρες και θεωρείται η πιο διεθνοποιημένη, ίσως, ελληνική εταιρεία του κλάδου, μετά από μια πορεία 34 χρόνων, γραφεία σε 10 πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λονδίνο, Παρίσι, Ντουμπάι, Λευκωσία, Στοκχόλμη, Όσλο, Σιγκαπούρη, Μαϊάμι.).

Μια από τις ειδήσεις που αποκαλύφθηκαν, είναι η προοπτική της υλοποίησης άλλης μιας εξαγοράς στο εξωτερικό (πιθανότατα στη Δ.Ευρώπη, στην Αγγλία ή σε άλλη χώρα) μέσα στο 2024, μετά από το deal του 2021 για την Σκανδιναβική Centevo.

«Η Profile τα τελευταία 7 χρόνια, το διάστημα από το 2016 έως το 2023, έχει έναν μέσο ρυθμό ετήσιας αύξησης 18%, που σημαίνει ότι τριπλασιάσαμε τα μεγέθη μας. Τα προϊόντα της εταιρείας μας είναι βασικά software για τους πελάτες μας. Με αυτά διαχειρίζονται assets αξίας άνω του 1,5 τρισ. ευρώ.», τόνισε αρχικώς ο κ. Αγγελίδης, εξήγησε ότι ο όμιλος επενδύει συστηματικά ένα 20%-25% του τζίρου του στο R&D και την καινοτομία και συνέχισε: «Στα τελευταία milestones έχουμε να αναφέρουμε το λανσάρισμα της Finuevo Suite, της τραπεζικής σουίτας που ενώνει την digital εμπειρία, με μια πολύ δυνατή μηχανή για core banking, το RegiStar, για διαχείριση μετοχολογίων και εσχάτως, κάτι συναρπαστικό, το AI.Adaptive, μια καινούργια εμπειρία χρήστη, προσανατολισμένη στο χρηματοοικονομικό software.».

Οι προϊοντικές γραμμές της Profile περιλαμβάνουν το επενδυτικό λογισμικό, το τραπεζικό λογισμικό και τις μεγάλες λύσεις.

Η Profile Software απέσπασε σειρά βραβείων και ταυτόχρονα εξακολουθεί να επεκτείνει το πελατολόγιό της με πιο πρόσφατες συνεργασίες αυτές με μεγάλα funds στη Σουηδία και τη Σαουδική Αραβία, τράπεζες στην Καραϊβική και τη Μάλτα κ.λπ. Μέσα στο 2023 μάλιστα υπέγραψε 47 νέα έργα, με 13 πελάτες.

Οι πωλήσεις από νέους πελάτες έφτασαν το 2023 τα 12,8 εκατ. ευρώ από 8,5 εκατ. ευρώ το 2022 (+51%), έναντι 17,3 εκατ. ευρώ από τα επαναλαμβανόμενα έσοδα.

4 πυλώνες

«Η εταιρεία, κατά πάγια στρατηγική, αναπτύσσεται με ισορροπία. Θέλουμε να έχουμε ποιοτική ανάπτυξη. Θα δείτε μια ισορροπία στην διάρθρωση των εσόδων, ανά προϊόν, ανά γεωγραφία και μεγάλα επαναλαμβανόμενα έσοδα, τα οποία αυξάνονται, βάση στρατηγικής, αλλά και των τάσεων της αγοράς. Παρατηρείται ωστόσο και επιτάχυνση του ρυθμού απόκτησης νέων πελατών. Ο ισολογισμός παραμένει υγιής, με επάρκεια ρευστότητας πάνω από 12 εκατ. ευρώ. Όλοι οι δείκτες είναι πάνω από τα γενικώς παραδεκτά ικανοποιητικά επίπεδα, κάτι που προσδίδει ασφάλεια στην εταιρεία για να μπορέσει να χρηματοδοτήσει τα επενδυτικά της σχέδια. », ήταν ένα άλλο σχόλιο από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης, ο οποίος συμπλήρωσε: «Κοιτώντας το μέλλον, η αγορά μας συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά. Τώρα υπάρχει μια νέα τάση που σαρώνει τα πάντα με την Τεχνητή Νοημοσύνη, άρα αυτό σημαίνει χρήμα στην αγορά, επενδύσεις και δουλειές για εμάς.».

Η αύξηση μεριδίων, η καινοτομία, οι νέες γεωγραφίες και τεχνολογίες, η ανθεκτικότητα και η νοοτροπία να βρίσκεται κοντά στον πελάτη είναι στοιχεία που, όπως ειπώθηκε, ανήκουν στους 4 πυλώνες στους οποίους βασίζεται η Profile για την ανάπτυξη της.

Χ. Στασινόπουλος: «Μόλις ξεκινήσαμε…»

Από την πλευρά του, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο πρόεδρος και Chief Entrepreneur του ομίλου Profile Χαράλαμπος Στασινόπουλος επισήμανε ότι το ανεκτέλεστο των 130 εκατ. ευρώ, που με μια αναλογική προσαρμογή και μια ανάπτυξη 30% μπορεί να οδηγήσει σε έσοδα 40 εκατ. ευρώ φέτος και 60 εκατ. ευρώ το 2026, αποτελεί το βασικό πλάνο.

«Ποια είναι τα upsights; Το ΑΙ, το οποίο μόλις ξεκινήσαμε τις τελευταίες εβδομάδες να το προωθούμε, με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από τους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο. Το προϊόν που έχουμε δημιουργήσει, το AI.Adaptive, στα δυο βασικά μας προϊόντα, το Axia και το Finuevo, είναι embedded. Είμαστε από τις ελάχιστες εταιρείες στον κόσμο που έχουμε κάνει application software και ακόμα λιγότερες financial software. Η Profile το έφτιαξε με πάρα πολύ δουλειά και μεγάλη επένδυση. Μπορούμε να το διαθέσουμε και ανεξάρτητα από τα συστήματα. Το AI.Adaptive είναι μια μεγάλη ανατροπή για τα επόμενα χρόνια.», είπε και υπογράμμισε τις προοπτικές του Finuevo Digital και των άλλων λύσεων που παρέχει η εταιρεία.
Έκανε λόγο δε, για πιθανό υπερδιπλασιασμό, ίσως και για τριπλασιασμό των μεγεθών της Profile, αν συνυπολογισθούν τα έσοδα από τις νέες γραμμές προϊόντων και λύσεων της.

«Γιατί να πουληθεί η εταιρεία;»

Τα 3 μεγάλα deals εξαγορών στον κλάδο που πραγματοποιήθηκαν το 2024 ήδη στην Ελλάδα (για τις Entersoft, Epsilon Net, αλλά και την BETA CAE Systems) έδωσαν την αφορμή για μια αντίστοιχη συζήτηση.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Στασινόπουλος παρατήρησε ότι η σημερινή αποτίμηση της Profile θεωρείται χαμηλή («δεν το λέμε εμείς, τα νούμερα το λένε, τα μαθηματικά, οι απλοί υπολογισμοί») και όταν κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα αν θεωρητικά ένας τεχνολογικός κολοσσός προσφέρει το κατάλληλο τίμημα και υποβάλει πρόταση για την εξαγορά της εταιρείας, αν αυτή θα πουλιόταν απάντησε:

«Για ποιον λόγο να το κάνουμε; Δεν έχουμε λόγο. Δουλεύουμε όλοι με πάθος, με πολύ μεγάλο μεράκι και περιμένουμε να αποκτήσει υπερδιπλάσια αξία, ή τριπλάσια αξία τα επόμενα χρόνια. Η αγορά, πιστεύω, το έχει αναγνωρίσει και μας έχει δικαιώσει. Ίσως με κάποια καθυστέρηση, καμιά φορά.».

«Μεγαλύτερη εξαγορά…»

Στην υπόθεση της νέας εξαγοράς, το σχόλιο της διοίκησης ήταν: «Κοιτάζουμε εκτός Ελλάδας, όχι στην Ελλάδα. Εξετάζουμε 6-7 εταιρείες, με τις οποίες οι συζητήσεις είναι σε ώριμη φάση, όλες ξένες, με συγκεκριμένο τίμημα. Μας ενδιαφέρει να μεγαλώσουμε την κάλυψη μας γεωγραφικά, η ενίσχυση του πελατολογίου, όπως και οι σύγχρονες τεχνολογίες, που θα λειτουργούν συμπληρωματικά.».

Ως άλλο κριτήριο τέθηκε να δραστηριοποιείται μια εταιρεία-στόχος σε προηγμένα χρηματοοικονομικά κέντρα, με τον κ. Στασινόπουλο να προσθέτει ότι η Profile θα στοχεύσει και σε μεγαλύτερα μεγέθη ομοειδών επιχειρήσεων, με τζίρο 10-15-20 εκατ. ευρώ, καθώς διαθέτει –ενδεικτικά- τη δυνατότητα να «σηκώσει» δανεισμό 50 εκατ. ευρώ, αν χρειαστεί.

Διαβάστε ακόμη

Η ΕTE γίνεται η πρώτη ελληνική τράπεζα που ανακτά την επενδυτική βαθμίδα

Τρ. Πειραιώς: Καθαρά έσοδα από τόκους €518 εκατ. (+16%), μέρισμα για πρώτη φορά μετά από 16 χρόνια

Προϋπολογισμός: Κοντά στα €3 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα πρώτου τριμήνου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ