Επιχειρήσεις

PwC: Στηρίζει το Υπ. Ανάπτυξης στον σχεδιασμό της Εθνικής Στρατηγικής για τη Βιομηχανία

  • newsroom


Η PwC διασφαλίζει την οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών και συνεισφέρει στη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της προτεινόμενης Στρατηγικής, σε ένα απαιτητικό κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον

Η PwC Ελλάδας, αξιοποιώντας την εγχώρια και διεθνή εμπειρία της, ανέπτυξε τη νέα Εθνική Στρατηγική για τη Βιομηχανία. Σε συνεργασία με την Γ.Γ. Βιομηχανίας και όλες τις εμπλεκόμενες μονάδες των συναρμόδιων Υπουργείων, σχεδιάστηκε η πρόταση της Εθνικής Στρατηγικής, η οποία παρουσιάστηκε στην Κυβερνητική Επιτροπή Βιομηχανίας την Τρίτη 22-3-2022.

Ο Υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης κατά τη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Βιομηχανίας επεσήμανε ότι «η Εθνική Στρατηγική για τη Βιομηχανία θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο βιομηχανικής πολιτικής της χώρας μας για την επόμενη δεκαετία». Παράλληλα, υπογράμμισε την αναγκαιότητα επίτευξης ενεργειακής αυτονομίας της ελληνικής βιομηχανίας ενώ τόνισε πως η υλοποίηση των στόχων της Εθνικής Στρατηγικής συμβάλλει στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας της εγχώριας βιομηχανίας αποτελώντας το βασικό πυλώνα στη νέα εποχή ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνικής ευημερίας.

Η Γενική Γραμματέας Βιομηχανίας, Θέμις Ευτυχίδου, τόνισε ότι πρόκειται για την πρώτη ουσιαστική προσπάθεια κατάρτισης Στρατηγικής της Βιομηχανίας η οποία συνοδεύεται από ένα Σχέδιο Δράσης με πρακτική εφαρμογή και προτάσεις εμβληματικού χαρακτήρα που θα ενισχύσουν σημαντικά την αναπτυξιακή δυναμική της εγχώριας βιομηχανίας.

To εν λόγω έργο υλοποιείται από τη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας σε συνεργασία με τη Γενική Διεύθυνση Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (DG REFORM) η οποία υποστηρίζει τα Ευρωπαϊκά κράτη να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν μεταρρυθμίσεις ως μέρος των προσπαθειών τους για τη στήριξη της δημιουργίας θέσεων εργασίας και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Όραμα της Εθνικής Στρατηγικής είναι να αποκτήσει η βιομηχανία ηγετικό ρόλο στο μετασχηματισμό του παραγωγικού μοντέλου της χώρας, επενδύοντας στην καινοτομία, αναπτύσσοντας συνεργασίες και αναβαθμίζοντας τις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού. Ζητούμενο αποτελεί η προσέλκυση επενδύσεων σε σύγχρονες παραγωγικές δραστηριότητες, ικανές να συμμετέχουν σε διεθνείς αλυσίδες αξίας και να εξασφαλίζουν σύγχρονα και ανταγωνιστικά προϊόντα. Η εγχώρια βιομηχανία καλείται να δημιουργήσει, κατ’ αυτόν τον τρόπο, προστιθέμενη αξία, βιώσιμη και ανθεκτική, χωρίς αποκλεισμούς και προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας.

Ως ανάδοχος του έργου, ο ρόλος της PwC είναι καθοριστικός λόγω της εμπειρίας της από αντίστοιχα έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και της άριστης συνεργασίας της με τους παραγωγικούς φορείς της χώρας. Η PwC διασφαλίζει την οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών και συνεισφέρει στη βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της προτεινόμενης Στρατηγικής, σε ένα απαιτητικό κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον. Άλλωστε, αυτό αποτελεί και κεντρικό στρατηγικό στόχο για την PwC.

Ο κ. Λεωνίδας Παπαϊωάννου, Managing Director της PwC Ελλάδας τονίζει: «Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ο ρόλος μιας ανθεκτικής και βιώσιμης βιομηχανίας αποτελεί κομβικό παράγοντα της νέας εξίσωσης που διαμορφώνεται. Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, οι γεωπολιτικές αλλαγές και η ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού οδηγούν το μετασχηματισμό του μοντέλου παραγωγής. Ως ανάδοχοι του συγκεκριμένου έργου, επιδιώκουμε η νέα στρατηγική να βασιστεί σε ένα ρεαλιστικό πλάνο δράσης το οποίο θα αποτελέσει σημείο αναφορας όλων των εμπλεκομένων, του κράτους, της αγοράς και της κοινωνίας».

Η Εθνική Στρατηγική για την Βιομηχανία συντίθεται, ισοβαρώς, από τέσσερα δομικά στοιχεία:

  1. Τα βιομηχανικά οικοσυστήματα που αποτελούν τους πυλώνες της Ελληνικής Βιομηχανίας και περιλαμβάνουν όλους τους οργανισμούς που δραστηριοποιούνται σε οποιοδήποτε στάδιο μιας βιομηχανικής αλυσίδας αξίας.
  2. Τις εξειδικευμένες αγορές που αποτελούν εξειδικευμένα τμήματα της αγοράς με σημαντική δυναμική ανάπτυξης, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και υψηλή προστιθέμενη αξία.
  3. Τη βιομηχανική βάση/ βιομηχανική οργάνωση που καλύπτει οριζόντια ζητήματα που αφορούν τις βιομηχανικές ΜμΕ και τις δομές υποστήριξης και εκπροσώπησης βιομηχανικών επιχειρήσεων.
  4. Τις υποστηρικτικές δομές και υπηρεσίες που αφορούν μια σειρά παραγόντων που συνθέτουν το επιχειρηματικό περιβάλλον, την αγορά και την κοινωνία μέσα στα οποία δραστηριοποιείται η βιομηχανία.

Η Εθνική Στρατηγική ενσωματώνει 153 επιχειρησιακούς στόχους, οι οποίοι συνδέονται με τις στρατηγικές κατευθύνσεις ενώ περιλαμβάνει και συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους που αποτελούν ορόσημα επιτυχούς υλοποίησης:

  • αύξηση της συνδρομής της βιομηχανίας ως ποσοστού του ΑΕΠ σε 13% εντός πενταετίας και σε 15% το 2030 έναντι 10,7% σήμερα
  • αύξηση των εξαγωγών βιομηχανικών προϊόντων ως ποσοστό του ΑΕΠ σε 15% εντός πενταετίας και σε 20% έως το 2030 έναντι 9,2% σήμερα
  • αύξηση του ποσοστού των εργαζομένων σε 12% του συνόλου σε ορίζοντα πενταετίας και σε 14% έως το 2030 έναντι 8,2% σήμερα
  • άνοδο στην 17η θέση στον ευρωπαϊκό δείκτη καινοτομίας εντός πενταετίας και στην 15η μέχρι του 2030 από την 20η σήμερα.

Τέλος, οι επιχειρησιακοί στόχοι αποτελούν ζητούμενο της Εθνικής Στρατηγικής για την Βιομηχανία και καλύπτουν την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, την καινοτομία, τον ψηφιακό και πράσινο μετασχηματισμό, την στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και την εξασφάλιση της ανθεκτικότητας της βιομηχανίας.