Αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των Ελλήνων καταναλωτών που επιλέγουν το ψηφιακό κανάλι αγορών με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις στη χώρα μας, την τελευταία εξαετία, να βαίνουν σταθερά ανοδικές, αναφέρει το ΣΕΠΕ, καθώς για το 2022, εκτιμάται ότι το e-commerce στην Ελλάδα θα αυξηθεί κατά 10%, με τον τζίρο του να τοποθετείται στα 15,8 δισ. ευρώ από 14,4 δισ. ευρώ το 2021.

Η παραπάνω επίδοση σημαίνει ότι πρακτικά οι online πωλήσεις στην Ελλάδα υπερ-τριπλασιάστηκαν μέσα σε έξι χρόνια (2017-2022), καθώς το 2017 μόλις που κινούνταν στα επίπεδα των 5 δισ. ευρώ.

Η ανοδική πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αποτυπώνεται και στη διευρυμένη συμμετοχή του στο ΑΕΠ της χώρας. Φέτος, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αναμένεται να συνεισφέρουν το 7,74% του ελληνικού ΑΕΠ, από μόλις 2,68% πριν από μια πενταετία.

Έτος-σταθμός για το online εμπόριο στη χώρα μας – όπως και παγκοσμίως – ήταν το 2020, με την πανδημία να εκτοξεύει τις ηλεκτρονικές πωλήσεις κατά 77%. Πάντως, από το 2020 και μετά, ο ρυθμός ανάπτυξης του e-commerce κάμπτεται σε μεγάλο βαθμό.

«Η μείωση του ρυθμού αύξησης του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου μετά το 2020, υποδηλώνει πιθανότατα το γεγονός ότι καθώς οι αγορές εξέρχονται από την “οξεία” φάση της πανδημίας, επέρχεται κάποιου είδους σταθεροποίηση αναφορικά με τις αγορές που πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά», διαπιστώνει έκθεση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το e-commerce στην Ελλάδα.

Πόσοι Έλληνες κάνουν online αγορές

Στο μεταξύ, περισσότεροι από 7 στους 10 Έλληνες (το 71%) εκτιμάται ότι θα κάνουν ηλεκτρονικές αγορές έως τα τέλη του 2022, όταν έναν χρόνο νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 69%, ενώ το 2017 μόλις που έφτανε το 45%. Στην Ευρώπη, αν και το ποσοστό των χρηστών στην Ευρώπη που κάνουν σε διαδικτυακές αγορές παρουσιάζει υψηλό ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ 2017 και 2021 και αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω σύμφωνα με την πρόβλεψη για το 2022, οι ευρωπαϊκές χώρες παρουσιάζουν αρκετά ανομοιογενή εικόνα. Χώρες, όπως η Ολλανδία, η Δανία και η Νορβηγία παρουσιάζουν ποσοστά υψηλότερα του 90% για το 2021, ενώ στον αντίποδα χώρες, όπως η Βοσνία, η Αλβανία και το Μαυροβούνιο έχουν επιδόσεις κάτω του 40%. Η Ελλάδα κατέχει την 24η θέση στο σύνολο των 38 χωρών με ποσοστό το οποίο για το 2021 ανήλθε σε 69%.

Το e-commerce στην Ευρώπη

Σημαντική είναι η συμβολή του ηλεκτρονικού εμπορίου και στην ευρωπαϊκή οικονομία. Σύμφωνα με τη μελέτη του E-commerce Europe, την οποία επικαλείται η έρευνα της εγχώριας Επιτροπής Ανταγωνισμού, η αύξηση του λιανικού ηλεκτρονικού εμπορίου σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι δεδομένη, με τον ρυθμό της να παρουσιάζει διακυμάνσεις μεταξύ των χωρών. Διακυμάνσεις, οι οποίες μάλιστα κυμαίνονται μεταξύ μίας και τριών ποσοστιαίων μονάδων στις 38 ευρωπαϊκές χώρες, που κοιτά η μελέτη. Από τα 38 αυτά κράτη, το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης στον κύκλου εργασιών του B2C του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2021 παρουσίασε η Εσθονία με ρυθμό 47%, ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία με αντίστοιχους ρυθμούς της τάξεως του 29%. Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 32η θέση αυτής της λίστας.

Διαβάστε ακόμη

ΗΠΑ: Ανατροπή στο φινάλε για τους Δημοκρατικούς – Επανακαταμέτρηση ζητά ο Τραμπ

Καλάθι του νοικοκυριού: Στον «αέρα» η νέα λίστα με τα προϊόντα (upd)

Tο νέο Concorde σε υπερατλαντικές πτήσεις με υπερηχητικές ταχύτητες