Σαφή προειδοποίηση για τα φετινά έσοδα απηύθυνε η Unilever, τονίζοντας ότι οι καταναλωτές είναι πιθανό να αγοράσουν λιγότερα προϊόντα μέσα στο 2023, εξαιτίας της μεγάλης αύξησης των τιμών σε μια σειρά προϊόντα, όπως τα σαπούνια Dove και οι μαγιονέζες Hellmann’s. 

Σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, οι οποίες δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη, ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων αναμένεται να επιβραδυνθεί σε σχέση με το +9% του 2022, ενώ τα περιθώρια κέρδους εκτιμάται ότι θα είναι τα μικρότερα των τελευταίων επτά ετών.  

Η καταναλωτική εταιρεία, η οποία στο χαρτοφυλάκιό της διαθέτει μια σειρά επώνυμων προϊόντων, επεσήμανε ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν, καθώς μέχρι στιγμής έχουν «περάσει» στους καταναλωτές μόνο τα ¾ από τις συνολικές ανατιμήσεις. 

Ενδεικτικά, οι αυξήσεις στα βασικά υλικά υπολογίζονται σε 1,5 δισ. ευρώ στο α’ εξάμηνο του 2023, με την επιβάρυνση να περιορίζεται εν μέρει στο β’ μισό του έτους.  

«Ενδεχομένως έχουμε περάσει την κορύφωση του πληθωρισμού, αλλά δεν έχουμε περάσει την κορύφωση των τιμών» δήλωσε ο απερχόμενος εκτελεστικός διευθυντής της Unilever, Άλαν Τζοπ. 

Ο Χέιν Σουμάχερ, ο οποίος τον Ιούλιο θα αναλάβει τα ηνία της πολυεθνικής εταιρείας, καλείται να διαχειριστεί ένα βαρύ έργο, με τους μετόχους να ασκούν πιέσεις για τόνωση της ανάπτυξης και αύξηση της αποδοτικότητας.  

Η μετοχή της Unilever υπο-αποδίδει σταθερά έναντι των βασικών της αντιπάλων, δηλαδή της Nestle και της Procter & Gamble, με τον ακτιβιστή επενδυτή Νέλσον Πελτς να κερδίζει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο, με στόχο την αντιστροφή αυτής της πορείας.  

Διαβάστε ακόμη

Οι ζήλιες (εντός) για την Πόπη, τα γκάλοπ δίχως Κασιδιάρη, ο βιαστικός της Αττικής Οδού, ο καυγάς του πρώην και οι δικηγόροι του Ηλιόπουλου

Ο πόλεμος των Σάφρα – Ποιος και γιατί μήνυσε την πλουσιότερη Ελληνίδα με την αμύθητη περιουσία

Μάικλ Τζόρνταν: Πώς το Νο1 brand στην ιστορία του αθλητισμού έχτισε περιουσία 2,2 δισ. δολαρίων