Επιχειρήσεις

Σπύρος Θεοδωρόπουλος στο newmoney: Γιατί εισήλθαμε στην «Ελληνικοί Χυμοί»

  • Στέλιος Μορφίδης


Τι βλέπει στην εταιρεία που δημιούργησαν οι Μιχαηλίδης - Τζήκας και στην οποία θα λάβει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών από κοινού με το EOS Capital – Τι λέει για τις επόμενες επενδυτικές κινήσεις του

Περίπου έναν μήνα μετά την ολοκλήρωση πώλησης της Chipita στην Mondelez International και εν των μέσω της δημόσιας πρότασης για τη Νίκας, ο επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος προχωρά στη πρώτη του επένδυση.

Ενώνοντας δυνάμεις με το EOS Capital που διαχειρίζεται ο κ. Απόστολος Ταμβακάκης αναμένεται να λάβουν από κοινού το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας «Ελληνικοί Χυμοί ΑΕΒΕ». Μία εταιρεία που «τρέχουν» εδώ και σχεδόν είκοσι χρόνια οι κ.κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης και Γιώργος Τζήκας καταφέρνοντας να κυριαρχήσει στο χώρο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα μας αναλαμβάνοντας σχεδόν για όλα τα σούπερ μάρκετ να παράγει χυμούς με τα σήματα τους. Βέβαια διαθέτει και τα δικά της brands (Viva, Belo και Viva Slim).

Αν και λεπτομέρειες της κατ’ αρχήν συμφωνίας, όπως το ύψος του ντιλ ή το ακριβές μερίδιο που θα αναλάβουν από κοινού δεν έχουν γνωστοποιηθεί ακόμη, ο κ. Θεοδωρόπουλος επισημαίνει στο newmoney ότι πρόκειται για το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας.

«Είναι μία πολύ καλή εταιρεία με σημαντικές προοπτικές», επισημαίνει ο ίδιος. «Είναι υγιής, κερδοφόρα, χωρίς δανεισμό και δυνατότητες για ακόμα μεγαλύτερα πράγματα», τονίζει.

Ανεξαρτήτως της παρουσίας του EOS Capital, που είναι ένα fund που αναζητά αποδόσεις με τους δικούς του κανόνες ο κ. Θεοδωρόπουλος τονίζει ότι ο ίδιος είναι στρατηγικός επενδυτής. «Είμαι επιχειρηματίας – βιομήχανος, όχι fund. Άρα σκοπεύω να συνοδεύσω την εταιρεία για πάρα πολλά χρόνια», τονίζει.

Κι όπως φαίνεται αυτή η επένδυση είναι μόνο η αρχή. «Εξετάζουμε διάφορα πράγματα», σημειώνει ο ίδιος.

Η εταιρεία

Η «Ελληνικοί Χυμοί ΑΕΒΕ» ιδρύθηκε το 2003 στη Λάρισα από τον Γιώργο Τζήκα και τον Αλέξανδρο Μιχαηλίδη (διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο της εταιρείας αντίστοιχα). Αποτελεί τον βασικό πάροχο σε PL χυμούς της συντριπτικής πλειονότητας των ελληνικών αλυσίδων super market, ενώ είναι γνωστή στην ελληνική αγορά για τα brands, Viva και Belo και Viva Slim. Μεταξύ των προϊόντων που παράγει είναι συσκευασμένοι χυμοί πορτοκάλι, μήλο, ανανάς, γκρέιπφρουτ, ρόδι και αρκετοί ακόμη.

Διαθέτει εγκαταστάσεις 13.500 τ.μ. καθώς και ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο 5.600 τ.μ. στη Βιομηχανική Περιοχή της Λάρισας, σε ιδιόκτητο χώρο 20 στρεμμάτων. Διατηρεί τέσσερις γραμμές παραγωγής με δυνατότητα εξαγωγής 34.000 κουτιών ανά ώρα.

Μάλιστα στην εκπνοή του 2021, το επενδυτικό της σχέδιο έλαβε το πράσινο φως για την υπαγωγή του στον Αναπτυξιακό Νόμο. Η νέα επένδυση αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας κατά 168 κυβ. μέτρα/ώρα της υφιστάμενης μονάδας παραγωγής χυμών σε ασηπτική συσκευασία, με την προμήθεια, εγκατάσταση και διασύνδεση δύο γραμμών παραγωγής νέας τεχνολογίας και του συνοδού μηχανολογικού εξοπλισμού και βοηθητικών παροχών στη ΒΙΠΕ Λάρισας. Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους 5,78 εκατ. ευρώ, για την οποία η εταιρεία θα λάβει στήριξη 2,6 εκατ. ευρώ για την επένδυσή της.

Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της το 2020, ο τζίρος της διαμορφώθηκε στα 22,63 εκατ. ευρώ από 25,75 εκατ. ευρώ το 2019 και τα καθαρά κέρδη άγγιξαν τα 4,23 εκατ. ευρώ από 5,19 εκατ. ευρώ το 2019. Ο δανεισμός της ήταν μηδενικός, το σύνολο των υποχρεώσεων της 5,56 εκατ. ευρώ και το σύνολο της καθαρής θέσης 15,59 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμα:

Oδεύει για άγονος ο διαγωνισμός των 80 εκατ. ευρώ για τα δικαστήρια Πειραιά

Το πολιτικό δελτίο, η Παγκρήτια με HSBC, η Frigoglass και το δακτυλίδι πέντε καρατίων του Πηλαδάκη

Blueground: Ένας ελληνικός «μονόκερος» σε… αναμονή (pics)