Το μέλλον του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι πολυκαναλικό, θα διαθέτει ευελιξία και προσαρμοστικότητα στα νέα ήθη και απαιτήσεις και παράλληλα θα είναι πιο «επιθετικό», σύμφωνα με τους εκπροσώπους του που μίλησαν στο φετινό, 14ο ECR συνέδριο.

Αύξηση των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου κατά 2,5% με 2,7% φέτος αναμένει το ΙΕΛΚΑ, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του κ. Κωνσταντίνο Μαχαίρα. Μία επίδοση που πιθανόν να επαναληφθεί και του χρόνου, όπως εκτίμησε ο ίδιος υπογραμμίζοντας ότι η αγορά, παρά την περίοδο συνεχών αλλαγών που διέρχεται, εξακολουθεί να διέπεται από τρία mega trends στα οποία πρέπει οι επιχειρήσεις να «υπακούν»: απλότητα, εξατομίκευση, προσαρμογή.

Όπως τόνισε ο κ. Μαχαίρας, παρουσιάζοντας στοιχεία της έρευνας για το προφίλ του καταναλωτή μετά την πανδημία, το 37% των πελατών απαιτούν καινοτόμους λιανέμπορους.

Ο κ. Μαχαίρας εκτίμησε για ακόμα μία φορά ότι τα PL, που αντιστοιχούν στο 40% των πωλήσεων θα γίνουν mainstream.

Η πανκαναλική πώληση είναι ο νέος όρος που θα χαρακτηρίσει το μέλλον ενώ δεν απέκλεισε να φθάσουν και στη χώρα μας συνδρομητικά καταστήματα λιανικής. «Όσο αυξάνεται η εξ αποστάσεως εργασία τόσο θα αυξάνονται και οι πλατφόρμες διανομής», τόνισε εκτιμώντας ότι απαιτούνται 7.000 σημεία για την κάλυψη όλης της χώρας.

Ο ίδιος διέβλεψε μείωση κερδοφορίας στον κλάδο υπογραμμίζοντας την ανάγκη ισορροπίας μεταξύ τροφίμων και μη τροφίμων.

«Οι καταναλωτές δεν θέλουν περισσότερα καταστήματα, αλλά νέα concepts και καλύτερα προγράμματα πιστότητας», σημείωσε.

Εκτίμησε δε ότι ξεκινά η εποχή του «επιθετικού λιανεμπορίου». «Το βαρετό shopping τελειώνει. Αυτό πλέον το κάνει κανείς και στο online κατάστημα και μάλιστα πιο γρήγορα.

Ως εκ τούτου προέβλεψε ότι θα εμφανιστούν στην αγορά πιο ευέλικτα σχήματα για να ικανοποιήσουν τις νέες απαιτήσεις. «Και στην Ελλάδα χρειάζεται ο πεφωτισμένος ηγέτης σε κάποια αλυσίδα που θα πάρει την απόφαση και θα ακολουθήσουν κι άλλοι», σημείωσε.

Βασίλης Σταύρου, ΑΒ

Για αλλαγή μεταξύ άλλων και στον ανταγωνισμό που υπάρχει στην αγορά, μίλησε ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Βασίλης Σταύρου. «Προφανώς το ηλεκτρονικό εμπόριο και η ψηφιοποίηση ξεχώρισαν μέσα στην πανδημία. Είδαμε επίσης μία αλλαγή στα κανάλια πωλήσεων αλλά και τον ανταγωνισμό γενικότερα. Δεν είναι ο κλασικός που ξέραμε. Βλέπουμε να ξεπετάγονται εναλλακτικά κανάλια που μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν. Κι αυτό είναι κάτι που νομίζω ότι θα μείνει και μετά την πανδημία», υπογράμμισε ο κ. Σταύρου.

Ο κ. Σταύρου στάθηκε επίσης και στις αλλαγές στο μοντέλο ηγεσίας που επέφερε η πανδημία. «Το νέο μοντέλο στηρίζεται στην ταχύτητα και την ευελιξία αντιμετωπίζοντας πάντα μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας», σημείωσε εκτιμώντας ότι και αυτό «ήρθε για να μείνει».

Υπογράμμισε επίσης και την αλλαγή στο μοντέλο του ίδιου του καπιταλισμού μέσω της ένταξης εννοιών όπως το stakeholding και την ικανοποίηση κάθε πελάτη και της κοινωνίας.

Η πολυκαναλική προσέγγιση των πωλήσεων, σύμφωνα με τον ίδιο, θα μεγεθυνθεί περαιτέρω.

Αριστοτέλης Παντελιάδης, MyMarket

Μία άποψη την οποία συμμερίστηκε και ο Πρόεδρος της ΜΕΤΡΟ ΑΒΕΕ, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, αν και έσπευσε να τονίσει ότι το «τεράστιο μέρος της δουλειάς θα συνεχίσει να είναι στο φυσικό κατάστημα».

Σύμφωνα με τον ίδιο η μεγάλη αλλαγή της περιόδου ήταν ότι πολλοί άνθρωποι γνώρισαν και χρησιμοποίησαν το ηλεκτρονικό κατάστημα, που ίσως σε διαφορετική περίπτωση δεν θα το έκαναν. Προέβλεψε δε ότι οι αυξημένοι ρυθμοί ανάπτυξης του online καναλιού θα διατηρηθούν, αν και αναγνώρισε ότι με την ομαλοποίηση της κατάστασης τους τελευταίους μήνες «οι παλιές συνήθειες επανέρχονται».

Στο πλαίσιο αυτό προέβλεψε πως η προτίμηση των καταναλωτών στα μεγάλα υπερμάρκετ, που καταγράφεται σταθερά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, τελικά θα περάσει. Κάτι στο οποίο συμφώνησε και ο κ. Σταύρου επιχειρηματολoγώντας υπέρ των convenience stores.

Επίσης σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη η μεγάλη ζήτηση που καταγράφηκε και εν μέρει συνεχίζεται σε κάποια προϊόντα θα περιοριστεί. «Ήδη υπάρχουν ενδείξεις ομαλοποίησης», είπε.

Ο ίδιος μίλησε για την ανάγκη διαδραστικότητας φυσικού καταστήματος και Online. «Προσπαθώντας να φέρουμε αυτά τα δύο κοντά συνεχίζουμε να βάζουμε τεχνολογία στο φυσικό κατάστημα, με στόχευση τη διάδραση, οθόνες με κινούμενες εικόνες κοκ», τόνισε ο κ. Παντελιάδης.

Ζήνα Μαυροειδή, efresh

Απ’ την πλευρά της η διευθύνουσα σύμβουλος του online σούπερ μάρκετ efresh κα Ζήνα Μαυροειδή υπογράμμισε την αλλαγή κουλτούρας και φιλοσοφίας που υπήρξε γύρω απ’ το ηλεκτρονικό εμπόριο κατά την περίοδο της πανδημίας. «Υπήρξαν νέες συνεργασίας, απαιτήθηκε μεγάλη ανάπτυξη στις υποδομές που αποτελεί και το ‘κλειδί’ στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά και στο last mile», σημείωσε η κα Μαυροειδή.

Η ίδια φάνηκε αισιόδοξη για την πορεία της διαδικτυακής αγοράς σούπερ μάρκετ. «Όλα θα κριθούν απ’ τους καταναλωτές», υπογράμμισε.

Αν και το efresh είναι αμιγώς ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, η ίδια μίλησε για ‘πολυκαναλικές απαιτήσεις’ την ίδιας της επιχείρησης λόγω των πολλών σημείων επαφής με τον πελάτη. «Έχουμε το eshop, την τηλεφωνική εξυπηρέτηση, εφαρμογές, την επαφή του οδηγού με τον τελικό καταναλωτή. Σε όλα αυτά πρέπει να υπάρχει ομοιογένεια και να εκπέμπονται με τον ίδιο τρόπο οι Αρχές του brand. Κι επειδή για εμάς το σημαντικότερο είναι η ευκολία του πελάτη, στοχεύουμε σε αυτό αναβαθμίζοντας σημείο επαφής.

Η κα Μαυροειδή σημείωσε ότι η ηλεκτρονική αγορά έχει πλέον ωριμάσει και επεκτείνεται διαρκώς. «Είναι πλέον μία λύση για όλους και όχι για λίγους, όπως ήταν προ 5-10 ετών», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη

Οne & Only Kea Resort: Πολυτελείς βίλες αξίας €45 εκατ. θα πουληθούν έως το τέλος του 2021 στην Τζια (pics)

Η συμφωνία Belharra στης Ακρόπολης τα μέρη, η επίσκεψη Γουάτσα στο Μ.Μ, ο πόλεμος των ψαριών και το ομόλογο της Capital 

Φέτος οι αιτήσεις, του… χρόνου οι ρυθμίσεις με 36 – 72 δόσεις