Επιχειρήσεις

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Με αποτίμηση 1,5 δισ. η προσφορά της για την Εγνατία Οδό (upd)

  • newsroom


Ικανοποίηση στην Κυβέρνηση για το τίμημα ρεκόρ καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο που έχει δοθεί στο πρόγραμμα παραχωρήσεων

Εκτός του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού βγήκε η κοινοπραξία Vinci-ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε βελτιωμένη προσφορά από την κοινοπραξία Egis- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι ίδιες πληροφορίες σημειώνουν ότι η προσφορά της Egis- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτιμά το έργο στο 1,5 δισ., ενώ υπάρχει μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη προσφορά, η οποία κινείται -κατά πληροφορίες πάντα- στα 500 με 550 εκατ. ευρώ.

Κυβερνητικοί κύκλοι σημείωναν ότι πρόκειται για μεγάλη επιτυχία καθώς είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί μέχρι τώρα σε ανάλογο διαγωνισμό παραχωρήσεων. Το ρεκόρ κατείχε μέχρι πρότινος η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport η οποία είχε αποφέρει το τίμημα του 1,2 δισ. ευρώ.

Νωρίτερα, το ΤΑΙΠΕΔ είχε ανακοινώσει ότι ζήτησε μία βελτιωμένη προσφορά χωρίς να αναφέρει άλλες λεπτομέρειες. Εκτιμάται ότι εντός των επομένων ημερών θα κλείσει ο διαγωνισμός, με τον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να ενισχύει το χαρτοφυλάκιό του με μία από τις σημαντικότερες οδικές παραχωρήσεις.

Σημειώνεται ότι χθες Πέμπτη, το Ταμείο είχε ανακοινώσει την αποσφράγιση των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών που είχαν υποβληθεί για την Εγνατία Οδό και των κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών, που κατατέθηκαν την 01/04/2021 από τις ενώσεις προσώπων (με αλφαβητική σειρά):

  • VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESIONES S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.

Η Εγνατία Οδός, μήκους 658 χιλιομέτρων, εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Διαβάστε ακόμα: 

Κορωνόπληκτοι: «Μακροβούτι» σε 72 δόσεις για τα χρέη της διετίας 2020-21

Γιώργος Προκοπίου στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τον Σκαραμαγκά

Γερμανία: Κατέταξε την Ελλάδα σε περιοχή κινδύνου – Σε ισχύ από την Κυριακή