Εβδομάδα αφιερωμένη στο λιανεμπόριο είναι η τρέχουσα για τη Wall Street, καθώς ανακοινώνουν αποτελέσματα δευτέρου τριμήνου η μία μετά την άλλη οι κορυφαίες αλυσίδες των ΗΠΑ. Σειρά σήμερα είχε η Target, που απογοήτευσε τους επενδυτές ανακοινώνοντας μειωμένες πωλήσεις για το τρίμηνο και κυρίως αναθεωρημένο προς τα κάτω outlook για το σύνολο της χρονιάς.

Βεβαίως, το σημείο που επικέντρωσε το ενδιαφέρον των αναλυτών και πυροδότησε μια μεγάλη συζήτηση για τις τάσεις της αγοράς και τις προκλήσεις του κλάδου είχε να κάνει με την αιτία των μειωμένων επιδόσεων της.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο ίδιος ο CEO της αλυσίδας, Μπράιαν Κορνέλ, το πρόβλημα εντοπίστηκε στην αρνητική αντίδραση μεγάλου μέρους των καταναλωτών στην απόφαση της εταιρείας να τιμήσει τη διαφορετικότητα και τα δικαιώματα της κοινότητας των LGBTQ+ προσαρμόζοντας αναλόγως πολλά προϊόντα της στο πλαίσιο του Pride Month.

Ο Κορνέλ υπερασπίστηκε την επιλογή της εταιρείας και ξεκαθάρισε ότι η Target θα συνεχίσει την ίδια τακτική ισότητας τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και στο προσωπικό της. Όμως είναι γεγονός ότι κατέγραψε πτώση των πωλήσεων, κυρίως συγκεκριμένων προϊόντων, καθώς και αρκετά επεισόδια οργισμένων καταναλωτών που προκάλεσαν φασαρίες ή προχώρησαν και σε καταστροφή προϊόντων. Τα επεισόδια αυτά πολλές φορές καταγράφηκαν σε βίντεο και αναρτήθηκαν στα social media προκαλώντας αντιμαχόμενες αντιδράσεις και σχόλια.

Αν και δεν ήταν η πρώτη φορά που η αλυσίδα συμμετείχε ενεργά στις εκδηλώσεις του Pride Month, τον Ιούνιο, φέτος ήταν η πρώτη φορά που έγινε αποδέκτης τόσο έντονων αντιδράσεων, σε σημείο που σε κάποια καταστήματα να αναγκαστεί τελικά να αφαιρέσει κάποια προϊόντα και πινακίδες.

Εξάλλου, η Target δεν είναι η μόνη αμερικανική εταιρεία που έχει αντιμετωπίσει προβλήματα με την επιλογή της να τιμήσει τη διαφορετικότητα, με αποτέλεσμα να στοχοποιηθεί από τις υπερσυντηρητικές οργανώσεις που πολλές φορές φτάνουν στο σημείο να καλούν τους οπαδούς τους σε μποϊκοτάζ καταστημάτων και προϊόντων.

Ενδεικτικά, ανάλογο πρόβλημα αντιμετώπισε η ζυθοποιία Anheuser-Busch, όταν για την προώθηση της μπύρας Bud Light συνεργάστηκε με την διεμφυλική influencer Ντίλαν Μαλβέινι, που έχει πάνω από 10 εκατ. followers στο TikTok. Όμως, φαίνεται ότι η πόλωση εντείνεται συνεχώς, επηρεάζοντας το καταναλωτικό κοινό με τους αναλυτές να εκτιμούν πως η κατάσταση θα επιδεινωθεί κυρίως του χρόνου, όταν η χώρα θα βρεθεί και σε περίοδο προεκλογικής εκστρατείας.

Πολλες εταιρείες έχουν ομολόγησει πως η αυξανόμενη κόντρα μεταξύ των καταναλωτών τις φέρνει σε δύσκολη θέση προσπαθώντας να ισορροπήσουν ανάμεσα στις δύο αντιμαχόμενες πλευρές. 

Έτερο πρόβλημα που εντόπισε η αλυσίδα και το οποίο εκτιμά ότι θα επηρεάσει τις επιδόσεις της συνολικά για τη χρονιά είναι η κατάργηση της διαγραφής των φοιτητικών δανείων, καθώς αυτό σημαίνει πως εκατομμύρια καταναλωτές θα έχουν και πάλι να αντιμετωπίσουν υψηλές μηνιαίες δόσεις αποπληρωμής των χρεών τους που θα επηρεάσουν τον προϋπολογισμό τους. «Η επανάληψη της αποπληρωμής των φοιτητικών χρεών είναι ένας από τους παράγοντες που θα παρακολουθούμε στο εξής πολύ στενά» σχολίασε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Μάικλ Φίντελκε.

Για το τρίμηνο η αλυσίδα ανακοίνωσε κέρδη ανά μετοχή στα 1,80 δολάρια έναντι των αναμενόμενων 1,39 δολαρίων επί συνολικών εσόδων ύψους 24,77 δισ. έναντι των εκτιμώμενων 25,16 δισ. Όμως, αυτό που ανησύχησε κυρίως την αγορά ήταν η επί τα χείρω αναθεώρηση του outlook για το σύνολο της χρονιάς, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και κερδών. Ειδικά για τα κέρδη ανά μετοχή η νέα πρόβλεψη της είναι μεταξύ των 7 και 8 δολαρίων, αντί των 7,75 έως 8,75 δολαρίων που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση της.

Διαβάστε ακόμη

JP Morgan: Γιατί η κινεζική Country Garden είναι «καμπανάκι» κινδύνου

Morgan Stanley: Κορυφαία επιλογή στις αναδυόμενες αγορές η Ελλάδα (vid)

Μυτιληναίος στη Handelsblatt: «Μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες της ΕΕ σε γάλλιο»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ