Οι διαβεβαιώσεις που παρείχαν οι εταιρείες ταχυμεταφορών ότι δεν έχουν πλέον την πίεση της εορταστικής περιόδου και της Black Friday, όπου διακινήθηκαν τεράστιοι όγκοι, και επομένως θα είναι σε θέση να εξυπηρετούν πελάτες και καταναλωτές χωρίς μεγάλες καθυστερήσεις παρά το νέο lockdown στην αγορά, γρήγορα διαψεύστηκαν.

Αν και τις προηγούμενες φορές οι δικαιολογίες που ακούστηκαν τόσο γι’ αυτά που συνέβησαν κατά το πρώτο lockdown, όσο και για το χάος που προκλήθηκε στο δεύτερο, δεν έπεισαν, αυτή τη φορά υπάρχει λόγος σοβαρός και ονομάζεται «Μήδεια».

Το μεγάλο κύμα της κακοκαιρίας έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στα δίκτυα σχεδόν του συνόλου των εταιρειών της αγοράς, με αποτέλεσμα αυτά να υπολειτουργούν ήδη απ’ την περασμένη Δευτέρα, καθώς το πρώτο κύμα της κακοκαιρίας χτυπούσε τη Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στις οδικές και αεροπορικές μεταφορές, καθώς και στις θαλάσσιες συνδέσεις. Προβλήματα, τα οποία γιγαντώθηκαν χθες, όταν το κύμα της κακοκαιρίας πέρασε πάνω απ’ την Αττική, παραλύοντας και την οικονομική δραστηριότητα στο λεκανοπέδιο.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τα δίκτυα των εταιρειών δεν πρόκειται να επανέλθουν σε πλήρη λειτουργία πριν την Πέμπτη ή ακόμα και την Παρασκευή. Κάτι που σημαίνει ότι ουσιαστικά για μία ολόκληρη εβδομάδα, αν υπολογίσει κανείς και το Σαββατοκύριακο που προηγήθηκε, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι τού προς διακίνηση όγκου εμπορευμάτων, επιστολών κοκ, θα έχει παραμείνει κολλημένο στα κέντρα διαλογής ή τα καταστήματα. Παράλληλα, ήδη έχει δημιουργηθεί «ουρά» εταιρειών με προϊόντα που θέλουν να στείλουν στους πελάτες που έχουν προβεί σε ηλεκτρονική αγορά απ’ το περασμένο Σάββατο και μετά.

Όλο αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η Αττική βρίσκεται σε lockdown και μοναδικό κανάλι λειτουργίας της αγοράς είναι οι ψηφιακές πωλήσεις με παράδοση των προϊόντων στα σπίτια των καταναλωτών, δημιουργεί τον κίνδυνο η κατάσταση και πάλι να εκτροχιαστεί.

Οι ίδιοι παράγοντες πάντως εμφανίζονται καθησυχαστικοί, λέγοντας ότι η υπερπροσπάθεια που θα γίνει τις επόμενες μέρες εκ μέρους των εταιρειών μπορεί να φέρει σχετικά γρήγορα αποτελέσματα, ούτως ώστε απ’ τα μέσα με τέλη της επόμενης εβδομάδας η κατάσταση να εξομαλυνθεί, επιστρέφοντας και οι χρόνοι παράδοσης στις 3-4 μέρες που ήταν και πριν την έλευση της «Μήδειας».

Σημειώνεται ότι με ανακοινώσεις τους η ACS Courier του ομίλου Quest, η ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές και η Speedex του Ομίλου Εταιρειών Σφακιανάκη προειδοποιούσαν για καθυστερήσεις στις παραλαβές και παραδόσεις των αποστολών.

Σε ο,τι αφορά την ACS μάλιστα, τα καταστήματα του δικτύου της εταιρείας παρέμειναν χθες κλειστά σε Αττική, Βοιωτία, Εύβοια και στο νησί της Άνδρου. Πηγές της εταιρείας, μάλιστα, έλεγαν ότι έχει δοθεί οδηγία για αναστολή της κυκλοφορίας ταχυμεταφορέων με μηχανάκια μέχρι το πέρας του κύματος κακοκαιρίας και της αντιμετώπισης του παγετού στους δρόμους και ότι έως τότε οι παραδόσεις θα γίνονται αποκλειστικά με βαν.

Σε ό,τι αφορά τα ΕΛΤΑ Courier, η εταιρεία με ανακοίνωσή της ήδη απ’ την περασμένη Δευτέρα είχε ενημερώσει πως «αποστολές από τις 15/2 μέχρι και τις 18/2, ενδέχεται να μην προωθηθούν ή να παρουσιάσουν καθυστερήσεις, λόγω δυσμενών συνθηκών και προβλημάτων που έχουν παρουσιαστεί».

Τέλος, η Speedex σημείωνε πως «καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια με στόχο τον περιορισμό των τυχόν καθυστερήσεων και την επιτυχή παράδοση των αποστολών σε όλο το εξυπηρετούμενο δίκτυο στην Ελλάδα, με προτεραιότητα, ωστόσο, την ασφάλεια των εργαζομένων και των διανομέων μας».