Διαβεβαιώσεις ότι το guidance της κερδοφορίας της Jumbo για φέτος ισχύει ως έχει, παρά τις νέες αναταράξεις με φόντο τα γεγονότα στο Ισραήλ, παρείχε κατά την έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων ο ισχυρός άνδρας της εισηγμένης κ. Απόστολος Βακάκης. Παράλληλα επιχείρησε να σκιαγραφήσει, εν μέσω προειδοποιήσεων και αιχμών για την πορεία της οικονομίας και την κερδοσκοπική διάθεση που επικρατεί στην αγορά, τις επόμενες κινήσεις της εισηγμένης τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων αλλά και τη μελλοντική μερισματική πολιτική.

Σημειωτέον πως η χθεσινή έκτακτη Γενική Συνέλευση ενέκρινε την πρόταση της διοίκησης για έκτακτη χρηματική διανομή συνολικού ποσού EUR 200.008.000 ευρώ από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη προηγούμενων χρήσεων, που αντιστοιχεί σε ποσό μικτό 1,47 ευρώ ανά μετοχή. Παράλληλα γνωστοποιήθηκε πως στο 9μηνο του 2023 οι πωλήσεις του Ομίλου εμφανίζονται αυξημένες κατά 17% περίπου.

«Αυτό που ενδιαφέρει στο τέλος αυτής της πορείας είναι αν η κερδοφορία θα υποστεί πλήγμα ή όχι από τις συνθήκες ως είναι διαμορφωμένες σήμερα. Η δική μου θέση είναι ότι εμμένουμε στην πρόβλεψη που δίνουμε. Είναι μία πρόβλεψη με βάση το μπάτζετ που έχουμε κάνει και έχει περιθώριο να χάσει λίγο. Βέβαια απ’ την άλλη μπορεί να υπάρξουν ανατροπές εάν ο πόλεμος γενικευτεί, κάτι που ευχόμαστε να μη συμβεί», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εκτίμησε ότι η ανάπτυξη στο σύνολο της χρονιάς θα είναι περίπου στο 12% «και ίσως λίγο πιο κάτω καθώς υπάρχουν οι προβλέψεις των καταστημάτων στη Θεσσαλία που έχουν υποστεί ζημιές με αποτέλεσμα η εταιρεία να δουλεύει με δύο καταστήματα λιγότερα», όπως είπε χαρακτηριστικά. Εν τούτοις σημείωσε πως τα καταστήματα είναι ασφαλισμένα τόσο για τις ζημιές όσο και για τυχόν διαφυγόντα κέρδη.

Εξάλλου, όπως φρόντισε να τονίσει αρκετές φορές χθες «το μοντέλο μας δεν είναι να ‘αγοράζουμε’ τζίρο. Μας ενδιαφέρουν μόνο τα κέρδη».

Κι αυτό σημαίνει, όπως εξήγησε, πως δεν λαμβάνει ο ίδιος βεβιασμένες αποφάσεις.

Πέραν τούτου ο κ. Βακάκης τόνισε πως άξονας της στρατηγικής της εταιρείας παραμένει η «προσπάθεια να γεφυρώσουμε το εισόδημα του καταναλωτή με τις τιμές που καλείται να πληρώσει». Ως εκ τούτου διευρύνεται η πολιτική μείωσης τιμών που ακολουθεί εδώ και μήνες, συνεπής προς τη θέση του ότι η παγκόσμια επικρατούσα παγκόσμια τάση είναι ο αποπληθωρισμός και όχι ο πληθωρισμός, όπως στρεβλά γίνεται στην Ελλάδα.

Μάλιστα σημείωσε πως σήμερα η Jumbo αγοράζει απ’ τους προμηθευτές της σειρές από προϊόντα με μειωμένες 10% και 15% τις τιμές. «Υπάρχει μία ‘μπάντα’ τιμών, όπως λέμε εμείς στην αγορά μας, που είναι μειωμένη κατά 10% με 15% σε σχέση με πέρυσι», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Από εκεί και έπειτα ο κ. Βακάκης ανακοίνωσε πως σήμερα ανοίγει ένα νέο κατάστημα στη Ρουμανία, αφήνοντας υποσχέσεις για περισσότερα στη συγκεκριμένη αγορά το 2024, ενώ για τις 8 Νοεμβρίου έχει προγραμματιστεί η έναρξη λειτουργίας καταστήματος στη Σόφια της Βουλγαρίας.

Στην Ελλάδα πάντως ο ρυθμός δημιουργίας νέων καταστημάτων έχει επιβραδύνει κυρίως λόγω της υπογεννητικότητας, όπως είπε. «Η Ελλάδα ‘σηκώνει’ ένα νέο κατάστημα κάθε δύο με τρία χρόνια. Δεν μπορούμε να πάμε πιο γρήγορα. Όταν έχεις πρόβλημα υπογεννητικότητας θα είσαι τρελός να ανεβάσεις ρυθμό. κτός κι αν αλλάξει η πολιτική τόσο έναντι των γεννήσεων όσο και της μετανάστευσης», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι τα μηνύματα που λαμβάνει δείχνουν μία έκδηλη ανησυχία του κόσμου γι αυτά που συμβαίνουν γύρω του, με τελευταία τα γεγονότα στο Ισραήλ. Γι αυτό και υπογράμμισε αρκετές φορές την ανάγκη να σταματήσουν οι επιχειρήσεις να επιβαρύνουν χωρίς λόγο «και άδικα» τον καταναλωτή.

«Στην Κύπρο φαίνεται καλύτερα αυτό. Έχει χαθεί η ισορροπία. Ο τουρισμός σταμάτησε και οι μόνοι τουρίστες σήμερα είναι οι ξένοι που φεύγουν απ’ το Ισραήλ. Οπότε υπάρχει μία επιβράδυνση, την οποία έχουμε υπολογίσει στη μελέτη του συστήματος μας», σημείωσε.

Ερωτηθείς μάλιστα για το Ισραήλ, καθώς τους τελευταίους μήνες λειτουργεί μέσω franchise ένα τεράστιο κατάστημα Jumbo, ο κ. Βακάκης απάντησε πως αυτό λειτουργεί κανονικά.

«Σταμάτησαν οι άνθρωποι για 2-3 μέρες αλλά τώρα ξεκίνησαν και πάλι. Τώρα πως θα πάει όλο αυτό κανείς δεν ξέρει. Μιλάμε για γεωπολιτικά παιχνίδια. Γι αυτό και λέω ότι δεν είμαστε πολυεθνική αλλά μία υπερεθνική εταιρεία και επειδή δεν τα καταλαβαίνουμε όλα αυτά προτιμάμε να δίνουμε το franchise σε χώρες που δεν είναι εντός της ΕΕ. Εάν τα λύσουν τα θέματα καλώς, εάν όχι, είναι δικό τους πρόβλημα», σημείωσε.

Σε ο,τι αφορά τη μερισματική πολιτική ο κ. Βακάκης τόνισε ότι αυτή θα παραμείνει σταθερή και ξεκάθαρη. Κοινώς το ένα τρίτο των κερδών θα αποδίδεται στους μετόχους, ένα τρίτο στο κράτος και ένα τρίτο στο capex. Ο ίδιος πάντως εκτίμησε πως εάν τα πράγματα πάνε προς το χειρότερο για την οικονομία και τα δημόσια έσοδα τότε δεν αποκλείεται να υπάρξει αύξηση της φορολογίας των μερισμάτων απ’ την κυβέρνηση. Αυτός άλλωστε, όπως είπε, είναι και ο λόγος που δόθηκε το μέρισμα προς το τέλος του χρόνου.

Ο κ. Βακάκης επανέλαβε ότι η κρίση φέρνει ευκαιρίες, απλώς, όπως είπε δεν ανθίζουν πάνω στην κρίση. «Μπορεί να κάνεις μια πολύ επιτυχημένη επένδυση αλλά να είναι ανώριμη πάνω στην κρίση και να την εκμεταλλευτείς μετά την κρίση. Απλά προσπαθώ να εκμεταλλευτώ τις συνθήκες που διαμορφώνονται ανά οικονομικό κύκλο» είπε ο κ. Βακάκης.

Διαβεβαίωσε πάντως τους μετόχους ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να διατηρεί ένα μεγάλο μαξιλάρι ρευστότητας για ασφάλεια το οποίο θα φθάνει το 20%-22% του τζίρου.

Τέλος, ο ίδιος απέκλεισε για άλλη μία φορά οποιαδήποτε διαφορετική προσέγγιση στα ακίνητα της εταιρείας, είτε αυτό θα μπορούσε να αφορά την ίδρυση μίας ΑΕΕΑΠ είτε την πώληση τους.

Διαβάστε ακόμα

Τι απέγιναν οι δράσεις της «Έκθεσης Πισσαρίδη» – Πού βρισκόμαστε τρία χρόνια μετά (pic)

Τα γαμοπίλαφα της Νέας Υόρκης, ο λάκων υπουργός και τα χτυποκάρδια των servicers, το «beef» του Μαξίμου για το ΤΧΣ και ο Βακάκης στα κεραμίδια

Εξωδικαστικός: «Δια νόμου» δεκτές οι ρυθμίσεις για ευάλωτους οφειλέτες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ