Της Στεφανίας Σούκη

«Η ελληνική αγορά μοιάζει με κινούμενη άμμο τα τελευταία χρόνια, ωστόσο οι κινήσεις που έχουμε κάνει την τελευταία διετία έχουν αποδειχθεί σωστές, συνεχίζοντας παράλληλα να κερδίζουμε μερίδια στην εγχώρια αγορά». Αυτό επεσήμανε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου FF Group, Τζώρτζης Κουτσολιούτσος, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης για τα αποτελέσματα του 2015, όπου ο όμιλος πέτυχε διψήφια αύξηση στα μεγέθη του.

Ο επικεφαλής του ομίλου παρέθεσε και τους άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί η ανάπτυξη του ομίλου εφέτος στην Ελλάδα:

Eνίσχυση του χαρτοφυλακίου του ομίλου με νέα brands, αύξηση μεριδίου στον τομέα των πολυκαταστημάτων, 

Αύξηση μεριδίου και στον τομέα των καλλυντικών- ο οποίος έστω κι αν είναι μικρή δραστηριότητα για τον όμιλο αντιπροσωπεύει μία νέα αγορά με γνωστά brands στο χαρτοφυλάκιο του FF Group (Max Factor, Shiseido, Molton Brown), 

  • Ενίσχυση των on line πωλήσεων του Factory Outlet εκτός Ελλάδας, με επέκταση σε γειτονικές αγορές όπως αυτές των Βαλκανίων ή της Κύπρου, με «όπλο» τις ήδη πολύ υψηλές επιδόσεις στην Ελλάδα.
  • Περισσότερες πωλήσεις «βλέπει» ο κ. Κουτσολιούτσος και λόγω της αύξησης της τουριστικής κίνησης από το εξωτερικό και κυρίως από τη Ρωσία, απ’ όπου τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού κάνουν λόγο για ένα +30%.

Συνολικά ως προς την στρατηγική του ομίλου για εφέτος, όπως ανέφερε η διοίκηση, «το 2016 είναι πολύ σημαντική χρονιά γιατί επενδύουμε σε όλους τους τομείς και προσαρμοζόμαστε στο νέο περιβάλλον, με επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία για τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, για την προσέλκυση και νέων κατηγοριών πελατών. Αλλάζουμε το οργανόγραμμά μας και λανσάρουμε τα νέα, πιο σύγχρονα καταστήματα στις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, τόσο για τη ναυαρχίδα του ομίλου Folli Follie, όσο και για τη Links of London, ενώ αναθεωρούμε την στρατηγική μας στο μάρκετινγκ με έμφαση σε κοινωνικά δίκτυα και νέα μέσα γενικότερα».

Ο κ. Κουτσολιούτσος ανέφερε επιπλέον ότι οι δραστηριότητες του ομίλου όσον αφορά τις on line πωλήσεις παρουσιάζουν εντυπωσιακή άνοδο, κυρίως στην ασιατική αγορά: «Στην Κίνα οι πωλήσεις μας μέσω e-shop είναι δεκαπλάσιες το 2015 σε σχέση με το 2014 και… τετραπλάσιες σε σχέση με ό,τι είχαμε προϋπολογίσει. Οι έρευνες λένε ότι στον τομέα της ένδυσης οι πωλήσεις on line θα πρέπει να είναι στο 8- 10% επί του συνόλου, ποσοστό ωστόσο το οποίο εμείς, ως όμιλος, θεωρούμε ότι ήδη έχει ξεπεραστεί από την ίδια την αγορά ως γενικότερη τάση, γι’ αυτό και έχουμε θέσει ως στόχο το 30% για τα brands μας. Συνολικά, μέχρι στιγμής, ως όμιλος έχουμε ήδη ”πιάσει” το 10% επί του συνολικού τζίρου».

Ερωτηθείς για την αγορά της Κίνας, όπου η FF Group έχει ισχυρή παρουσία με 258 και πλέον καταστήματα, ο κ. Κουτσολιούτσος ανέφερε ότι, παρά τη σχετική επιβράδυνση, παραμένει μία «πολλά υποσχόμενη αγορά για εμάς, δεδομένου ότι η καταναλωτική δαπάνη στη χώρα αυξάνεται σε διψήφιο ποσοστό. Λανσάρουμε νέα προϊόντα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, τοποθετούμαστε σε νέα σημεία με καλύτερη σχέση ενοικίου- πωλήσεων και προωθούμε το νέο concept των καταστημάτων που σημειώνουν πολύ καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο».