Τα περιθώρια στένεψαν για την ΙΚΕΑ και πλέον ετοιμάζεται απ’ την επόμενη χρονιά να αυξήσει τις τιμές σε σειρά προϊόντων της. Όπως εξηγούσε χθες ο κ. Βασίλης Φουρλής Πρόεδρος του Ομίλου Fourlis, στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου “mini” καταστήματος ΙΚΕΑ στο The Mall Athens, οι πληθωριστικές πιέσεις είναι τέτοιες που η πολυεθνική θα αναθεωρήσει τις τιμές σε σειρά προϊόντων.

«Δυστυχώς οι συνθήκες επιβάλουν να προχωρήσουμε σε αυξήσεις απ’ τη νέα χρονιά», σημείωσε ο κ. Φουρλής. «Εως τώρα δεν είχαμε κάνει όμως πλέον η πολυεθνική επανεξετάζει τον τιμοκατάλογο της», σημείωσε.

«Στα αθλητικά είδη πάλι (σσ ο Όμιλος έχει τις αλυσίδες Intersport και The Athlete’s Feet) οι ανατιμήσεις ως απόρροια και της μεγάλης δυστοκίας της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν ξεκινήσει ήδη», σημείωσε ο κ. Φουρλής. Προσδιόρισε δε το ποσοστό της αύξησης μεταξύ 5% και 10%.

Σύμφωνα με την κ. Φουρλή τα νέα δεδομένα και οι πληθωριστικές πιέσεις αναμένεται να διαρκέσουν ως το α’ εξάμηνο του 2022.
Την ίδια ώρα τόνισε πως αυτή τη στιγμή καταγράφονται ελλείψεις προϊόντων σε ποσοστό 14% περίπου επί των συνολικών κωδικών λόγω της αναταραχής στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. «Με δεδομένο ότι οι ελλείψεις αυτές έχουν να κάνουν και με δημοφιλή προϊόντα, αντιλαμβάνεστε ότι οι απώλειες στο δυνητικό τζίρο μας είναι σαφώς μεγαλύτερες», σημείωσε ο κ. Φουρλής.

Εκτίμησε πάντως φέτος ο κύκλος εργασιών ολόκληρου του ομίλου θα φθάσει φέτος τα 400 εκατ. ευρώ με το 20% εξ αυτών να προέρχεται απ’ το ecommerce. «Πιστεύουμε ότι το ποσό αυτό θα αυξηθεί άσχετα με την πορεία της πανδημίας», υπογράμμισε.

Πάντως ο Όμιλος έχει ήδη έτοιμα σχέδια για την επέκταση και το μετασχηματισμό του. Έτσι μετά την έναρξη λειτουργίας του καταστήματος στο The Mall Athens σειρά παίρνουν τα νέα, μεσαίου μεγέθους, στην Κρήτη και την Πάτρα. Τα συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ. Φουρλής θα λειτουργήσουν πλήρως απ’ τις αρχές του 2023.

Στο μεταξύ ο Όμιλος έχει επικεντρωθεί μέσω της ΑΕΑΑΠ του, Trade Estates στη δημιουργία Retail Parks ανά την Ελλάδα. «Πιστεύουμε στα Retail Parks και γι’ αυτό εξάλλου αναλάβαμε να φτιάξουμε αυτό στο Ελληνικό. Γενικά θεωρούμε ότι ικανοποιούν τις σύγχρονες ανάγκες με αιχμή το convenience. Είναι ένα μοντέλο που έχει ήδη κυριαρχήσει στην Ευρώπη», σημείωσε ο κ. Φουρλής.

Ακόμα κι έτσι όμως οι σύγχρονες ανάγκες, όπως εξήγησε απαιτούν μία πολυκαναλική προσέγγιση, όπου φυσικά καταστήματα, logistics και ψηφιακές πλατφόρμες είναι πλήρως διασυνδεδεμένα.

Ένα νέο μικρό ΙΚΕΑ μετά από αυτό του Πειραιά προσέθεσε στο δίκτυό του ο όμιλος Fourlis. Το κατάστημα βρίσκεται στο The Mall Athens και αποτέλεσε μία επένδυση 3 εκατ. ευρώ. Έχει επιφάνεια 1.900 τ.μ. και διαθέσιμα 1.300 προϊόντα από τα συνολικά 9.000 που έχει ο κατάλογος της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα. Το επόμενο βήμα ως προς την ανάπτυξη των μικρότερων ΙΚΕΑ είναι το άνοιγμα δύο καταστημάτων από 8.000-12.000 τ.μ. στο Ηράκλειο της Κρήτης και στην Πάτρα έως το 2023.

Υπενθυμίζεται πως σήμερα το δίκτυο IKEA περιλαμβάνει 7 μεγάλα καταστήματα σε τρεις χώρες, ένα μεσαίο κατάστημα στη Βουλγαρία, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η δημιουργία των καταστημάτων νέας γενιάς με το πρώτο στον Πειραιά και το δεύτερο στο The Mall Athens.

«Πριν από 20 χρόνια άνοιξε το πρώτο μας κατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα έχουμε δέκα σημεία παραλαβής – παράδοσης σε τρεις χώρες και από τους 250 εργαζόμενους που είχαμε όταν ξεκινήσαμε, πλέον αγγίζουμε τους 2.000, ενώ όλα αυτά τα χρόνια έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις άνω των 250 εκατ. ευρώ» τόνισε ο κ. Φουρλής.

Διαβάστε ακόμα:

Ε.Ε: Η συμφωνία για την ενέργεια «προσέκρουσε» στον άνθρακα

Shell: Έρχονται καύσιμα με κοπριά αγελάδας για ακόμα χαμηλότερες εκπομπές CO2

Πλειστηριασμοί: Άλλαξε χέρια το «Καβείρια Palace», έμειναν στο… ράφι οι βίλες της «Calle Mar» στη Μύκονο (pics)