Οι 32χρονοι Κρις Χαλίμ και Ραένα Λιμ, το 2016 πήραν την απόφαση να εγκαταλείψουν μια για πάντα τη σταθερή δουλειά που είχαν με σκοπό να ξεκινήσουν από το μηδέν τη δική τους βιώσιμη επιχείρηση μόδας. Κανένας από τους δύο όμως, δεν μπορούσε να φανταστεί τότε την επιτυχία που θα σημείωνε η εταιρεία τους, μόλις λίγα χρόνια αργότερα.

Εκείνο που γνώριζαν με σιγουριά όμως, ήταν το εξής: Να λανσάρουν το brand τους – έστω και στην πιο απλοϊκή μορφή του το συντομότερο δυνατό. Αυτή ακριβώς, είναι και η συμβουλή που δίνουν σήμερα σε όσους επιθυμούν να βουτήξουν στα επιχειρηματικά νερά και να ιδρύσουν τη δική τους εταιρεία.

«Οι ιδρυτές των νεοσύστατων επιχειρήσεων, ειδικά στην αρχή, επιδιώκουν να χτίσουν το τέλειο προϊόν προτού το βγάλουν στην αγορά γεγονός που τους καθυστερεί και τους αφήνει αρκετά πίσω» δήλωσε ο Χαλίμ ιδρυτής της Style Theory στο CNBC. «Από την μέχρι τώρα εμπειρία μας κάτι τέτοιο είναι μεγάλο λάθος για έναν επιχειρηματία» προσθέτει.

Ξεκινήστε βήμα βήμα

Μόλις ο Χαλίμ και η σύζυγός του, Λιμ, εντόπισαν αυτό με το οποίο ήθελαν να ασχοληθούν, να φέρουν δηλαδή μια υπηρεσία ενοικίασης ρούχων στη Σιγκαπούρη, στην αρχή έχασαν λίγο χρόνο με τη δημιουργία μιας λίστας αναμονής για να εκτιμήσουν το ενδιαφέρον πριν από την παροχή της υπηρεσίας σε μικρό αριθμό καταναλωτών. Καθώς η ζήτηση αυξανόταν, το ζευγάρι διεύρυνε τη βάση χρηστών και τη συλλογή ρούχων, προσαρμόζοντας τα αιτήματα των πελατών τα οποία όλο και πολλαπλασιάζονταν.

Η πιο σημαντική συμβουλή λοιπόν, για όσους επιθυμούν να ιδρύσουν μια startup είναι να δημιουργήσουν ένα ελάχιστο βιώσιμο προϊόν (MVP), να το λανσάρουν και στη συνέχεια σταδιακά από το feedback των πελατών θα καταλάβουν τι πρέπει να αλλάξουν προκειμένου να βελτιώσουν την επιχείρηση. «Νομίζω ότι αυτός είναι ένας πολύ καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετε κάτι που θα λατρέψουν οι πελάτες» υποστηρίζει η Λιμ.

Η μεγάλη επιτυχία

Πέντε χρόνια μετά από την ίδρυσή της Style theory, η εταιρεία μπορεί να υπερηφανεύεται για περίπου 200.000 χρήστες σε όλη τη Σιγκαπούρη και την Ινδονησία και μια συλλογή από 50.000 ρούχα και 2.200 παπούτσια. Με υποστήριξη ύψους 30 εκατομμυρίων δολαρίων από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των Softbank, Alpha JWC Ventures καθώς επίσης και Paradise Group, το ζευγάρι σχεδιάζει τώρα να επεκτείνει την επιχείρησή του στο Χονγκ Κονγκ λανσάροντας στο εξής και ανδρικά αλλά και παιδικά ενδύματα.

Η πανδημία

Τη μεγάλη επιτυχία της επιχείρησης όμως, ήρθε να ανακόψει η πανδημία του κορωνοϊού. Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία επαναπροσδιόρισε τους στόχους της παρέχοντας στους καταναλωτές και νέες υπηρεσίες, κατάφερε να ανακτήσει μόλις το 75% των χρηστών που είχε συνολικά πριν από την πανδημία. «Στην επιχειρηματικότητα, έρχεσαι αντιμέτωπος με τις αποτυχίες κάθε μέρα» υπογραμμίζει ο Χαλίμ. «Είναι πολύ πιο σημαντικό να εστιάσετε στο τι πρόκειται να κάνετε στη συνέχεια, πώς θα διορθώσετε τα κακώς κείμενα προκειμένου να έρθει η επιτυχία που τόσο επιθυμείτε».   

Διαβάστε ακόμη

Γιατί οι κολοσσοί της κρουαζιέρας επιλέγουν Ελλάδα

Στο σφυρί το πρώτο ξενοδοχείο της Αθήνας (pics)

Ζερεφός: Ακραίος καύσωνας κάθε 5 χρόνια – Φέτος είδαμε μεγαλείο καταστροφής