Εν μέσω της κρίσης ακρίβειας, πολλές βιομηχανίες τροφίμων διεθνώς επέλεξαν να συρρικνώσουν τις συσκευασίες τους παρά να αυξήσουν τις τιμές τους, σε μία προσπάθεια να «καμουφλάρουν» τις ανατιμήσεις.

Μετά λοιπόν το λεγόμενο «shrinkflation», οι Βρετανοί στα τρόφιμα έρχονται αντιμέτωποι και με το «drinkflation»: Οι ζυθοποιίες αντί να ανεβάσουν την τιμή της μπίρας, μειώνουν την περιεκτικότητά της σε αλκοόλ.

Η Greene King, μια μεγάλη αλυσίδα ζυθοποιίας και παμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο, μείωσε την περιεκτικότητα αλκοόλ στη δημοφιλή μπίρα της, Old Speckled Hen pale ale, στο 4,8% από το 5%, όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της εταιρείας μιλώντας στο CNN.

Τον Μάρτιο, η παλαιότερη ζυθοποιία της χώρας, Shepherd Neame, μείωσε το αλκοόλ στις εμφιαλωμένες μπίρες Spitfire και Bishops Finger στο 4,2% και 5,2% αντίστοιχα, από 4,5% και 5,4%.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε η Mail on Sunday, οι ζυθοποιοί δεν έχουν αλλάξει το μέγεθος των μπουκαλιών και των κουτιών τους, αλλά πουλάνε την ίδια ποσότητα ποτού με χαμηλότερη περιεκτικότητα αλκοόλ.

Το «drinkflation» είναι μια άλλη εκδοχή του «shrinkflation», όπου εταιρείες τροφίμων και σούπερ μάρκετ πουλάνε μικρότερη ποσότητα του προϊόντος χωρίς ωστόσο να μειώνουν τις τιμές.

Σύμφωνα με τη βρετανική νομοθεσία, οι ζυθοποιοί πληρώνουν χαμηλότερο φόρο για τα ποτά που έχουν χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ, με τη Mail να ισχυρίζεται πως οι εταιρείες βάζουν τα χρήματα που εξοικονομούν στην τσέπη, αντί να τα μετακυλίσουν στους πελάτες τους μειώνοντας την τιμή.

Αλλωστε, ο εκπρόσωπος της Greene King είπε στο CNN ότι η μείωση της περιεκτικότητας σε αλκοόλ απλά βοήθησε τη ζυθοποιία να αντισταθμίσει μέρος του αυξανόμενου κόστους, έπειτα από χρόνια «πληθωριστικών πιέσεων στις πρώτες ύλες, στο κόστος συσκευασίας και στις τιμές της ενέργειας». Η μείωση του αλκοόλ «μειώνει τον φόρο που πληρώνουμε χωρίς να επηρεάζει αισθητά τη γεύση της μπίρας», συμπλήρωσε.

Εκπρόσωπος της Shepherd Neame δηλώνει ότι η εταιρεία μείωσε την περιεκτικότητα της μπίρας της σε αλκοόλ για να «διευρύνει την ελκυστικότητά της», καθώς οι καταναλωτές «επιλέγουν όλο και περισσότερο ποτά με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ ως μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής». Αλλά πρόσθεσε ότι η ζυθοποιία έχει δει «σημαντικές αυξήσεις» στο κόστος των πρώτων υλών της, όπως η ενέργεια και το γυαλί, και ως αποτέλεσμα είχε αυξήσει τις τιμές σε όλες τις μπίρες της. Ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει επίμονα υψηλός, φθάνοντας στο 8,7% τον Απρίλιο.

Διαβάστε ακόμη

Moody’s: Η εκλογική νίκη της Νέας Δημοκρατίας είναι πιστωτικά θετική

Οσα κάνουν την Ευγενία Νιάρχου ξεχωριστή: Η συναρπαστική ζωή της “ψαγμένης” κληρονόμου

Optima: Σύσταση «buy» και τιμή – στόχος 1,83 ευρώ για την Alpha Bank

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ