Στη Γερμανία, αν βαθμολογούνταν το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα, μάλλον θα έπαιρνε κάτω από τη βάση. Στα σχολεία πέφτουν οι σοβάδες από τους τοίχους, οι τουαλέτες είναι παραμελημένες, τα γυμναστήρια συχνά κλειστά για επισκευές. Mαθήματα ακυρώνονται και η ψηφιοποίηση προχωρά απελπιστικά αργά. Όλο και περισσότεροι μαθητές κινδυνεύουν να μην προχωρήσουν. Η πανδημία αποκάλυψε τις πολλές αδυναμίες του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος, κατά ειρωνικό τρόπο σε μια από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου.

Τα σχολεία ωστόσο υποφέρουν περισσότερο από τις μεγάλες ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές. «Αυτή τη στιγμή εκτιμούμε ότι υπάρχουν 30.000 έως 40.000 κενές θέσεις.

Σύμφωνα όμως με τη Διάσκεψη των Υπουργών Παιδείας, λείπουν 12.000 θέσεις εργασίας. Υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην αξιολόγηση», λέει στην DW η Ντάγκμαρ Βολφ, επικεφαλής του τμήματος εκπαίδευσης του ιδρύματος Ρόμπερτ Μπος.

Μερικές φορές γονείς ή άλλοι μη εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούνται ως βοηθοί στο σχολείο και υπολογίζονται ως δάσκαλοι στις στατιστικές. Ένας από τους λόγους και για τις διαφορετικές εκτιμήσεις όσον αφορά τον αριθμό των εκπαιδευτικών που λείπουν.

Η μεγαλύτερη έλλειψη δασκάλων εδώ και 50 χρόνια

«Ο κώδωνας του κινδύνου κρούει εδώ και πολύν καιρό. Έχουμε ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές εδώ και δέκα χρόνια στη Γερμανία. Ωστόσο, δεν μπορώ να θυμηθώ τέτοια δραματική κατάσταση όπως τώρα. Και είμαι στο χώρο εδώ και πολλά χρόνια», λέει σε συνέντευξή του στην DW ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γερμανών Εκπαιδευτικών Χάιντς-Πέτερ Μάιντιγκερ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του δικού του συλλόγου, πρόκειται για «τη μεγαλύτερη έλλειψη δασκάλων εδώ και 50 χρόνια».

Διαβάστε τη συνέχεια στην DW