Ο όμιλος KLM, η Delta Air Lines και άλλες αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν σήμερα ότι προσφεύγουν στη δικαιοσύνη κατά της κυβέρνησης της Ολλανδίας, η οποία σκοπεύει να μειώσει τις πτήσεις στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Άμστερνταμ για να προστατέψει το περιβάλλον.

«Ο όμιλος KLM, η Delta Air Lines, η Corendon, η easyJet και η TUI καταθέτουν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της ολλανδικής κυβέρνησης για να διασφαλίσουν ότι η Ολλανδία θα παραμείνει συνδεδεμένη με τον υπόλοιπο κόσμο μέσω του Σίπχολ», δήλωσαν οι αεροπορικές εταιρείες σε κοινή ανακοίνωση.

«Ο άμεσος λόγος είναι η μονομερής απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των πτήσεων στο Σίπχολ φέτος, χωρίς να αναζητήσει εναλλακτικές», εξήγησαν.

Η Χάγη είχε ανακοινώσει τον Ιούνιο τη σταδιακή μείωση των πτήσεων για να περιορίσει την ηχορύπανση και τον αντίκτυπο στο περιβάλλον γύρω από το διεθνές αεροδρόμιο του Άμστερνταμ, έναν από τους μεγαλύτερους κόμβους στην Ευρώπη.

Βούληση της κυβέρνησης είναι να μειωθεί ο αριθμός των πτήσεων από 500.000 σε 460.000 από τον Νοέμβριο, και σε 440.000 το 2024, μέτρο ακατανόητο σύμφωνα με τις αεροπορικές εταιρείες, που δηλώνουν πεπεισμένες ότι μπορούν να μειώσουν τον θόρυβο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, διατηρώντας τον υφιστάμενο αριθμό των πτήσεων.

«Οι αεροπορικές εταιρείες επενδύουν δισεκατομμύρια για να επιτύχουν βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους βιωσιμότητας», υπογραμμίζουν. Όπως εκτιμούν οι αεροπορικές εταιρείες, η απόφαση της Χάγης, που «δεν είναι αναγκαία και είναι επιζήμια», είναι επίσης «αντίθετη με τους εθνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανονισμούς».

Μια παρόμοια αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της κυβέρνησης της Ολλανδίας ανακοίνωσε επίσης σήμερα η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ). «Η Ολλανδία στέκεται εμπόδιο στην οικονομία της καταστρέφοντας τη συνδεσιμότητα και το κάνει κατά παράβαση του δικαίου της ΕΕ και των διεθνών υποχρεώσεων», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της IATA, τον οποίο επικαλείται η ανακοίνωση.

«Η εχθρική και καταστροφική προσέγγιση των θέσεων εργασίας στον τομέα της αεροπλοΐας που η ολλανδική κυβέρνηση επέλεξε είναι μια εντελώς δυσανάλογη απάντηση στη διαχείριση του θορύβου», πρόσθεσε. «Το επικίνδυνο προηγούμενο που δημιουργήθηκε από αυτήν την παράνομη προσέγγιση δεν άφηνε άλλη επιλογή από το να αμφισβητηθεί ενώπιον των δικαστηρίων», συνέχισε.

Διαβάστε ακόμη

Απομακρύνονται τα σύννεφα της ύφεσης από την Ευρωζώνη

Ετσι διακινούνται τα πιο ακριβά κρασιά του κόσμου – Ολα αρχίζουν στο μεγαλοπρεπές Place de Bordeaux

Aπορρίφθηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα Ηλιόπουλου – Κανονικά η ΓΣ της ΜIG