Την έκτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στη θλιβερή λίστα των θανάτων από τροχαία ατυχήματα για το 2023 καταλαμβάνει η Ελλάδα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Παρόλο που η χώρα μας κατέγραψε μείωση κατά 12% των αυτοκινητικών ατυχημάτων και των θανάτων που επέφεραν αυτά, εξακολουθεί να βρίσκεται στις πρώτες χώρες της ΕΕ που πληρώνουν τεράστιο τίμημα στο βωμό της ασφάλτου.

Σε επίπεδο ΕΕ, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2023 μειώθηκαν κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ενώ αυτό αντιπροσωπεύει περίπου 2,360 λιγότερους θανάτους (-10 %) σε σύγκριση με το 2019, η πτωτική τάση έχει περιοριστεί σε αρκετά κράτη μέλη.

Το 2018, η ΕΕ έθεσε ως στόχο τη μείωση κατά 50% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα — και, για πρώτη φορά, των σοβαρών τραυματισμών — έως το 2030 και ενώ ο αριθμός των θανάτων από αυτοκινητικά ατυχήματα έχει μειωθεί ή βαίνει μειούμενος στο Βέλγιο, την Τσεχία, τη Δανία, την Ουγγαρία και την Πολωνία, τα στοιχεία της Κομισιόν δείχνουν ότι τα προβλήματα σε μια σειρά κρατών – μελών, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, παραμένουν.

Συγκεκριμένα η Ελλάδα βρίσκεται στην 6η θέση, ανάμεσα σε 27 κράτη- μέλη της ΕΕ, στο μείζον ζήτημα των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και των σοβαρών τραυματισμών με 60 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες. Τα μοναδικά κράτη -μέλη της ΕΕ που ξεπερνούν την Ελλάδα είναι η Βουλγαρία με 82 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες, η Ρουμανία με 81 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες, η Λετονία με 76 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες, η Κροατία με 71 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες και η Πορτογαλία 61 με νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες.

Στον αντίποδα, οι ασφαλέστεροι δρόμοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σουηδία (22 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους) και στη Δανία (27 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, οι άνδρες οδηγοί ευθύνονταν για τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία ατυχήματα (77 %). Τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς αντιπροσώπευαν το 29 % του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ενώ αντιπροσωπεύουν το 21 % του πληθυσμού. Ομοίως, οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αντιπροσωπεύουν το 12 % των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, αλλά το 7 % του πληθυσμού.

Δείτε εδώ τον πιο πρόσφατο πίνακα σύγκρουσης που περιγράφει λεπτομερώς τα κύρια οχήματα που εμπλέκονται σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Οι επιβάτες αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσώπευαν το 45 % του συνόλου των θανάτων, ενώ οι πεζοί αντιπροσώπευαν το 18 %, οι χρήστες μηχανοκίνητων δικύκλων (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) το 19 % και οι ποδηλάτες το 10 %. Τα μοτίβα αλλάζουν σημαντικά ανάλογα με την ηλικία. Μεταξύ των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω, οι πεζοί αντιπροσωπεύουν το 29 % των θανάτων και των ποδηλατών το 17 %.

Στις αστικές περιοχές, οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες μηχανοκίνητων δικύκλων) αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70 % των συνολικών θανάτων.

Διαβάστε ακόμη 

«Little Athens» – Η νέα γειτονιά στο «The Ellinikon»: Πάνω από 1.100 σπίτια βγαίνουν σταδιακά στην αγορά

Σωτήρης Καραγιάννης (Space Hellas): Κίνδυνος αφανισμού για τις επιχειρήσεις που δεν ενσωματώνουν τεχνητή νοημοσύνη

ΕΥΑΘ: Έρχονται αυξήσεις στο νερό – Eισήγηση για αλλαγή τιμολογίων στην Ρυθμιστική Αρχή Υδάτων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ