Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για το δεύτερο πακέτο στήριξης της γερμανικής οικονομίας καθώς οι Γερμανοί πολιτικοί επιχειρούν να βρουν τον τρόμο με τον οποίο θα γίνει η διανομή των κεφαλαίων ύψους 100 δισ. ευρώ, την ώρα, μάλιστα, που η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης παρουσιάζει την ταχύτερη συρρίκνωση μετά την οικονομική κρίση και αναμένεται να αντιμετωπίσει τη χειρότερη ύφεση μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Υπό αυτά τα δεδομένα, η Γερμανίδα Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ επιχειρεί να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις μετά το οικονομικό σοκ που προκάλεσε η πανδημία. Η Γερμανία εξετάζει 60 έως 70 μέτρα στήριξης, ωστόσο μεταξύ των μέτρων που δυσκολεύουν την επίτευξη συμφωνίας είναι και το σχέδιο απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων με σκοπό να ενισχυθεί η αγορά.

Οι ηγέτες του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD) επιμένουν ότι δεν πρέπει να δίνονται κίνητρα για υποστήριξη αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης -κάτι το οποίο έχει ζητηθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς και από τις πολιτείες της Βαυαρίας, της Κάτω Σαξονίας και της Βυρτεμβέργης, όπου εδρεύουν κάποιες από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες.

Άλλες προτάσεις περιλαμβάνουν την ελάφρυνση του χρέους για τους υπερχρεωμένους δήμους, οι οποίοι προειδοποιούν ότι ενδέχεται να χρειαστεί να αυξήσουν τη φορολογία. Ο υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σόλτς πιέζει για οικογενειακά επιδόματα ύψους 300 ευρώ ανά παιδί για να αυξηθεί η κατανάλωση. Παράλληλα στο τραπέζι βρίσκονται φορολογικές ελαφρύνσεις και το ενδεχόμενο μείωσης των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας.

Το κόμμα της Καγκελαρίου πιέζει να καταργηθεί ο φόρος αλληλεγγύης που υπάρχει με σκοπό την παροχή οικονομικής στήριξης σε περιοχές της πρώην Ανατολικής Γερμανίας.

Σημειώνεται ότι την Τρίτη, οι συνομιλίες για το πακέτο στήριξης διήρκεσαν εννέα ώρες, ενώ αξιωματούχοι προειδοποιούν ότι ο δεύτερος γύρος συνομιλιών ενέχεται να κρατήσει μέχρι αργά το βράδυ της Τετάρτης.