Συνέντευξη τύπου έδωσαν σήμερα Ναυτεργατικά Σωματεία με θέμα τα αιτήματα της αυριανής 25 Οκτωβρίου Παμπειραϊκής απεργίας. Αφορούν τη ΣΣΕ, τα μέτρα ασφαλείας στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και την αναθεώρηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, το οποίο βρίσκεται στην νομοπαρασκευαστική επιτροπής του Υπουργείου Ναυτιλίας.

Την Τρίτη 25 Οκτωβρίου κατά την 24ωρη παμπειραϊκή απεργία δεν θα εκτελεστούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια από τον Πειραιά, ενώ το λιμάνι  θα μείνει χωρίς ρυμουλκά και άρα κρουαζιερόπλοια κ.λπ., χωρίς διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και χωρίς εργασίες η Ζώνη επισκευών.

Στη συνέντευξη συμμετείχαν:

Σταύρος Τουμανίδης: Πρόεδρος Σωματείου Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών

Άκης Αντωνίου, Πρόεδρος του παραρτήματος Πειραιά του Συνδικάτου Μετάλλου και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας

Μάρκος Μπεκρής, Πρόεδρος Ένωσης Εργαζομένων Διακίνησης Εμπ/τίων στις προβλήτες του Πειραιά ΕΝΕΔΕΠ

Ευστράτιος Γεωργάκης, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών

Άγγελος Γαλανόπουλος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

Ιωάννης Μαγγανάς, Α’ Γενικός Γραμματείας Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών ΠΕΜΕΝ

Στα βασικά σημεία που τόνισαν οι ομιλητές συγκαταλέγονται :

  • Ο σχεδιασμός για κλιμάκωση σε όλους τους κλάδους- Στόχος να νεκρώσει το Λιμάνι
  • Το ζήτημα της ασφάλειας με χαρακτηριστική την αποστροφή: «πρώτο και το κύριο για εμάς είναι να πηγαίνουμε στις δουλειές μας υγιείς και ασφαλείς και να γυρίζουμε πίσω υγιείς στις οικογένειες μας και τα σπίτια μας».
  • Η επιχειρηματική δραστηριότητα η οποία σύμφωνα με τους ομιλητές «έχει αυξηθεί με πολύ μεγάλους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια σε βάρος των εργαζομένων».

Μάρκος Μπεκρής: 700 εργαζόμενοι είναι υπό-ασφαλισμένοι

-Στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και της εργοδοσίας δεν εφαρμόζεται η νομοθεσία έτσι ώστε να ασφαλιζόμαστε στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Ήδη από το 2012, η νομοθεσία από το ΕΦΚΑ και το Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλισης εξηγεί εμπεριέχει το δικό μας χώρο και κλάδο ώστε να ασφαλίζεται σύμφωνα με το κανονισμό για τα ΒΑΕ. Η μη εφαρμογή τους σημαίνει 700 εργαζόμενοι είναι υπό-ασφαλισμένοι. Με άμεση συνέπεια για τους μεγαλύτερους συναδέλφους αντί για τα 62 τους να βγαίνουν στη σύνταξη στα 67 τους. Αυτό σημαίνει ότι είναι εκτεθειμένοι σε κίνδυνο εργατικού ατυχήματος ή δυστυχήματος και επαγγελματικών ασθενειών για πάρα πολύ καιρό. Αυτό έρχεται να συνδεθεί με το γεγονός ότι κλείνει ένας χρόνος από τον θάνατο του συναδέλφου μας του Δημήτρη Δαγκλή ο οποίος σκοτώθηκε εν ώρα εργασίας και με κύρια αιτία ότι δεν υπήρχαν μέτρα υγείας, ασφάλειας και πρόληψης τέτοιων ατυχημάτων παρά τις επανειλημμένες υποδείξεις των εργαζομένων και του σωματείου μας στις εργοδοτικές πλευρές, είτε για την θυγατρική της Cosco, την ΣΕΠ. ΑΕ, είτε μιλάμε για την D-Port είτε για τους εργολάβους που χρησιμοποιεί.

Παράλληλα υπάρχουν πάρα πολλά εργατικά ατυχήματα. Είναι ενδεικτικό πως από την ίδρυση του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ υπάρχουν εκατοντάδες μικρότερα ή μεγαλύτερα εργατικά ατυχήματα όπως το πιο πρόσφατο. Λόγω σάπιων ρελιών, κιγκλιδωμάτων συνάδελφος μας έπεσε από τα 14 μέτρα.

Το πρώτο και το κύριο για εμάς είναι να πηγαίνουμε στις δουλειές μας υγιείς και ασφαλείς και να γυρίζουμε πίσω υγιείς στις οικογένειες μας και τα σπίτια μας.

Επίσης, αυτή τη στιγμή η Cosco με τις πλάτες της κυβέρνησης, έχει βρει έναν τρόπο 200 εργαζόμενοι να δουλεύουν στο λιμάνι και να είναι εκτός σύμβασης. Είναι εργαζόμενοι με συμβάσεις ελαστικής μορφής, δεν παίρνουν δώρα, δεν παίρνουν επιδόματα, δεν παίρνουν άδειες μέσα από ένα επαγγελματικό σωματείο που έφτιαξαν πριν 2-3 χρόνια.

Στο δύσκολο χειμώνα που όλοι μας ζητούν να βάλλουμε πλάτη, οι εργαζόμενοι έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε δύσκολο το χειμώνα για όλους αυτούς, οι οποίοι μας έχουν φτάσει σε αυτή τη κατάσταση που περιγράφουμε σήμερα.

Άγγελος Γαλανόπουλος: Να αναθεωρηθεί ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου

Πέντε ναυτεργατικά σωματεία πήραμε την πρωτοβουλία για προειδοποιητική απεργία με έκταση το λιμάνι του Πειραιά και χρόνο για ένα 24ωρο. Το πλαίσιο το οποίο θέτουμε έχει δύο πλευρές. Το πρώτο μας αίτημα αφορά την αναθεώρηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, το οποίο βρίσκεται στην νομοπαρασκευαστική επιτροπής του Υπουργείου Ναυτιλίας και απ΄ όσα γνωρίζουμε θεωρούμε ότι προσπαθούν να εφαρμόσουν τα διεθνή ελάχιστα δημιουργώντας τριτοκοσμικές συνθήκες γαλέρας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων για όλα τα πληρώματα. Ζητούμε την απόσυρση της αναθεώρησης του ΚΙΔΝ.

Και το δεύτερο, αφορά την ανανέωση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, που καθορίζει το σύνολο των δικαιωμάτων που απολαμβάνουμε ως εργαζόμενοι. Ζήσαμε ένα καλοκαίρι που η εφοπλιστική παραβατικότητα στο σύνολο των δικαιωμάτων εργαζομένων ( υπερεργασία, απλήρωτη εργασία και υπερωρίες, απλήρωτα επιδόματα από την ΣΣΕ, σακατεμένοι, νεκροί, εργασιακές συνθήκες που εξευτελίζουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια) ήταν όλα παρόν σε έναν οργασμό τουριστικής περιόδου με τρεις φορές αύξηση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Στέναζαν οι εργαζόμενοι που ήθελαν να πάνε διακοπές και ο νησιώτης που ήθελε να δει το σπίτι του για να κερδίζουν οι εφοπλιστικές εταιρείες

Ήταν ανάγκη να υπάρξει μία οργάνωση στους ναυτεργάτες και να πάρουμε αποφάσεις οι οποίες δεν σταματούν με την 24ωρη απεργία και θα κλιμακώσουμε στις 9 Νοέμβρη. Είναι λαμπρό το πεδίο για κλιμάκωση όχι μόνο σε αυτά που έχουμε πει αλλά και με αιτήματα που αφορούν την ακρίβεια, φτώχια, πληθωρισμός.

Ευστράτιος Γεωργάκης: Αυτή η 24ωρη πανελλαδική απεργία, είναι η αρχή

Η εργοδοσία κατήγγειλε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας στο κλάδο μας, τα ρυμουλκά, για πρώτη φορά στην ιστορία. Το πλάνο είναι να υπάρξει μία τρίμηνη διαπραγμάτευση. Ξεκινώντας την διαπραγμάτευση, στείλαμε άμεσα αίτημα για να ξεκινήσει ο διάλογος. Έχει περάσει ένας μήνας συνεχίζουν να μας στέλνουν εξώδικα και να μας λένε ότι κάποια στιγμή θα συζητήσουμε. Εκτιμούμε ότι ο πλάνο είναι να περάσει ο επίσημος χρόνος της διαπραγμάτευσης, να μην έχουν προχωρήσει, και να πάψουν να υπάρχουν οι συλλογικές μας συμβάσεις. Εμείς ξεκαθαρίσαμε την θέση μας ότι αυτό δεν θα το αφήσουμε. Αυτή η 24ωρη πανελλαδική απεργία, είναι η αρχή για να βγούμε μπροστά και να προχωρήσουμε και σε πιο άμεσες κινητοποιήσεις και με μπαράζ ενεργειών, με πρώτο στόχο να κάτσουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Άκης Αντωνίου: Αμύθητα τα πλούτη από την επιχειρηματική δραστηριότητα 

Δεν μας πρόλαβε η πανελλαδική απεργία στις 9/11, προέκυψε η ανάγκη και μία σειρά αφορμές ώστε να βγούμε σε 24ωρη απεργία στις 25/10 σε απεργία. Στόχο να νεκρώσει το λιμάνι σε όλες τις δραστηριότητες, το οποίο θα επιτευχθεί κόντρα σε θεούς και δαίμονες.

Η επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο του λιμανιού του Πειραιά καλπάζει, τα κέρδη είναι αμύθητα. Κάθε φορά που τα διαβάζουμε στις εφημερίδες – σε όλους τους τομείς, στην ναυπηγο-επισκευή, τα containers, την ακτοπλοϊκά, την κρουαζιέρα,- τα κέρδη είναι αμύθητα και βγαίνουν στις δικές μας πλάτες προσπαθώντας κάθε φορά να παίρνουμε ψίχουλα.

Διαβάστε ακόμη:

«Ανάσα» στην ενεργειακή κρίση από τις υψηλές θερμοκρασίες σε όλη την Ευρώπη

Σούνακ: «Ενότητα ή θάνατος – Οι Συντηρητικοί αντιμέτωποι με υπαρξιακή απειλή» (tweets)

ΕΚΤ: Σχεδιάζει επιθετική αύξηση των επιτοκίων παρά τον κίνδυνο ύφεσης