Την αισιοδοξία και την ελπίδα για τη μελλοντική ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας, παγκοσμίως αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο και ειδικότερα στην Ελλάδα εξέφρασαν πάνω από 400 εκπρόσωποι της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας οι οποίοι συγκεντρώθηκαν σήμερα στο εμβληματικό ξενοδοχείο Makedonia Palace της Θεσσαλονίκης για το διήμερο 7ο Posidonia Sea Tourism Forum, το οποίο πραγματοποιείται στην δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας για πρώτη φορά στην 12χρονη ιστορία του.

Οι εργασίες του Forum άνοιξαν με κεντρική ομιλία του Πιερ Φραντσέσκο Βάγγο Εκτελεστικού Προέδρου της MSC Cruises και Προέδρου της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κορυαζιέρας (CLIA). Ο κος Βάγγο απέδωσε τα εύσημα στην Ελλάδα η οποία πρωτοστάτησε το 2021 στην επανεκκίνηση της παγκόσμιας κρουαζιέρας: «Δείξατε τον δρόμο. Τα 47 από τα 87 πλοία της CLIA έκαναν homeporting στην Ελλάδα αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδα της χώρας» τόνισε χαρακτηριστικά:

«Κάθε τουρίστας κρουαζιέρας ξοδεύει περίπου 400 ευρώ στην τοπική κοινωνία την οποία επισκέπτεται. Είναι η απάντηση σε όλους όσοι υποστηρίζουν ότι η κρουαζιέρα δεν αφήνει χρήματα στις τοπικές κοινωνίες. Είναι σημαντικό ότι 6 στους 10 τουρίστες κρουαζιέρας επιστρέφουν στους τόπους που επισκέφθηκαν με τον κρουαζιερόπλοιο για να κάνουν διακοπές.»

Ειδική αναφορά έκανε στην ανάγκη να φτιαχτούν σύγχρονες υποδομές στα ελληνικά λιμάνια: «Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει υποδομές ακόμη και σε μικρούς προορισμούς ώστε να προσελκύσει επενδύσεις από τις εταιρείες κρουαζιέρας».

Επίσης αναφέρθηκε στις συνεργασίες που δημιουργούνται ώστε να λυθεί τα πρόβλημα του συνωστισμού των τουριστών στα αξιοθέατα. Έφερε ως παράδειγμα την Ακρόπολη όπου οι εταιρείες κρουαζιέρας και τα ταξιδιωτικά γραφεία συνεργάζονται προς την κατεύθυνση αυτή για να κάνουν ομαλή την ροή των τουριστών.

Μίλησε για τη σημασία της βιωσιμότητας και για τα μέτρα που λαμβάνει η βιομηχανία κρουαζιέρας για να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της.

Τόνισε ότι «η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει κάνει τεράστια τεχνολογικά άλματα σε λιγότερο από 15 χρόνια, καθώς προσπαθούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα έως το 2050» και εξήγησε: «Για παράδειγμα, η MSC Cruises θέτει φέτος σε λειτουργία πλοία που είναι 55% πιο αποδοτικά όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά ναυτικό μίλι, σε σύγκριση με προηγούμενες κατηγορίες σκαφών που κατασκευάστηκαν το 2009».

Αθανάσιος Λιάγκος, Executive Chairman of the BoD & Managing Director, ThPA SA – Port of Thessaloniki και ο Γιώργος Κουμπενάς, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας

Με την ιδιότητά του ως Προέδρου της CLIA, αναφέρθηκε στις προσπάθειες της Ένωσης να προωθήσει την ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας παγκοσμίως. Τόνισε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας, των κυβερνήσεων και άλλων εμπλεκόμενων μερών για τη διασφάλιση της συνεχούς επιτυχίας του κλάδου.

«Η βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι ζωτικό μέρος της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας και έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει σημαντικά στις τοπικές οικονομίες», τόνισε και κατέληξε: «Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με όλους τους εμπλεκόμενους για να διασφαλίσουμε ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και να ευδοκιμεί τα επόμενα χρόνια».

Κατά τη διάρκεια της πρώτης θεματικής συζήτησης του Forum με τίτλο «Επιστροφή στην Ανάπτυξη: Οι Προκλήσεις που έχουν μπροστά τους Εταιρείες Κρουαζιέρας και Προορισμοί». Η  Φίγκεν Αγιάν Πρόεδρος της MedCruise, εστίασε στον ρόλο που διαδραμάτισε η κρουαζιέρα στην εξομάλυνση των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας το 2021 με τη βοήθεια και της CLIA. Υπογράμμισε τον καταλυτικής σημασίας ρόλο που διαδραμάτισαν για την εξομάλυνση των σχέσεων ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας και ο Τούρκος ομόλογός του Μεχμέτ Νούρι Ερζόι. Τόνισε ότι το 2022 με τις πληρότητες των κρουαζιερόπλοιων να βρίσκονται στο 50%-60% ταξίδεψαν 24,37 εκατομμύρια επιβάτες και προσέθεσε ότι το 2023 με ελεύθερα τα πρωτόκολλα αναμένεται να καταρριφθεί το ρεκόρ των 31,5 εκατομμυρίων επιβατών που σημειώθηκε το 2019.

Η Μαρί-Καρολάιν Λορέν, Γενική Διευθύντρια της CLIA Ευρώπης, θέλοντας να δείξει την εμπιστοσύνη που δείχνει ο κόσμος στην κρουαζιέρα ως τρόπο διακοπών, ανέφερε ότι το 2022 η κρουαζιέρα με βάση τις πληρότητες ήταν στο 69% του2019 ενώ ο τουρισμός γενικά στο 62%.

Η Γουίμπκε Μέιερ Διευθύνουσα Σύμβουλος της TUI Cruises GmbH τόνισε ότι υπάρχει τεράστια ζήτηση από την γερμανική αγορά και πως η TUI το 2023 θα δρομολογήσει έξι πλοία ενώ ένα ακόμη θα προστεθεί του χρόνου. Επίσης επεσήμανε ότι το 2025-2026 θα προστεθούν στον στόλο της δύο ακόμη κρουαζιερόπλοια:

«Η βιομηχανία της κρουαζιέρας απέδειξε ότι είναι ανθεκτική και προσαρμόζεται» είπε και προσέθεσε: «Αυτό το καλοκαίρι θα είμαστε ακόμα πιο δυνατοί από πριν. Η ζήτηση υπάρχει, ειδικά για την Ανατολική Μεσόγειο και ιδιαίτερα για την Ελλάδα που είναι πολύ δημοφιλής προορισμός».

Ο Πιερ Φραντσέσκο Βάγγο Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises και Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κορυαζιέρας (CLIA)

Ο Κρις Θεοφιλίδης , Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal δήλωσε ότι τα μηνύματα για την κρουαζιέρα είναι θετικά και προέβλεψε ότι το 2023 η βιομηχανία θα ξεπεράσει σε αριθμούς το 2019. Επίσης υπογράμμισε την ιδιαιτερότητα που έχει η Ανατολική Μεσόγειος σε σχέση με την Δυτική αφού στην δική μας περιοχή υπάρχουν πολλά κράτη που δεν ανήκουν στην ΕΕ και θα υπάρξουν δυσκολίες με τους νέους κανονισμούς για ελέγχους επιβατών από χώρες εκτός Σέγκεν» ενώ συμπλήρωσε: «Η Ανατολική Ευρώπη είναι μεγάλη και ανακάμπτει. Δήλωσε υπερήφανος που η Celestyal συνεργάζεται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

Ο Yu Zenggang, Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., ανέφερε ότι το λιμάνι του Πειραιά έχει επιτύχει γρήγορη και πλήρη ανάκαμψη στον κλάδο της κρουαζιέρας, ξεπερνώντας τα προ πανδημίας επίπεδα καθώς, παρά τις προκλήσεις, στον Πειραιά οι κρουαζιέρες ξανάρχισαν τον Μάιο του 2021, ταχύτερα από άλλα λιμάνια της Μεσογείου, καταγράφοντας σημαντικές επιδόσεις στον τομέα της κρουαζιέρας ήδη από το 2021.

Το 2019, το λιμάνι του Πειραιά είχε σπάσει το φράγμα του 1 εκατομμυρίου επιβατών κρουαζιέρας. Έκτοτε, όχι μόνο πέτυχε γρήγορη και πλήρη ανάκαμψη αλλά ξεπέρασε και τα προ της πανδημίας επίπεδα. Το λιμάνι εξυπηρέτησε με επιτυχία σημαντικό αριθμό κρουαζιερόπλοιων, συμβάλλοντας στην ανάκαμψη της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας.

Ο κ. Yu είπε ότι ένας νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας είναι υπό κατασκευή, ο οποίος, όταν ολοκληρωθεί, θα μπορεί να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο. Αναμένεται να ολοκληρωθεί σε μια περίοδο 2-3 ετών, ακολουθώντας τη διαδικασία αδειοδότησης από τα εμπλεκόμενα υπουργεία και πάντα σε αγαστή και στενή συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση.

Όλοι οι ομιλητές τόνισαν ότι θα πρέπει να εξομαλυνθεί η ροή των πλοίων στα τουριστικά κυρίως λιμάνια ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός και κα γίνεται νωρίς ένας σωστός προγραμματισμός δρομολογίων.

Ο Πιερ Φραντσέσκο Βάγγο με τον συντάκτη του newmoney, Μηνά Τσαμόπουλο

Ο Αθανάσιος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος του Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε. επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Η Θεσσαλονικη ως προορισμός γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με το 2023 να έχει ήδη προγραμματισμένες περίπου 70 προσεγγίσεις και σχεδόν οι μισές από αυτές είναι προσεγγίσεις homeporting.

Εμείς, στη ΟΛΘ Α.Ε. αναβαθμίζουμε συνεχώς τις υποδομές μας, το εύρος και την ποιότητα των υπηρεσιών μας προκειμένου:

  • να προσελκύσουμε κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
  • να αναπτύξουμε περαιτέρω το τουριστικό προϊόν του προορισμού
  • να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί για τους διεθνείς ταξιδιώτες
  • να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού, καθώς η κρουαζιέρα συνδέεται άμεσα με την τουριστική ανάπτυξη
  • να προσθέσουμε αξία στην οικονομία και την κοινωνία
  • έχοντας την πεποίθηση ότι ο τομέας της κρουαζιέρας είναι πράγματι “εθνική υπόθεση” για την Ελλάδα».

Εναρκτήριους χαιρετισμούς έκαναν οι Απόστολος Τζιτζικώστας, Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε ακόμη:

S&P: Αναβαθμίζει και τις τέσσερις ελληνικές τράπεζες – Θετικές οι προοπτικές

Το story πίσω από το νέο 5* τουριστικό project των 182 εκατ. ευρώ στην Αιτωλοακαρνανία (pics)

Ράντσο, κήποι και ελευθερία: 7 εντυπωσιακά θεματικά πάρκα για τα ηλιόλουστα Σαββατοκύριακα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ