Την εντυπωσιακή ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά το 2022 και τις ακόμη καλύτερες ημέρες που έρχονται υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΟΛΠ ΑΕ Yu Zenggang μιλώντας στο Posidonia Sea Forum που φέτος πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.

Οι αριθμοί που ανέφερε είναι εντυπωσιακοί:

-Το 2022, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 190% σε 880.416 επιβάτες έναντι 303.665 το 2021.

-Ο ελλιμενισμός κρουαζιερόπλοιων αυξήθηκε επίσης κατά 79% σε 677 θέσεις ελλιμενισμού σε σύγκριση με 379 ένα χρόνο νωρίτερα, ξεπερνώντας τα επίπεδα πριν από την covid 2019.

-Οι αφίξεις στο homeporting αυξήθηκαν επίσης κατά 100,5% σε σχέση με το 2021.

-Οι κρατήσεις για το 2023 για τα κρουαζιερόπλοια του homeport έφτασαν τις 629, παρουσιάζοντας αύξηση 43% σε σχέση με το 2022. Το 2023 ο ΟΛΠ αναμένει συνολικά περίπου 800 κρουαζιερόπλοια να πραγματοποιήσουν προσεγγίσεις στον Πειραιά. Οπότε το ποσοστό homeporting ανεβαίνει στο 78,6%.

«Ο Πειραιάς με τη θετική δραστηριότητα τόσο κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020 όσο και με την ταχεία ανταπόκριση στην επανεκκίνηση του κλάδου το 2021 έχει καταγραφεί ως αξιόπιστος εταίρος και προτίμηση των εταιρειών κρουαζιέρας να χρησιμοποιούν το λιμάνι ως homeport» υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΛΠ.

Στην ερώτηση ποιες νέες επενδύσεις πραγματοποιεί η COSCO για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών στο λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε:

«Ο μεγαλομέτοχος δεν έχει σταματήσει ποτέ να επενδύει στο λιμάνι του Πειραιά σε όλους τους τομείς του λιμανιού που οδηγούν σε μεγάλο εκσυγχρονισμό και αξιοποιούν τη μοναδική γεωγραφική του θέση. Θα ήθελα να σας υπενθυμίσω ότι το λιμάνι αποτελεί κόμβο για ολοκληρωμένες υπηρεσίες από την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα, τα εμπορευματοκιβώτια και τα logistics μέχρι τις επιχειρήσεις αυτοκινήτων και επισκευής πλοίων. Η Ελλάδα αποτελεί κορυφαίο προορισμό για τους ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έπρεπε να παρέχει τις υποδομές και τη δυνατότητα να υποστηρίξει και να αναπτύξει αυτό το υψηλό ενδιαφέρον. Μέσα από ένα καλά καθορισμένο σχέδιο και μια βήμα προς βήμα βελτίωση – σε επίπεδο υπηρεσιών και υποδομών αλλά και σε επίπεδο επικοινωνίας και συνεργασίας με τις τοπικές αρχές και τα εμπλεκόμενα υπουργεία – το λιμάνι του Πειραιά έχει μετατραπεί σε σημαντικό προορισμό για κρουαζιερόπλοια στη Μεσόγειο Θάλασσα» και συνέχισε:

«Το λιμάνι διαθέτει 11 θέσεις ικανές να εξυπηρετήσουν τον ταυτόχρονο ελλιμενισμό των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων στον κόσμο. Η νέα βελτιωμένη και εκσυγχρονισμένη λιμενική υποδομή προσφέρει στους επιβάτες κρουαζιέρας ολοκληρωμένες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους τρεις επιβατικούς τερματικούς σταθμούς του λιμανιού, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων αφορολόγητων ειδών, της Τουριστικής Αστυνομίας, του Τελωνείου, των δωρεάν λιμενικών λεωφορείων και πολλών άλλων βασικών υπηρεσιών για τους επιβάτες. Μερικά από τα μεγαλύτερα, πιο προηγμένα και πολυτελή κρουαζιερόπλοια των κορυφαίων εταιρειών κρουαζιέρας διεθνώς έκαναν το ντεμπούτο τους, ενώ σε συχνή βάση προστίθενται αφίξεις νέων εταιρειών.

Οι εργασίες επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας συνεχίζονται. Ο νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας βρίσκεται στα σκαριά, ο οποίος στην τελική του φάση μπορεί να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια στον κόσμο. Αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 2-3 ετών, μετά τη διαδικασία αδειοδότησης από τα εμπλεκόμενα υπουργεία και πάντα σε καλή και στενή συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση».

Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι για τον ΟΛΠ η πλήρης ανάκαμψη της κρουαζιέρας είναι ήδη γεγονός. Επιτρέπεται και πάλι η γρήγορη επιβίβαση και αποβίβαση, αφού δεν υπάρχουν πλέον οι εγκαταστάσεις ελέγχου της covid-19, παρά το γεγονός βέβαια ότι το λιμάνι συνεχίζει να εφαρμόζει τα αυστηρά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας, πάντα σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους σχετικούς κυβερνητικούς κανονισμούς.

«Η ταχεία ανάκαμψη της κρουαζιέρας δεν συνέβη τυχαία, αλλά είναι αποτέλεσμα της αποτελεσματικής στρατηγικής και της καλής εφαρμογής. Επίσης, επιτεύχθηκε μια σημαντική διαρθρωτική αλλαγή στο επιχειρηματικό μείγμα, αφού πολλά είναι τα κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά ως home port. Η τάση αυτή ήταν ιδιαίτερα εμφανής κατά το 2022 με το 65% των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετούνται να είναι home port. Αυτή η διαρθρωτική αλλαγή που επιτεύχθηκε σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας και η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας που ήδη αναφέρθηκε, θα επιτρέψει στον Πειραιά να αξιοποιήσει την επιτυχή διαχείριση της κρουαζιέρας κατά τα χρόνια της πανδημίας, καθιστώντας μόνιμη τη χρήση του Πειραιά ως Homeport».

Σύμφωνα με τον κ. Zenggang είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι στόχος του ΟΛΠ είναι να επιτρέψει την ανάπτυξη όχι μόνο για την εταιρεία αλλά και για τις τοπικές κοινωνίες και ως εκ τούτου η ισόρροπη ενσωμάτωση του λιμανιού με την πόλη και τους γύρω δήμους αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα με πολλές σχετικές πρωτοβουλίες που έχουν ήδη υλοποιηθεί. Η ταχεία απορρόφηση των δρομολογίων κρουαζιέρας και των πλοίων που φιλοξενούνται στο λιμάνι δημιουργεί θετικές προοπτικές για τα επόμενα χρόνια και συμβάλλει στην εθνική προσπάθεια για μια συνολική ανάπτυξη της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας και της νησιωτικής ανάπτυξης.

Για τους παραπάνω λόγους ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς αναγνωρίστηκε με βραβείο, το οποίο απονεμήθηκε κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης του Υπουργείου Τουρισμού, σε αναγνώριση της μεγάλης συμβολής του Λιμένα Πειραιά στον τουρισμό της χώρας μέσω των υψηλών επιδόσεων του στον κλάδο της κρουαζιέρας.

Η κρυστάλλινη σφαίρα της κρουαζιέρας

Μιλώντας για το πώς προβλέπει ότι θα είναι το λιμάνι του Πειραιά σε 10 χρόνια είπε:

«Σε 10 χρόνια από τώρα πολλά μπορούν να αλλάξουν. Τα πλοία πιθανότατα δεν θα είναι αυτά που γνωρίζουμε σήμερα, όσον αφορά το σχήμα, το μήκος, τη δομή, τις εγκαταστάσεις, τα καύσιμα κ.λπ. Ζούμε σε έναν κόσμο όπου η αλλαγή είναι η νέα κανονικότητα. Οι απροσδόκητες και γρήγορες αλλαγές είναι στην ημερήσια διάταξη και όλοι πρέπει να είμαστε καλά προετοιμασμένοι γι’ αυτές. Όπως φάνηκε με την πανδημία, ο ΟΛΠ διαθέτει στέρεες βάσεις και την οργανωτική κουλτούρα που απαιτείται για να ανταποκριθεί γρήγορα και αποτελεσματικά στην αλλαγή και να την αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Επανερχόμενος λοιπόν στην ερώτησή σας, είμαι βέβαιος ότι το λιμάνι του Πειραιά σε 10 χρόνια από τώρα θα εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες της κρουαζιέρας και της τουριστικής βιομηχανίας και των ταξιδιωτών. Όλα τα είδη και οι τύποι των κρουαζιερόπλοιων της εποχής θα εξυπηρετούνται και το λιμάνι θα διατηρήσει το ρόλο του ως ένας από τους πιο ελκυστικούς κομβικούς προορισμούς στη Μεσόγειο και όχι μόνο και θα συνεχίσει να παίζει καθοριστικό ρόλο στη βιομηχανία της κρουαζιέρας.

Έτσι, η ανακύκλωση σε μία μόνο ημέρα σε 10 χρόνια θα είναι ίση με την πλήρη χωρητικότητα των αναγκών κρουαζιέρας στη Μεσόγειο όλων των τύπων κρουαζιερόπλοιων με το homeporting να είναι στα υψηλότερα δυνατά επίπεδα».

Διαβάστε ακόμα

Η φορολογική υπόθεση που… πάει βόλτα, το ντέρμπι Περιστέρη – Γρύλλου κατά Γκριμάλντι και η Louis Vuitton πάει στην Amanzoe  

Το story πίσω από το νέο 5* τουριστικό project των 182 εκατ. ευρώ στην Αιτωλοακαρνανία (pics)

Ράντσο, κήποι και ελευθερία: 7 εντυπωσιακά θεματικά πάρκα για τα ηλιόλουστα Σαββατοκύριακα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ