Το συνολικό μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στα λιμάνια της ΕΕ το 2021 υπολογίστηκε σε 3,5 δισεκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2020. Οι όγκοι όμως παραμένουν χαμηλότεροι από τα προ πανδημίας επίπεδα.

Η Ολλανδία διατήρησε την πρωτοκαθεδρία καθώς τα λιμάνια της διακίνησαν 590 εκατομμύρια τόνους αγαθών αυξημένα κατά 32 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2020. Ακολουθούν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.

Το Ρότερνταμ με 435 εκατομμύρια τόνους, η Αμβέρσα με 216 εκατομμύρια τόνους και το Αμβούργο με 111 εκατομμύρια τόνους, διατήρησαν τη θέση τους ως τα τρία κορυφαία λιμάνια της ΕΕ το 2021.

Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των τόνων φορτίου που διακινήθηκαν το 2021 μειώθηκε περισσότερο στον Πειραιά κατά 10%, στο Αλχεθίρας της Ισπανία κατά 6% και στην Κλαϊπέντα στη Λιθουανία με -5%.

Αντίθετα, αυξήθηκαν τα διακινούμενα φορτία στο Ζεεμπρούγκε του Βελγίου κατά 27%) και στη Κοστάντζα της Ρουμανίας κατά 26%.

Πλήγμα έχει δεχτεί και το λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, το 11μηνο του 2022 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων 3,96 εκατομμύρια TEUS έναντι 4,39 εκατομμυρίων το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021, ποσοστό μείωσης 9,7%.

Τον Νοέμβριο του 2022 διακινήθηκαν συνολικά 359.800 κουτιά έναντι 365.500 τον αντίστοιχο μήνα το 2021, ποσοστό μείωσης 1,55%.

Τον Φεβρουάριο του 2022 διακινήθηκαν 349.300 , τον Μάρτιο 362.000, τον Απρίλιο 296.600, τον Μάιο 391.700, τον Ιούνιο 357.600, τον Ιούλιο 391.500, τον Αύγουστο 373.100 , τον Σεπτέμβριο 366.400 και τον Οκτώβριο 355.000.

Ο Πειραιάς παραμένει στην 5η θέση ανάμεσα στα κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια. Πέρσι έχασε την 4η θέση από το λιμάνια της Βαλένθια.

Διαβάστε ακόμη:

Με νέες τιμές ζώνης θα παραχωρούνται οι παραλίες-«φιλέτα»

Οικογένεια Πατρώνη: Νέο σφυρί για οικόπεδο και κατοικίες στη Σύρο (pics)

Cosco: Ναυπηγεί δύο ηλεκτρικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων