Αυξημένα κατά 11,4% ήταν τα ποσά που έδωσαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες για την αγορά πλοίων το 2020, εν μέσω της υγειονομικής παγκόσμιας κρίσης σε σύγκριση με το 2019 ενώ είναι μειωμένα κατά 25,5% σε σχέση με το 2018.

Πιο συγκεκριμένα ξόδεψαν 3,5 δισ. έναντι 3,1 δισ. δολάρια το 2019 και 4,7 δισ. το 2018 σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping. Αγόρασαν 233 πλοία όλων των τύπων έναντι 219 το 2019 και 292 το 2018.

Παγκοσμίως οι ναυτιλιακές εταιρείες το 2020 επένδυσαν κατά 9% μειωμένα κεφάλαια σε σύγκριση με το 2019 ήτοι 17 δισεκατομμύρια δολάρια έναντι 18,7 δισ.

Όσον αφορά τον αριθμό πλοίων αγοράστηκαν 1.214 έναντι 1.408 το 2019 ποσοστό μείωσης 13,5%.

Από αυτά, 557 είναι φορτηγά που έχουν και τη μερίδα του λέοντος, 377 δεξαμενόπλοια, 133 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 37 υγραεριοφόρα και τα άλλα 110 είναι διαφόρων τύπων.

Η Ελλάδα μαζί με την Κίνα συνεχίζουν να αποτελούν τους κομβικούς παίκτες όσο αφορά το θαλάσσιο εμπόριο και κυρίως τα φορτηγά πλοία.

Από τα 233 πλοία που αγόρασαν οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες εμπορικών πλοίων σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research τα 147 είναι φορτηγά, 61 δεξαμενόπλοια, 16 container ships, τρία υγραεριοφόρα και έξι άλλου τύπου.

Ακολουθούν οι Κινέζοι με 2,7 δισ. δολάρια για 179 πλοία εκ των οποίων 109 είναι φορτηγά, 42 δεξαμενόπλοια 12 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα 18 διαφόρων τύπων.

Διαβάστε ακόμη: 

Με τρεις ταχύτητες η αγορά κατοικίας το 2021 στην Ελλάδα

MyCar: Άνοιξε η πλατφόρμα για την ηλεκτρονική κατάθεση πινακίδων

Brexit: Μεταξύ θριάμβου και ανησυχίας η είσοδος στη νέα εποχή για τη Βρετανία (vid)