Του Μηνά Τσαμόπουλου

Από όλους του τομείς της ναυτιλίας  όσο αφορά τους τύπους των πλοίων, τα LNG που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι εκείνα που έχουν προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον των ελλήνων πλοιοκτητών. Για τον λόγο αυτό έχουν αυξηθεί από οκτώ που ήταν το 2017 στις 13 στα τέλη του 2018, σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin.  
Επίσης,  αυξήθηκε και η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου των LMG κατά 25,6% ενώ και ο αριθμός πλοίων από 82 στα 105.

Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου από τα 3,7 χρόνια ανήλθε στα 5,3 έτη. Παρ’ όλα αυτά ο στόλος των LNG παραμένει ο νεότερος ηλικιακά  της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Επίσης, οι Ελληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 39 LNG, με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσει το φράγμα των 100 φτάνοντας στα 123. Μόνο μέσα στο 2018 έδωσαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 28 πλοίων LNG, τα οποία θα παραλάβουν από το 2019 έως το 2021.

Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία της World Shipyard Monitor (1/12/2018),

– Ο Γιάννης  Αγγελικούσης με τη Maran Gas έχει υπό ναυπήγηση οκτώ LNG. Μέσα στο 2018 υπέγραψε μάλιστα συμβόλαια για τη ναυπήγηση τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου παραδοτέα μέσα τη διετία 2020-2021.

– Ο Πήτερ Λιβανός με Gaslog έχει επτά LNG είναι υπό ναυπήγηση.

– Ο Γιώργος Προκοπίου με την Dynagas έχει τρία πλοία υπό ναυπήγηση.

– Ο  Γιώργος Οικονόμου με την TMS Cardiff έχει   οκτώ LNG υπό ναυπήγηση. Τα συμβόλαια υπεγράφησαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2018 και τα πλοία θα παραδοθούν το χρονικό διάστημα 2020-2021.