Του Μηνά Τσαμόπουλου

Οι δανειακές υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 3% σε σχέση με το 2014. Η MINOAN LINES παρουσίασε σημαντική μείωση των συνολικών δανειακών της υποχρεώσεων κατά 11% σε αντίθεση με την ATTICA GROUP, ANEK LINES και HELLENIC SEAWAYS οι οποίες εμφανίζουν αυξήσεις κατά 1%, 2% και 11% αντίστοιχα.

Και το 2015 το σύνολο των δανείων των εταιρειών βρέθηκαν κάτω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ, λόγω:

– της αποπληρωμής των δανείων
– της αναδιάρθρωσης των δανείων και
– της πώλησης πλοίων που βοήθησαν στη μείωση των δανείων λόγω προπληρωμών

«Η ομαλή εξέλιξη του τραπεζικού δανεισμού μέσω της σταθερής μείωσής του εντός της κρίσης καταδεικνύει την έντονη προσπάθεια των εταιρειών να κρατήσουν τις σχέσεις τους με τους τραπεζικούς οργανισμούς που τις εμπιστεύτηκαν. Παρά την προσπάθεια αυτή, η ακτοπλοϊκή αγορά αντιμετωπίζει δυστυχώς μια σοβαρότατη έλλειψη τραπεζικών οργανισμών που μπορούν να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση της ακτοπλοΐας» επισημαίνεται στην έκθεση».

Η σταθερή απομάκρυνση των τραπεζών από τον κλάδο οφείλεται σε ενδογενείς και εξωγενείς παράγοντες όπως:

– Η ελληνική ακτοπλοΐα είναι άμεσα συνδεδεμένη με τους κινδύνους που απορρέουν από την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας (Greek Risk).
– H ζήτηση εσωτερικού δείχνει μία μείωση που είναι σε στοίχιση με τη μείωση του ΑΕΠ.
– Οι ξένοι τραπεζικοί υποστηρικτές του κλάδου έχουν διακόψει κάθε είδους δανεισμού που έχει σχέση με την ελληνική οικονομία
– Πολλές τράπεζες έχουν αναστείλει τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας πόσο μάλλον της ακτοπλοΐας.
– Οι ελληνικές τράπεζες αδυνατούν να στηρίξουν τον κλάδο.
– Παρά τη βελτίωση των οικονομικών δεικτών η ακτοπλοϊκή αγορά εξέρχεται μιας βαθιάς κρίσης που συσσώρευσε πολλές ζημίες κατά την τελευταία οκταετία.