Μετά από τις σοβαρές αναταράξεις της αγοράς ναυτασφάλισης που οδήγησαν τον κλάδο σε μια ρευστή κατάστασηη κατάσταση φαίνεται να αλλάζει και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ετήσια επισκόπηση της αγοράς στα μεγάλα ναυτιλιακά κέντρα του Λονδίνου και της Αθήνας αναφέρουνται σε εξαιρετικές προοπτικές για την αγορά.

Σύμφωνα με το American Club, τον κορυφαίο αλληλοασφαλιστικό οργανισμός αστικής ευθύνης πλοίων και μοναδικό με έδρα στην Αμερική, όπου και ιδρύθηκε το 1917, τα βασικά συμπεράσματα στην επισκόπησή του είναι ότι:

– Δεν υπάρχει γενική αύξηση των ασφαλίστρων για το 2020, αλλά κατάλληλα εξατομικευμένη τιμολόγηση βάση το προφίλ κινδύνου και το ιστορικό των αποζημιώσεων που απαιτείται για την ανανέωση των ασφαλιστηρίων.

-Εν γένει ο τομέας της ναυτασφάλισης δείχνει να βρίσκεται σε κομβικό σημείο με το Club να αναμένει  εξαιρετικές προοπτικές σε όλους τους τομείς καθώς η αγορά εξελίσσεται ευνοϊκά για τους παρόχους υπηρεσιών ποιότικης ασφάλισης

– Η Eagle Ocean Marine, το προϊόν προκαθορισμένων ασφαλίστρων, διατηρεί σταθερή ανάπτυξη και κερδοφορία.

– Η American Hellenic Hull, με έδρα την Κύπρο, προβλέπει εξαιρετικές προοπτικές καθώς η αγορά παρέχει ισχυρή άνοδο στην τιμολόγηση.

– Η πρόσφατη αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού ενισχύει τις δυνατότητες των παρεχομένων υπηρεσιών.

Οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις πρόσφατες αποφάσεις του Club σχετικά με τα συμπληρωματικά ασφάλιστρα, στόχος των οποίων αποτελούν η ενίσχυση του ισολογισμού και η εξομάλυνση των βασικών οικονομικών δεικτών.

Σε ό,τι αφορά την ανανέωση συμβολαίων ασφάλισης για το έτος 2020, παρόλο που δεν επιδιώκεται τυποποιημένη ή γενική αύξηση των ασφαλίστρων από το Club, το Διοικητικό Συμβούλιο αναμένει ότι το 2020 θα σημειωθεί ετήσια αύξηση των οικονομικών μεγεθών.

Η πολιτική αυτή έχει στόχο να συμπεριληφθούν όχι μόνο η ανάγκη αύξησης των ασφαλίστρων, αλλά και οι μεταβολές των απαλλαγών ή/ και άλλων όρων της ασφάλισης, κατά μεμονωμένες περιπτώσεις.

Η Eagle Ocean Marine, η οποία αποτελεί προϊόν προκαθορισμένου ασφαλίστρου του American Club και απευθύνεται στους διαχειριστές μικρότερων πλοίων για τοπικό και περιφερειακό εμπόριο, παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη και αξιοσέβαστη κερδοφορία.

«Μέσα σε ένα περιβάλλον αναταραχής των τελευταίων ετών μεταξύ άλλων ασφαλιστικών φορέων σε αυτό τον τομέα, η Eagle Ocean Marine αποτέλεσε το καταφύγιο ευρείας αναγνωρισμένης ποιότητας σε όσους αναζητούν υψηλό πρότυπο κάλυψης και εξυπηρέτησης» επισημάνθηκε από τα στελέχη της εταιρείας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της American Hull Insurance Company Ltd, Ηλίας Τσακίρης, παρουσιάζοντας τις πρόσφατες εξελίξεις της εταιρείας, επεσήμανε τη σταθερή ανάπτυξη του επιχειρηματικού της σχεδίου, με τη διεύρυνση του πελατολογίου και την αύξηση των τιμών των ασφαλίστρων.

«Οι σκληρές συνθήκες της αγοράς τους τελευταίους 12 μήνες έδωσαν ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη της American Hellenic Hull και κυρίως, στην αύξηση της κερδοφορίας της κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Αυτό αποτέλεσε ενθαρρυντικό σημάδι για την επιχειρηματική δραστηριότητα του American Club. Συνεπώς, είναι αδιαμφισβήτητη η συνεχιζόμενη επιτυχία για το έτος 2020 και μετέπειτα» τόνισε.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της American Hull Insurance Company Ltd, Ηλίας Τσακίρης

Ο Vince Solarino, Πρόεδρος και Διοικητικός Γενικός Διευθυντής (COO) της SCB Inc., διαχειρίστριας εταιρείας του American Club και η Δωροθέα Ιωάννου, Γενική Εμπορική Διευθύντρια της SCB, περιέγραψαν τις πρόσφατες επιχειρησιακές αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν στα γραφεία της εταιρείας παγκοσμίως.

Πιο συγκεκριμένα, επεσήμαναν την αναβάθμιση των δυνατοτήτων τους μέσω της αναδιοργάνωσης ήδη υπαρχόντων ανθρωπίνων πόρων, της πρόσληψης νέων ταλαντούχων επαγγελματιών τόσο στα κεντρικά γραφεία, όσο και στα κατά τόπους παραρτήματα της εταιρείας, καθώς και μέσω της ανάληψης άλλων πρωτοβουλιών με στόχο τη διασφάλιση της επιτυχίας στα επόμενα χρόνια.

Ο Joe Hughes Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της SCB Inc., τόνισε ότι το 2020 θα αποτελέσει την 25η επέτειο της εφαρμογής της στρατηγικής για ανάπτυξη και διαφοροποίηση του American Club με τίτλο Vision 2000 και πρόσθεσε:

“Έχει δημιουργηθεί μια επιτακτική ανάγκη για τη σωστή αξιολόγηση του κινδύνου και της έκθεσης σε αυτόν. Με το πεδίο στην αγορά των Lloyd’s και αλλού να υφίσταται δομικές αλλαγές, διαφαίνεται ότι ο κλάδος της ναυτασφάλισης βρίσκεται σε κομβικό σημείο. Πράγματι, τους τελευταίους 12 μήνες, οι αναταράξεις της αγοράς έχουν οδηγήσει τον κλάδο σε μια ρευστή κατάσταση. Αλλά, όποιον χαρακτηρισμό και να αποδώσουμε σε αυτή την κατάσταση, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτές οι αναταράξεις προμηνύουν εξαιρετικές προοπτικές για το μέλλον. Το American Club έχει επιτύχει πολλά τα τελευταία έτη σε όλο το φάσμα των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων του, προσβλέποντας παράλληλα σε νέες ευκαιρίες. Το Club, η Eagle Ocean Marine και η American Hellenic Hull είναι έτοιμες να αξιοποιήσουν ένα νέο αναδυόμενο επιχειρηματικό τοπίο.

Προπαντός, τίθεται ως ύψιστης σημασίας προτεραιότητα η εξυπηρέτηση των μελών του, των ασφαλιζόμενων, των μεσιτών και των πολλών άλλων ενδιαφερομένων μερών στην επιχειρηματική μας δραστηριότητα. Η διατήρηση αυτής της προσδοκίας θα παραμείνει μια κρίσιμη επιτακτική ανάγκη».

Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια το American Club, χτίζοντας πάνω στην αμερικανική φιλοσοφία, έχει προσεγγίσει με επιτυχία την παγκόσμια ναυτασφαλισιτκή αγορά παρέχοντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες πέραν κάθε ανταγωνισμού σε διεθνές επίπεδο. Την καθημερινή διαχείριση του Club έχει η Shipowners Claims Bureau, Inc. με την έδρα στην Νέα Υόρκη.

Με γραφεία στο Λονδίνο, τον Πειραιά, το Χονγκ Κονγκ, τη Σαγκάη και το Χιούστον, το Club βρίσκεται δίπλα στα μέλη του σε όλο τον κόσμο και προσφέρει τις υπηρεσίες του όπου και όποτε χρειαστεί, με δυνατότητα να επικοινωνεί σε πάνω από 11 γλώσσες, διαθέτοντας ένα παγκόσμιο δίκτυο συνεργατών.

Το Club είναι μέλος του International Group, που αποτελείται από 13 αλληλοασφαλιστικούς οργανισμούς, οι οποίοι συλλογικά καλύπτουν την αστική ευθύνη πλοίων για περίπου το 90% του παγκοσμίου στόλου.

Η Αστική Ευθύνη προς Τρίτους (που αναφέρεται ως “P&I”) παρέχει κάλυψη σε πλοιοκτήτες και ναυλωτές έναντι υποχρεώσεων προς τρίτους που προκύπτουν από τη διαχείριση του πλοίου. Για παράδειγμα, ζημιές σε φορτίο, θάνατος/ τραυματισμός ή ασθένεια επιβάτη ή μέλους του πληρώματος, ή ζημιά από επαφή με σταθερές εγκαταστάσεις. Παράλληλα, με την ασφάλιση κύτους και μηχανής (Hull&Machinery) η παραδοσιακή ασφάλιση Αστικής Ευθύνης προς Τρίτους διαφοροποιείται από τη συνηθισμένη μορφή της ναυτασφάλισης, καθώς βασίζεται στην αρχή της αλληλασφάλισης, όπου τα Μέλη του Club ενεργούν ταυτόχρονα ως ασφαλιστές και ασφαλιζόμενοι.