Οι start up εταιρείες κάνουν πλέον αισθητή την παρουσία τους και στη Ναυτιλία. Νέοι άνθρωποι με φρέσκιες ιδέες, βάζουν το λιθαράκι τους στην ανάπτυξη της θαλάσσιας βιομηχανίας την εποχής της νέας τεχνολογίας.

Ο Αντώνης Μαλαξιανάκης ανήκει στη γενιά αυτή. Το 2020 ίδρυσε το Harbor Lab το οποίο ως στόχο έχει να συνδράμει τις εταιρείες ώστε να μειώσουν το λιμανιάτικα έξοδά τους-Das αλλά και τον χρόνο που χρειάζεται σήμερα για να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία.

Ο ίδιος άρχισε την καριέρα του από τη Thenamaris εταιρεία της οποίας ηγείται ο Νικόλας Μαρτίνος, γιος του Ντίνου. Πριν περάσουμε στην αυτή καθ’ αυτή λειτουργία του Ηarbor Lab ζητήσαμε από τον Αντώνη Μαλαξιανάκη να σκιαγραφήσει το προφίλ του.

“Όταν το 2013 με προσέλαβε ο Γιάννης Μαρτίνος (αδελφός του Νικόλα) -τότε διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Thenamaris- μου μίλησε για το όραμα που είχε για την ελληνική ναυτιλία και το πόσο θα επηρεάσει η τεχνολογία τον κλάδο μας τα επόμενα χρόνια. Πάντα έχοντας αυτό στο μυαλό μου, έψαχνα τρόπους να απλοποιήσω διαδικασίες μέσω της τεχνολογίας σε όλα τα πόστα και project που μου ανατέθηκαν. Το 2018 όταν αποφάσισα να αλλάξω στέγη και να μεταπηδήσω στην Product Shipping and Trading ήρθα αντιμέτωπος με την γραφειοκρατία και την εργασία χωρίς την βοήθεια κάποιου software.

Μιλώντας με φίλους και συναδέλφους από άλλες ναυτιλιακές εταιρείες συνειδητοποίησα ότι το δικό μου πρόβλημα ήταν καθολικό σε όλο το κλάδο των DAs. Τότε όλα άλλαξαν. Από τον Δεκέμβριο του 2019 ξεκίνησα να σχεδιάζω τις πρώτες εικόνες του συστήματος πρώτα μόνος και μετέπειτα με την βοήθεια ενός φίλου που πλέον είναι και ο σχεδιαστής του λογισμικού- Lead designer της πλατφόρμας” τόνισε.

Έχοντας τα σχέδια πήγε στο management της εταιρείας που εργαζόταν και παρουσίασε την ιδέα του δηλώνοντας ταυτόχρονα και την παραίτηση του. Προς μεγάλη του έκπληξη η εταιρεία αποφάσισε να επιβραβεύσει την δουλειά του είχα κάνει και του ανακοίνωσε ότι θα τον στηρίξει στην προσπάθειά του.
Στις 10 Μαρτίου του 2020 βγήκε το πρώτο version της πλατφόρμας live και η Product Shipping and Trading τον στήριξε όντας ο πρώτος πελάτης. Στις 12 Μαρτίου ξεκίνησαν όλοι τηλεργασία και λίγες μέρες αργότερα ανακοινώθηκε και από την κυβέρνηση το πρώτο lockdown. Πρωταρχικός στόχος ήταν να έχουμε μέχρι το τέλος της χρονιάς 20 πλοία. Τελικά καταφέραμε να έχουν 260.

«Επόμενη πρόκληση είναι να καταφέρουμε να γίνουμε η “go-to” εταιρεία για όλα τα θέματα που αφορούν τα λιμάνια . Άλλωστε πλέον έχουμε και άλλα λογισμικά που αφορούν τα λιμάνια. Απώτερος στόχος είναι να εδραιωθούμε άμεσα ως ηγέτες της αγοράς-market leaders στο κομμάτι της εσωτερικής διαχείρισης των Das” επεσήμανε στο “b.s.» ο Αντώνης Μαλαξιανάκης.

Στην ερώτηση εάν στηρίζεται στα ελληνικά “μυαλά” δηλώνει:

“Η χώρα μας διαθέτει φοβερά «μυαλά». Ειδικά στο κομμάτι των θετικών επιστημών το επίπεδο είναι πραγματικά πολύ υψηλό και θεωρώ ότι είναι ένα ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας που διαθέτουν εκατοντάδες ανθρώπους για να κάνουν την ίδια δουλειά. Αν για κάτι είμαι περήφανος μέχρι σήμερα στην πορεία της Harbor Lab είναι η ομάδα που έχουμε χτίσει. Παιδιά καλλιεργημένα με αγάπη και μεράκι γι αυτό που κάνουν πάντα πρόθυμα να προσφέρουν ότι τους ζητηθεί. Χωρίς αυτούς τίποτα απ’ ότι έχουμε καταφέρει δεν θα ήταν εφικτό.

Για το που οδηγεί η εξάπλωση της τεχνολογίας και στη ναυτιλία ήταν ξεκάθαρος:

“Αποδοτικότητα-Αποδοτικότητα- Αποδοτικότητα. Αν πάρουμε ως δεδομένο ότι ένας άνθρωπος μπορούσε να διαχειριστεί 8-10 πλοία στην δικιά μας ειδικότητα πλέον μπορεί να διαχειριστεί 30-40 ανάλογα με την εργασιακή του εμπειρία. Είναι σαφές ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες θα καταφέρουν να μειώσουν σημαντικά τα έξοδά τους και να χρησιμοποιήσουν το προσωπικό τους σε θέσεις κλειδιά που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες. Στον «πόλεμο» του ανταγωνισμού και κυρίως στην Spot αγορά, νικητής θα είναι αυτός που θα έχει καταφέρει να συλλέξει και να ερμηνεύσει σωστά τα περισσότερα δεδομένα-data. Πραγματικά ανυπομονώ να δω και ο ίδιος τις αλλαγές που είναι δεδομένες ότι έρχονται στην επόμενη πενταετία”.

Τα κενά που έρχεται να καλύψει και τις δυσλειτουργίες που στοχεύει να εξαλείψει σύμφωνα με τον Αντώνη Μαλαξιανάκη μεταξύ αυτών είναι:

– Εξαλείφουμε τη χειροκίνητη εισαγωγή δεδομένων και τη γραφειοκρατία, αυτοματοποιώντας και βελτιστοποιώντας ολόκληρη τη διαδικασία της επίσημης ανάθεσης εργασίας προς τους πράκτορες και τις εταιρείες ρυμούλκισης καβοδέτησης κτλ.

– Η εξειδικευμένη ομάδα των Port Analysts ερευνά και υπολογίζει όλα τα λιμανιάτικα κόστη για κάθε λιμάνι ανά τον κόσμο με βάση τις επίσημες χρεώσεις των λιμένων για όλους τους τύπους πλοίων.

– Όλα τα τμήματα μπορούν ταυτόχρονα να ενημερώνουν τον διαχειριστή του βαποριού και να στέλνουν, εκ μέρους της ναυτιλιακής, όλες τις εργασίες που πρέπει να γίνουν στο βαπόρι. Το γεγονός αυτό εξασφαλίζει τόσο την σωστή ενημέρωση όλων των συμμετεχόντων όσο και την διευκόλυνση για το σπάσιμο των εξόδων σε λογιστικούς κωδικούς.

– Οι ομάδες μας εμπλουτίζουν τη βάση δεδομένων μας με όλο και περισσότερες αξιόπιστες εταιρείες πρακτόρευσης πλοίων. Επιπλέον προστίθενται προμηθευτές υπηρεσιών σε όλα τα λιμάνια ανά τον κόσμο επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο τη συλλογή προσφορών από νέες εταιρείες .

– Αναλυτικά reports σχετικά με το τι χρήματα έσωσε η εταιρεία από την χρήση της πλατφόρμας αλλά και συγκριτικές αξιολογήσεις επιτρέπουν στις πλοιοκτήτριες εταιρείες να εντοπίζουν τις ευκαιρίες εξοικονόμησης κόστους.

Όσο αφορά την γενικότερη εικόνα ανταγωνισμού στον κλάδο του, είπε:

“Αυτή τη στιγμή είμαστε η μοναδική εταιρεία παγκοσμίως που διαθέτει ένα λογισμικό-software με στόχο να αυτοματοποιήσει την διαδικασία ελέγχου των Das.

Διαβάστε ακόμη

Το disaster story της Μαλαματίνα: «Η σύζυγός μου βούλιαξε την εταιρεία για να αγοράσει lear jet»

Νίκος Δρανδάκης / SYNC: Στον κλάδο της υγείας η επόμενη «κούρσα» του Mr. Beat

Το σταγονόμετρο, ο Μάρκο (για την Τράπεζα Πειραιώς) τα στοιχήματα του ΟTE και οι αετοί της Τρίπολης