Κάλεσμα σε όλους τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ενώσουν τις δυνάμεις ώστε να πορευτούν με επιτυχία κερδίζοντας χρόνο και χρήμα στο δρόμο για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας απεύθυνε ο Αντώνης Παπαδημητρίου πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση και μέλος του ΔΣ του Global Maritime Forum μιλώντας στο 13ο  ετήσιο ναυτιλιακό συνέδριο του Capital Link που διεξάγεται στην Αθήνα.

«Πολλοί από εμάς συνεργαζόμαστε με ακαδημαϊκά ιδρύματα  για τον σκοπό αυτόν της πράσινης μετάβασης. Θέλω να καλέσω την ναυτιλιακή βιομηχανία  ειδικά τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ενώσουν τις προσπάθειες τους.  Θα εξοικονομήσουν έξοδα. Κανείς από εμάς δεν θα ανακαλύψει τον τροχό, Οι πλοιοκτήτες με πολύ δυσκολία και μεγάλα έξοδα  φτιάχνουν πατέντες. Όμως θα  πρέπει όλοι να καταλήγουμε σε παρόμοια συμπεράσματα  πάνω κάτω την ίδια ώρα» τόνισε ο Αντώνης Παπαδημητρίου και προσέθεσε:

«Το σημαντικό είναι ότι ενώνοντας τις δυνάμεις μας  θα κερδίσουμε χρόνο.  Και σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος είναι σημαντικός. Ενώνοντας τις δυνάμεις μας για να καθιερώσουμε τον τρόπο που θα γίνει η πράσινη μετάβαση με τα εναλλακτικά καύσιμα  αλλά και τις μηχανές που θα χρησιμοποιήσουμε στα πλοία  είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος  να χρησιμοποιήσουμε τα κεφάλαια μας  και τον χρόνο που είναι ιερός».

Μιλώντας γενικότερα για την πράσινη μετάβαση ο Αντώνης Παπαδημητρίου  ανέφερε:

«Η Ναυτιλία πρέπει να κάνει το δικό της κομμάτι που της αναλογεί  όσον αφορά  την κλιματική αλλαγή.  Είναι η βιομηχανία που  έχει το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σύγκριση με τις άλλες βιομηχανίες. Η ναυτιλία θα χρησιμοποιεί και θα μεταφέρει τα καύσιμα  που όλη η  υπόλοιπη οικονομία θα χρησιμοποιεί».

Επικαλούμενος την Κριστίν Λαγκάρντ ανέφερε κάποιες θέσεις της όπως τις είπε  στο ΙΕΑ και  ΕΙΒ Forum: – Λαγκάρντ: -Δεν θα πρέπει να σκεφτείτε ότι θα εξομαλύνουμε το κόστος της πράσινης μετάβασης  μεταθέτοντας προς τα πίσω την επίτευξη των στόχων  για την κλιματική αλλαγή.

– Πρέπει να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τα εμπόδια  που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες  στην επένδυση τους στην πράσινη μετάβαση.

– ΄Οσον αφορά τον επιμερισμό του βάρους των επενδύσεων, η κα Λαγκάνρντ τόνισε ότι  η εκ των προτέρων επιβάρυνση με πράσινες επενδύσεις θα  προκαλέσει βραχυπρόθεσμα  υψηλό κόστος ενώ θα δούμε ισχυρότερες  πιέσεις  στις τιμές των βασικών προϊόντων.

Ο Αντώνης Παπαδημητρίου επεσήμανε ότι  δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένουμε η πλειοψηφία των  ιδιωτών επενδυτών να πάρει ειδικές αποφάσεις για πράσινες επενδύσεις εκτός αν καταφέρουν να πείσουν του διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας  τους μετόχους  ότι  δεν θα πτωχεύσει η εταιρεία ενώ ταυτόχρονα θα έχουν και έσοδα από  την υλοποίηση των αποφάσεων όπως συμβαίνει σε κάθε άλλη επενδυτικά ευκαιρία.  Θα πρέπει να υπάρξουν νομοθεσίες  οι οποίες θα εφαρμόζονται από όλους.

«Κατά  την άποψη μου οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα  για επιδοτήσεις είναι καλά για  να ξεκινήσει  η διαδικασία των καινοτομιών και των ερευνών. Όμως δεν μπορεί να είναι μία μόνιμη λύση. Η μετάβαση στα νέα καύσιμα θα είναι κοστοβόρος και δύσκολη. Μεταφέροντας το κόστος σε άλλους μέσω φόρων και επιδοτήσεων δεν είναι η μακροχρόνια λύση» επεσήμανε και προσέθεσε:

« Όσον αφορά τις αναπτυσσόμενες χώρες  έχουν ήδη αρκετά προβλήματα  στη χρηματοδότηση τςη ενεργειακής  τους κατανάλωσης  με τα σημερινά επίπεδα.  Τώρα τους ζητάμε να κάνουν πιο μεγάλες θυσίες».

Ένα άλλο θέμα είναι τα λόμπι. Ο Αντώνης Παπαδημητρίου σχολίασε:

«Ακούμε πολλά από το λόμπι της αμμωνίας, το λόμπι της μεθανόλης, της πυρηνικής ενέργειας, το fuel capture , το λόμπι του υδρογόνου, του carbon capture. Κανένα από αυτά τα λόμπι  στην πραγματικότητα δεν προσφέρουν σήμερα  κάτι που οι πλοιοκτήτες, οι τραπεζίτες τους και οι επενδυτές τους  μπορούν να υιοθετήσουν ως μία ρεαλιστική προοπτική,  Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα πρέπει περιμένουμε κάποια χρόνια για να δούμε πως θα εξελιχθούν αυτές οι τεχνολογίες. Στο μεταξύ, οι αποφάσεις για επενδύσεις πρέπει να ληφθούν σήμερα  ακόμα και αν η απόφαση  είναι να μην επενδύσεις.

Οι τεχνολογίες και η ελπίδα σήμερα είναι πολύ πιο μπροστά  από την υπάρχουσα τεχνολογία»  και συνέχισε:

«Στο Ίδρυμα Ωνάση έχουμε αναλάβει την υλοποίηση της υποσχόμενης  για net zero έως το 2050.  Όμως είμαι σίγουρος  ότι δεν είμαστε μόνοι που δεν έχουν αποφασίσει τι είδους καύσιμο θα χρησιμοποιήσουμε στα πλοία μας. Και δεν ξέρουμε τι φορτία θα μεταφέρουν τα πλοία μας  το 2030. Ο άνθρακας, πετρέλαιο και LNG είναι το μεγαλύτερο μέρος των φορτίων που μεταφέρουμε. Αν είναι να μεταφέρουμε αμμωνία, μεθανόλη, CO2 ή κάτι άλλο πρέπει κάποιος να μας το πει και μάλιστα γρήγορα».

Διαβάστε ακόμη

Προϋπολογισμός 2024: «Χρυσή τομή» για μισθούς, ακρίβεια, αναβαθμίσεις και καταστροφές (πίνακας)

Τι σκέφτεται ο (real) proedros Alexis για τον Stefanos, ο Ιβάν το λιμάνι του Βόλου και το Μακεδονία Παλλάς και δυο υψηλές επισκέψεις

AEGEAN: «Πετάει» με το μεγαλύτερο χειμερινό πρόγραμμα από ποτέ – Οι 5 άξονες για φέτος τον χειμώνα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ