Αισιόδοξος για το μέλλον της ναυλαγοράς φορτηγών πλοίων δηλώνει ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στη χρηματαγορά της Νέας Υόρκης Safe Bulkers.

«Είμαι λίγο πιο αισιόδοξος από τους περισσότερους για το μέλλον της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Δεν θυμάμαι τον ημερήσιο ναύλο Φεβρουάριο μήνα να είναι στα 17.000 δολάρια όπως φέτος. Βλέπω μάλιστα να ανεβαίνει στα 25.000 δολάρια τον Ιούνιο-Ιούλιο, αφού θα αρχίσουν οι εξαγωγές από τη Λατινική Αμερική, συμπεριλαμβανομένης και της Αργεντινής. Είμαι αισιόδοξος και για το β’ εξάμηνο του 2024, αλλά και για το 2025. Δεν υπάρχουν παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων, άρα δεν θα υπάρξει υπερπροσφορά χωρητικότητας» ανέφερε πρόσφατα μιλώντας στην Κύπρο στο συνέδριο της Capital Link.

Επεσήμανε ότι «οι αμερικανικές εκλογές είναι γκρίζα ζώνη. Αν εκλεγεί ο Ντόναλντ Τραμπ, θα υπάρξουν εντάσεις με την Κίνα και θα επηρεαστεί το παγκόσμιο εμπόριο – και άρα η Ευρώπη. Η Ευρώπη πρέπει να γίνει ανταγωνιστική στη ναυτιλία. Και η διαχείριση του ευρωπαϊκού στόλου να γίνεται από την Αθήνα και τη Λεμεσό. Στο Ντουμπάι και στη Σιγκαπούρη δεν μπορούν οι Ευρωπαίοι να ζήσουν πάνω από 3-4 μήνες – εκτός αν είναι 30άρηδες».

Για τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και ειδικά για το EU-ETS, το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών, όπου ενέταξε η Ε.Ε. και τη ναυτιλία από 1/1/2024 και το οποίο αυξάνει το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών από και προς τα ευρωπαϊκά λιμάνια λόγω των τελών, ανέφερε: «Ο ευρωπαϊκός στόλος θα μειονεκτεί. Οι δουλειές στην Ευρώπη θα γίνουν πιο δύσκολες. Το ότι “ο ρυπαίνων πληρώνει”, δηλαδή οι ναυλωτές, δεν ισχύει σε όλο του το εύρος. Κάποιοι ναυλωτές δίνουν ένα μέρος του ποσού, αλλά αφήνουν τους πλοιοκτήτες να πληρώσουν το υπόλοιπο. Όμως στο τέλος της ημέρας οι καταναλωτές θα είναι εκείνοι που θα πληρώσουν το αυξημένο κόστος». Στη συνέχεια αναρωτήθηκε πού θα πηγαίνουν τα χρήματα που θα συγκεντρώνονται από το EU-ETS: «Για την υλοποίηση ποιων projects θα δοθούν; Αυτό πρέπει να απαντηθεί». 

Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου μίλησε επίσης για τις επενδύσεις σε ναυπηγήσεις πλοίων διπλού καυσίμου σε αβέβαιες εποχές:

«Επενδύουμε σε δύο πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης. Όμως δεν πιστεύω ότι θα πετύχουμε κάτι γιατί δεν βλέπω ενδιαφέρον από τους ναυλωτές γι’ αυτά τα πλοία. Θα δούμε αν θα μας τα ζητήσουν όταν αρχίσουμε να τα παραλαμβάνουμε το 2026 και 2027». Σε ό,τι αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα όταν βγουν στην αγορά, είπε ότι θα τα πάρουν όλα οι liners εταιρείες-κολοσσοί.

Διαβάστε ακόμη 

Γιάννης Μπούρας – Χρήστος Βάρσος: Το νέο στρατηγικό πλάνο της Sarantis, οι στόχοι 5ετίας και νέες εξαγορές

Lamda – Brooklane: Στο επόμενο βήμα η συνεργασία για τον Πύργο με το 4ο ξενοδοχείο στο Ελληνικό

Ταμείο Ανάκαμψης: 20 ορόσημα ως το Πάσχα για να μη χαθούν €3,3 δισ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ