Το brand name MSC για τους περισσότερους είναι συνώνυμο με την εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η οποία το 2021 ανέβηκε στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης αποκαθηλώνοντας τον δανέζικο κολοσσό Maersk. Ωστόσο ο όμιλος ασχολείται ενεργά και με την κρουαζιέρα όπου ο ισχυρός άνδρας Τζιανλουίτζι Απόντε θέλει να τον κάνει υπ’ αριθμόν 1. Οποιος παρακολουθεί Formula 1 θα δει ότι στους χορηγούς μέσα στην πίστα αγώνων φιγουράρει φαρδιά πλατιά το λογότυπο της MSC Cruises.

Η εταιρεία για πρώτη φορά επέλεξε ως λιμάνι-βάση το λεγόμενο home port τον Πειραιά και πιο συγκεκριμένα για το κρουαζιερόπλοιό της «MSC Lirica».

Μία ακόμη ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα από την παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας. Εκεί συναντήσαμε τον Αντζελο Καπούρο, εκτελεστικό διευθυντή της MSC Cruises, ο οποίος μας μίλησε για τα σχέδια της εταιρείας τόσο όσον αφορά την Ελλάδα όσο και γενικότερα.

Η πρώτη ερώτηση ήταν γιατί η MSC μετά από τόσα χρόνια, και πιο συγκεκριμένα από το 2006, αποφάσισε να κάνει home port ελληνικό λιμάνι και δη τον Πειραιά.

«Για δύο λόγους επιλέξαμε να κάνουμε home port το λιμάνι του Πειραιά: Ο πρώτος είναι ότι από εδώ μπορείς να επεκτείνεις τα δρομολόγιά σου στην Ανατολική Μεσόγειο προσεγγίζοντας και νέους προορισμούς. Είναι ο μόνος τρόπος να συνδέσεις την Ελλάδα με την Κύπρο, το Ισραήλ και την Τουρκία μέσα σε επτά βράδια. Επίσης, επειδή μελετάμε όλα τα θέματα που αφορούν την πράσινη ναυτιλία και την προστασία του περιβάλλοντος η ταχύτητα προς αυτούς τους προορισμούς που αναπτύσσει το πλοίο είναι πιο χαμηλή σε σύγκριση με εκείνη που θα ανέπτυσσε για να κάνει το ίδιο δρομολόγιο εκκινώντας από τη βόρεια Ιταλία. Μικρότερη ταχύτητα σημαίνει λιγότερες εκπομπές αερίων του διοξειδίου. Η θάλασσα για εμάς είναι το παν και γι’ αυτό έχουμε σεβασμό προς αυτή. Εχουμε επενδύσει πολλά στη βιώσιμη ανάπτυξη. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι ο Πειραιάς αποτελεί για την MSC μοναδική ευκαιρία. Προηγουμένως τα πλοία μας είχαν βάση στη Βενετία. Τώρα όμως έχουν ληφθεί μέτρα προστασίας για τη Βενετία, απαγορεύονται, με κυβερνητική απόφαση, μεγάλα πλοία να προσεγγίζουν τα κανάλια της για να τα σώσουν από την καταστροφή. Είχαμε λίγες εναλλακτικές, όπως τα λιμάνια της Τεργέστης, του Μονφαλκόνε και το Μαργκέρα, που είναι το παλιό λιμάνι της Βενετίας. Εχουν όμως κι αυτά περιορισμό στο μέγεθος πλοίων που μπορούν να τα προσεγγίζουν. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να έρθουμε στον Πειραιά, τον οποίο αντιμετωπίζουμε όχι μόνο ως εναλλακτική λύση αλλά και γιατί δεν έχει όριο στο μέγεθος των πλοίων που μπορούν να τον προσεγγίσουν».

Για τα σχέδια της MSC Cruises που αφορούν την Ελλάδα και για το τι περιμένουν από την ελληνική κυβέρνηση να πράξει όσο αφορά τον κλάδο είπε:

«Το πρώτο βήμα το κάνουμε φέτος με το “MSC Lirica“, ένα πανέμορφο πλοίο, το οποίο δεν είναι καινούριο αλλά του έχουμε κάνει μεγάλη ανακίνηση το 2014 και είναι το αγαπημένο μου. Σχεδιάζουμε να επεκταθούμε όσο αφορά τον αριθμό πλοίων μας που έρχονται στον Πειραιά. Το 2023 θα αντικαταστήσουμε το “MSC Lirica” με το “MSC Musica”, που είναι πιο μεγάλο με επιπλέον μεταφορική ικανότητα 600 επιβατών. Αν αυτό το δρομολόγιο που κάνουμε με το “Lirica” το 2022 πάει καλά και πετύχουμε ισορροπία μεταξύ της προσέλκυσης επιβατών από την τοπική ελληνική αγορά σε συνδυασμό με τις ξένες, ελπίζουμε ότι η ελληνική κυβέρνηση θα αντιληφθεί τη σημασία της κρουαζιέρας και θα μας βοηθήσει με θέματα υποδομών όπως τη σύνδεση μεταξύ λιμανιού και αεροδρομίου. Γιατί στο τέλος της ημέρας η συνδεσιμότητα του λιμανιού-προορισμού με το αεροδρόμιο είναι το κλειδί για το μέλλον, σε συνδυασμό με το μέγεθος των πλοίων. Αν μπορείς να φτάνεις σύντομα και εύκολα από το αεροδρόμιο στο λιμάνι είναι σημαντικό πλεονέκτημα, όπως και τα γρήγορα τρένα».

Ο Αντζελο Καπούρο με τον συντάκτη του «b.s.» Μηνά Τσαμόπουλο

Οταν τον ρωτήσαμε αν η MSC έχει έρθει σε επικοινωνία με την ελληνική κυβέρνηση, μας απάντησε ότι «προς το παρόν δεν έχουμε κάνει συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση γιατί είμαστε στο πρώτο βήμα. Μόλις δούμε τις σωστές αντιδράσεις από την πλευρά της κυβέρνησης, τότε θα προχωρήσουμε σε συζητήσεις για να ενδυναμώσουμε την παρουσία μας. Χωρίς υποδομές δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα», για να προσθέσει: «Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα είναι στην καρδιά μας. Πάντα τα πλοία μας προσεγγίζουν τα πανέμορφα ελληνικά νησιά, όπως και την Αθήνα και άλλα μέρη. Το 2022 θα έχουμε τέσσερα συνολικά πλοία που θα προσεγγίζουν ελληνικούς προορισμούς».

Για το σχέδιό τους να προσελκύσουν Ελληνες τουρίστες στο «MSC Lirica» μας εξήγησε:

«Είμαστε αισιόδοξοι ότι οι Ελληνες θα στραφούν στην κρουαζιέρα. Εργάζομαι στον κλάδο 20 χρόνια και όλα έχουν εξελιχθεί. Το ποσοστό των ανθρώπων που γνωρίζουν για την κρουαζιέρα είναι πολύ μικρό ακόμα και για τις μεγάλες αγορές όπως η Βρετανία, όπου αποτελούν μόλις το 3% των τουριστών. Αρα το περιθώριο είναι πολύ μεγάλο και αυτό είναι το πλεονέκτημά μας. Μόλις ο πελάτης καταλάβει την αξία μιας κρουαζιέρας και το value for money, τη σχέση ποιότητας – τιμής, και έχοντας τη δυνατότητα να απολαύσει πολλά μέρη με ασφάλεια λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων που εφαρμόζουμε, θα στραφεί στην κρουαζιέρα. Κι αυτό θα το επικοινωνήσουμε στην ελληνική αγορά με τους συνεργάτες μας».

Για τη στόχευση της κατάληψης της πρώτης θέσης και στη βιομηχανία της κρουαζιέρας ο κ. Καπούρο ανέφερε: «Αυτός είναι ο τρόπος του Τζιανλουίτζι Απόντε και της οικογένειάς του. Λειτουργούμε ως ηγέτες. Στη διάρκεια της πανδημίας ήμασταν η πρώτη μεγάλη εταιρεία που έκανε επανεκκίνηση της κρουαζιέρας το καλοκαίρι του 2020 και από τότε συνεχίζουμε. Εχουμε τις δικές μας ιδέες, σχεδιάζουμε το μέλλον μας και δεν περιμένουμε τους άλλους. Ο ρόλος του ακολούθου των εξελίξεων δεν είναι στη δική μας φιλοσοφία. Δημιουργούμε τις εξελίξεις. Δεν τις ακολουθούμε».

Για την τρέχουσα χρονιά δηλώνει αισιόδοξος: «Είμαι αισιόδοξος για το 2022. Πιστεύω ότι θα πάμε καλύτερα σε σύγκριση όχι μόνο με το 2021 αλλά και με το 2019. Γι’ αυτό και θα δρομολογήσουμε και τα 19 πλοία μας. Τα 16 είναι ήδη ενεργά και τα άλλα τρία θα μπουν στα δρομολόγια τον Μάιο».

Για το μυστικό, τέλος, της επιτυχίας της MSC αποκάλυψε:
«Εχουμε ευελιξία, με δρομολόγια που ικανοποιούν όλα τα γούστα. Αν συγκρίνεις τα πλοία μας με εκείνα των ανταγωνιστών έχουμε πιο νέο στόλο, κτισμένο το 2012. Δεν μας απασχολεί ο ανταγωνισμός. Ολες οι άλλες εταιρείες εστιάζουν και εξειδικεύονται σε συγκεκριμένες αγορές. Εμείς είμαστε πολυπολιτισμικοί πηγαίνοντας σε πολλές αγορές.

Η Royal Caribbean και η Carnival έχουν πολλά πλοία στο νερό, αλλά είναι όλα για την αγορά των ΗΠΑ. Είναι θέμα διαφορετικής αντίληψης. Ξεκινάμε με στόχο να είμαστε στη Νότια Αμερική, στη Νότια Αφρική, στο Ισραήλ, στη Βόρεια Ευρώπη, στην Ερυθρά Θάλασσα, στο Ντουμπάι, παντού, όπου και πριν από την τρομακτική αυτή περίοδο της πανδημίας, ενώ ανοίγουμε και νέες αγορές».

Βασική φωτο κειμένου:  Η MSC για πρώτη φορά επέλεξε ως λιμάνι-βάση τον Πειραιά για το κρουαζιερόπλοιό της «MSC Lirica»

Διαβάστε ακόμη

Ψηλά παραμένει η φήμη Ελλάδας και Αθήνας στους τουρίστες – Ο αντίκτυπος από Ουκρανία και πανδημία (γράφημα)

Abdul Goffar (ACCA): Αυτές είναι οι μεγάλες προκλήσεις για τον κλάδο των ορκωτών λογιστών

Reuters: Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν απαγορευτεί οι εισαγωγές πετρελαίου από τη Ρωσία