Η συνεχιζόμενη αστάθεια της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου αφήνει το αποτύπωμά της στα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων ναυτιλιακών που διαχειρίζονται στόλο από φορτηγά πλοία.

Στη ρότα αυτή κινήθηκε το α’ τρίμηνο του 2023 η Eurodry, συμφερόντων του Αριστείδη Πίττα.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2023, η εταιρεία ανέφερε συνολικά καθαρά έσοδα ύψους 11,34 εκατ. δολαρίων παρουσιάζοντας μείωση 37,9% σε σχέση με τα συνολικά καθαρά έσοδα ύψους $18,28 εκατ. κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, το οποίο ήταν αποτέλεσμα των χαμηλότερων ποσοστών χρονοναύλωσης που κέρδισαν τα πλοία της κατά τη διάρκεια του πρώτου
τρίμηνο του 2023.

Η εταιρεία ανακοίνωσε καθαρή ζημία για την περίοδο ύψους 1,54 εκατ. δολαρίων, σε σύγκριση με καθαρό εισόδημα ύψους 10,49 εκατ. δολάρια για την ίδια περίοδο του 2022.

Τα συνολικά καθαρά έσοδα ήταν 11,3 εκατ. δολάρια.

– Καθαρή ζημία ύψους $1,5 εκατ. ή $0,55 ζημία ανά μετοχή βασική και απομειωμένη, αντίστοιχα.

– Προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για το τρίμηνο $0,4 εκατομμύρια ή $0,14 κέρδη ανά μετοχή βασικά και απομειωμένα, αντίστοιχα, πριν από τη μη πραγματοποιηθείσα ζημία επί παραγώγων.
– Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 2,4 εκατομμύρια δολάρια.
– Κατά μέσο όρο 10 πλοία της ανήκαν και λειτουργούσαν κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023 κερδίζοντας μέσο ισοδύναμο ποσοστό χρονοναύλωσης 10.674 δολάρια ανά ημέρα.
– Μέχρι τις 15 Μαΐου 2023, είχε επαναγοράσει 198.731 μετοχές των κοινών της μετοχών στην
ανοικτή αγορά έναντι 3,0 εκατ. δολαρίων, από την έναρξη του σχεδίου για την επαναγορά μετοχών ύψους έως 10 εκατ. δολαρίων εκατ. ευρώ, που ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2022.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry, σχολίασε:
«Κατά τη διάρκεια του δεύτερου μισού του προηγούμενου τριμήνου και μέχρι τα μέσα Μαΐου 2023, τα κέρδη ξηρού φορτίου για την πλοία Supramax και Panamax έχουν ανακάμψει από τα χαμηλά τους στα μέσα Φεβρουαρίου σε επίπεδα που είναι επί του παρόντος κερδοφόρα για τον στόλο μας. Ωστόσο, η αγορά συνέχισε να είναι ευμετάβλητη καθώς οικονομικές και άλλες εξελίξεις επηρεάζουν τις οικονομικές τάσεις και, ως εκ τούτου, επηρεάζουν τη ζήτηση για
πρώτες ύλες.

Παράλληλα, το βιβλίο παραγγελιών χύδην ξηρού φορτίου ως ποσοστό του στόλου έπεσε κάτω από το 7% αφού κυμαινόταν τα τελευταία τρία χρόνια γύρω στο χαμηλό επίπεδο του 8% με βάση τα ιστορικά δεδομένα. Η επίμονη υποστελέχωση του στόλου σε συνδυασμό με την αυξημένη περιβαλλοντικά καθοδηγούμενη ρυθμιστική απαιτήσεις που πιθανόν να οδηγήσουν σε αργή πλεύση και αυξημένες διαλύσεις, προορίζονται να να δημιουργήσουν τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια μια “συμπίεση της προσφοράς”.

Μένει να δούμε αν η ζήτηση για πρώτες ύλες θα αυξηθεί κατά το ίδιο χρονικό διάστημα ώστε οι τιμές να αντιδράσουν ουσιαστικά” και προσέθεσε:

«Η στρατηγική μας παραμένει η τοποθέτηση του στόλου μας και της ρευστότητάς μας ώστε να αντιμετωπίσουμε και να επωφεληθούμε τόσο από το τρέχον περιβάλλον όσο και τις αναμενόμενες εξελίξεις στις αγορές. Το μεγαλύτερο μέρος του στόλου μας είναι είναι εκτεθειμένο στην αγορά με την απασχόλησή του σε βραχυπρόθεσμες ή συνδεδεμένες με την αγορά συμβάσεις. Παράλληλα χρησιμοποιούμε επιλεκτικά τις αγορές FFA για να εξασφαλίσουμε βραχυπρόθεσμα επίπεδα τιμών για τα πλοία μας τα οποία θεωρούμε κερδοφόρα. Αξιολογούμε επίσης συνεχώς επενδυτικές ευκαιρίες σε σύγχρονα πλοία έχοντας δημιουργήσει επαρκή ρευστότητα για να αναπτυχθούμε οργανικά κατά 20-30% εάν εντοπίσουμε ευκαιρίες για τους μετόχους μας».

Διαβάστε ακόμη:

Fraport Greece: «Απογειώθηκε» η κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια – Πάνω από 3,5 εκατ. στο α’ 4μηνο (πίνακες)

Εκλογές 2023 – Ανδρουλάκης: Διμέτωπη επίθεση σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για να ανακόψει τις «διαρροές» ψηφοφόρων

Νέες ψηφιακές «διευκολύνεις» για μεταβιβάσεις ακινήτων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ