Συνολικά καθαρά έσοδα 93,9 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη 42,9 εκατομμύρια κατέγραψε το 2021 η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του NASDAQ Euroseas, Αριστείδη Πίττα. Το EBITDA ήταν 52,7 εκατομμύρια, τα καθαρά έσοδα είναι αυξημένα κατά 76,2% σε σύγκριση με το 2020 που είχαν ανέλθει σ τα 53,3 εκατομμύρια.

Η εταιρεία διαχειρίστηκε το 2021 έναν στόλο από κατά μέσο όρο 14,2 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το δ’ τρίμηνο τα έσοδα ανήλθαν στα 38,3 εκατομμύρια ενώ τα καθαρά κέρδη ήταν 22,7 εκατ. Το EBITDA ανήλθε στα 26,1 εκατ. με έναν στόλο με μέσο όρο 15,1 πλοία με ημερήσιο ναύλο κατά μέσο όρο στα 29.994 δολάρια.

Τον Ιανουάριο του2022 η εταιρεία παρήγγειλε τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφορικής ικανότητας 2.800 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Αριστείδης Πίττας δήλωσε:

«Το τέταρτο τρίμηνο του 2021 ήταν καθοριστικό για την Euroseas καθώς καταγράψαμε το υψηλότερο επίπεδο καθαρού εισοδήματός μας στην ιστορία της εταιρείας, περίπου 22,7 εκατομμύρια δολάρια. Ταυτόχρονα, έχουμε ναυλώσει περίπου το 92% της διαθέσιμης χωρητικότητάς μας για το 2022, περίπου το 62% της διαθέσιμης χωρητικότητάς μας το 2023, ακόμη και περίπου το 40% των διαθέσιμων ημερών μας το 2024.

Τα υψηλά μας έσοδα μάς εξασφαλίζουν εξαιρετικά υψηλά επίπεδα κερδοφορίας για την Euroseas τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια» και συνέχισε:

«Υπό το πρίσμα της αυξημένης περιβαλλοντικής ρύθμισης που θα μειώσει -κατά μέσο όρο- τη μεταφορική ικανότητα του τον υπάρχοντα στόλο, έχουμε μετατοπίσει τη στρατηγική μας εστίαση στον τρόπο τοποθέτησης της Euroseas μετά την πανδημία και πέρα από αυτήν.

Σε αυτό το πλαίσιο, τον Ιανουάριο του 2022, δώσαμε παραγγελία για δύο ακόμη πλοία 2.800 teu που αναμένουμε να έχουμε παραδώσει το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και το πρώτο τρίμηνο του 2024. Αυτό ανεβάζει το πρόγραμμά μας για νέα ναυπήγηση σε τέσσερα πλοία και ενισχύει την παρουσία μας στην αγορά στον τομέα των μεγάλων οικολογικών τροφοδοτικών.

Η υποχώρηση των ναύλων των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2021 αποδείχθηκε βραχύβια. Με την αλλαγή του έτους, τα ποσοστά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άρχισαν να αυξάνονται ξανά και έχουν επιστρέψει -και για ορισμένα τμήματα ξεπέρασε- τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ που σημειώθηκαν μόλις πριν από τέσσερις μήνες τον Οκτώβριο του 2021. Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για την ισχύ της αγοράς τα επόμενα δύο χρόνια.

Παρακολουθούμε συνέχεια τις εξελίξεις της αγοράς και αξιολογούμε τις επενδυτικές ευκαιρίες εστιάζοντας στη δημιουργία σταθερών αποδόσεων για τους μετόχους μας και την εκμετάλλευση της δημόσιας εισαγωγής μας στο χρηματιστήριο και την αύξηση της θέσης ρευστότητας».

Διαβάστε ακόμη 

ΤΕΕ: Προκηρύχθηκε ο mega διαγωνισμός των 226,1 εκατ. ευρώ για τις e-πολεοδομίες

ΕΛΣΤΑΤ: Νέα «έκρηξη» πληθωρισμού – Στο 6,2% τον Ιανουάριο 

ΓΕΚΤΕΡΝΑ: Αλλάζουν χέρια «πακέτα» μετοχών – Το family office της Μαριάννας Λάτση μεταξύ των αγοραστών (upd)