Του Μηνά Τσαμόπουλου

Τα ακριβά καύσιμα πνίγουν την ελληνική ακτοπλοΐα η οποία θα αντιμετωπίσει μεγαλύτερες οικονομικές φουρτούνες. Το πετρέλαιο αποτελεί το 50% του ημερήσιου κόστος λειτουργίας ενός συμβατικού πλοίου και το 70% ενός ταχύπλοου.

Από το κάθε εισιτήριο, το 35% πηγαίνει, συνολικά, σε ΦΠΑ, Λιμενικά Ταμεία, προμήθεια ταξιδιωτικών πρακτορείων. Με το 65% που εισπράττει η κάθε εταιρεία πρέπει να καλύψει όλα τα λειτουργικά της έξοδα που αυξάνουν χρόνο με τον χρόνο.

Ήδη από τα τέλη Μαρτίου κάποιες από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες αύξησαν την τιμή του εισιτηρίου κατά 1,5 ευρώ για όλες τις κατηγορίες προς τους περισσότερους προορισμούς που εξυπηρετούν με τα πλοία τους.