Μετά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Λιμένων (ΕΣΑΛ) και τη μη έγκριση των δύο εκ των 10 συνολικά  έργων που πρότεινε με το επενδυτικό της σχέδιο η ΟΛΠ ΑΕ το συνολικό ύψος επένδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά  θα ανέλθει στα 611,8 εκατομμύρια ευρώ από 800 εκατομμύρια που ήταν αρχικά προγραμματισμένο.

Για την επέκταση του Container Terminal, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Επίσης η  ΟΛΠ Α.Ε.  απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ο οποίος και παραμένει ως έχει.

Οι Κινέζοι είναι δυσαρεστημένοι από την εξέλιξη αυτή και η υπόθεση θα πάρει πολιτικές διαστάσεις ενόψει και του ταξιδιού του Έλληνα πρωθυπουργού  στην Κίνα.

Οι επενδυτές στο λιμάνι του Πειραιά  θεωρούν ότι η κυβέρνηση υπέκυψε κάτω από το βάρος του πολιτικού κόστους αφού θα είχε όλον τον Πειραιά απέναντί της εάν ενέκρινε τα  δύο αυτά θέματα.

«Η απόφαση αυτή που μεταθέτει σε άλλο χρόνο  τις δύο μεγάλες επενδύσεις δίνει αρνητικό μήνυμα στον κόσμο των επενδυτών και σίγουρα στερεί θέσεις εργασίας. Ταυτόχρονα στερεί και το δικαίωμα στον Πειραιά να διεκδικήσει μία υψηλότερη θέση στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και να γίνει τρίτο λιμάνι στην Ευρώπη αφού δεν έχει τους αναγκαίους αποθηκευτικούς χώρους» είναι  η αντίδραση κύκλων της Cosco που εξέφρασαν και τον βαθύ σκεπτικισμό τους για το μέλλον της επένδυσης.

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από την πλευρά του σε ανακοίνωση που εξέδωσε θέλησε να δώσει ένα θριαμβευτικό χαρακτήρα και να στείλει το μήνυμα ότι όλα πάνε καλά αφού όπως επισημαίνεται «σημαντικά εμπόδια ξεπεράστηκαν».

Αναφέρεται πιο συγκεκριμένα:

«Κατά την διάρκεια της  συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) επιβεβαιώθηκε η έγκριση του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. που εξετάσθηκε από την επιτροπή κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της 25ης Σεπτεμβρίου.
Μια μεγάλη επένδυση, εξαιρετικά σημαντική για τη χώρα, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Σημαντικά εμπόδια ξεπεράστηκαν.

Σε ότι αφορά τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν από την ΟΛΠ Α.Ε. στα τέλη Αυγούστου:
1. Η ΟΛΠ Α.Ε. – σε συνέχεια των διαβουλεύσεων που προηγήθηκαν της σημερινής συνεδρίασης – απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ο οποίος και παραμένει ως έχει.
2. Για την επέκταση του Container Terminal, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
 
Με την  απόφαση της ΕΣΑΛ ολοκληρώνεται η διαδικασία έγκρισης του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. και ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση μιας εμβληματικής επένδυσης».

Το ΕΒΕΠ για τις αποφάσεις της ΕΣΑΛ επί του master plan

Με «χειρουργικού χαρακτήρα» χειρισμούς πάρθηκε η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδη, η οποία αφενός «ξεκλειδώνει» την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ και αφετέρου «κλειδώνει» τις υποδομές και το εύρος δραστηριότητας του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.

Η ενότητα όλων των φορέων του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, και όχι μόνο, σημειώνει ο κ. Β. Κορκίδης, αποσόβησαν τη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής και τους κινδύνους που διατρέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται γύρω από αυτή. Τα ναυπηγεία στο Πέραμα, η ΝΕΖ, οι μόλοι ΔΕΗ και Δραπετσώνας, σαφώς και δεν έπρεπε να περιοριστούν και να περιορίσουν τη ναυπηγοεπισκευή, αλλά είναι ώριμο να εκσυγχρονιστούν και να αναπτυχθούν.

Παράλληλα σημειώνει ότι οι αποφάσεις στις οποίες συνολικά κατέληξε η ΕΣΑΛ, ανοίγουν την πόρτα για την υλοποίηση μιας σημαντικής για τη χώρα επένδυσης, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και κυρίως προστιθέμενη αξία, που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία. Τέλος ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., με επιστολές του, ευχαρίστησε τους αρμόδιους υπουργούς για την υποστήριξη και συνέπειά τους και δήλωσε πως επιθυμεί να πιστεύει, πως «τέλος καλό, όλα καλά»!