Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων δεν ενέκρινε την κατασκευή της προβλήτας IV ενώ δεν κατατέθηκε από τον ΟΛΠ το σχέδιο για την επέκταση της προβλήτας Γ1 που βρίσκεται στη Δραπετσώνα όπου θα γινόταν νέο μοντέρνου τύπου car terminal με επίγειο γκαράζ. Είναι τα δύο σχέδια που είχαν κατατεθεί πακέτο από την ΟΛΠ ΑΕ την προτελευταία ημέρα πριν από την προηγούμενη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ.

Σήμερα έφεραν προς συζήτηση το ένα μόνο θέμα για την κατασκευή της προβλήτας IV, με την επέκταση της προβλήτας Ηρακλέους V και του προβλήτα Γ2. Παρουσιάστηκαν όμως οι δήμαρχοι Δραπετσώνας/Κερατσινίου, Περάματος και εκπρόσωποι του δήμου Σαλαμίνας ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, η γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και άλλοι φορείς. Κατέθεσαν τις ενστάσεις τους και είπαν οι Δήμοι ότι αυτό που είναι να γίνει θα είναι εγκληματικό για την περιοχή για τα επόμενα 50 χρόνια και ότι πρόκειται για επεκτατική επένδυση που αγνοεί αγνοώντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Όταν αποχώρησαν δήμοι και φορείς τα μέλη της ΕΣΑΛ έκαναν διάλειμμα μίας ώρας. Φαίνεται ότι στο διάστημα αυτό υπήρχαν διαβουλεύσεις με την κυβέρνηση που ζύγισε το πολιτικό κόστος σε μία επερχόμενη αντιπαράθεση «με όλον τον Πειραιά στα κάγκελα» όπως μας ειπώθηκε.

Ο πρόεδρος εισηγήθηκε να μην εγκριθεί το έργο και ομόφωνα συμφώνησαν μαζί του τα μέλη.

«Η απόφαση αυτή που μεταθέτει σε άλλο χρόνο αυτές τις μεγάλες επενδύσεις δίνει αρνητικό μήνυμα στον κόσμο των επενδυτών και σίγουρα στερεί θέσεις εργασίας. Ταυτόχρονα στερεί και το δικαίωμα στον Πειραιά να διεκδικήσει μία υψηλότερη θέση στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και να γίνει τρίτο λιμάνι στην Ευρώπη αφού δεν έχει τους αναγκαίους αποθηκευτικούς χώρους» ήταν η αντίδραση κύκλων της Cosco που εξέφρασαν και τον βαθύ σκεπτικισμό τους για το μέλλον της επένδυσης.

Πολιτικοί αναλυτές πιστεύουν ότι το θέμα με τις δύο επενδυτικές προτάσεις που «πάγωσαν» θα πάρει πολιτική διάσταση ενόψει και της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού στο Πεκίνο.